Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel: Annonceservice fra Kina

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vedbæk
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Som ejer af et nyoprettet firma, skal man selvfølgelig lade sig registrere hos CVR, men desværre bliver man i ny og næ kontaktet af ubudne gæster (eks. Google) i reklame øjemed.

I dag blev jeg kontaktet af en kvinde fra Beijing, der på engelsk med accent tilbød mig en annonceservice og ”recommendation”.  

Jeg takker mine Aminoer for alle de råd og dåd jeg har modtaget under debatten i mange år, der gjorde, at der var en eller anden alarm, der ringede i mit hoved, hvorfor jeg høfligt til sidst fortalte kvinden, at jeg ikke var interesseret.

Hun havde altså mit telefonnummer og nævnte navnet på mit firma for at spørge om jeg var ejeren. Hvad skal jeg gøre? Den må være helt galt, at fremmede virksomheder har adgang til CVR.  Bør man angive et forkert nummer hos CVR?

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 11:08

Jeg følger lige med her. Synes det er aldeles uansvarlig behandling af virksomheds oplysninger.

Håber du finder en løsning.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JonasMi:

Jeg følger lige med her. Synes det er aldeles uansvarlig behandling af virksomheds oplysninger.

Håber du finder en løsning.

Jeg forstår ikke helt problemet i at andre mennesker i verden kan finde et virksomhedsnavn, en ejer og et telefonnummer. Ellers er det lidt svært at drive virksomhed
Se på din egen kontaktform. Der står netop de informationer - så hvis du bliver kontaktet kommer informationerne ikke nødvendigvis fra CVR.
Men bortset fra det er det meget fornuftigt at tænke sig om ved uopfordrede henvendelser - uanset om de kommer fra udlandet eller fra danske annoncehajer.
Jeg får også adskillige henvendelser fra to forskellige afrikanske lande der vil sælge mig alt muligt (f.eks IT-sikkerhedsløsninger fra Nigeria).
Når de ringer anden gang fra samme nummer tager jeg som regel bare røret og lægger det på bordet - så afgør de selv hvor længe de vil betale Wink
mvh
Jan
Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 22:40

Det kan da anbefales at tilmelde sig CVR Reklamebeskyttelse/ Robinson-listen:

Læs evt. om det her!

Eller søg på google

Fra Vedbæk
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:38

Kære aminoer,

Tak til jer for jeres svar.

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste herinde, der bliver ringet op af udenlandske virksomheder. Det må være fordi jeg en godtroende og en ny firmaejer, der endnu ikke kender til den store verden. En dansk kanin, der ikke kender til junglen. Jeg spørge mig selv hvad det næste bliver, når jeg skal angive min årlige regnskabsrapport til myndighederne. Det ser ud til, at jeg og mine oplyninger vil blive udstillet til global skue, herunder overfor både Kina og Nigeria. Hvad bliver det næste: at blive ringet op af afrikanske pirater, russiske oligarker eller italienske mafia?

Indtil videre har jeg og med jeres svar fundet på følgende:

(1) At foretage reklamebeskyttelse (tak Hojben).

(2) At angive et forkert nummer i CVR registret. I hvertfald tager jeg forsigtigt telefonen op, hvis det ringer fra et hemmeligt nummer - det var tilfædet med kvinden fra Beijing.

(3) ...og så endelig at passe på med at angive unødige oplysninger til danske myndigheder, der kan blive udstillet til global skue.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:48

cvr registret sælger data 

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

I mine yngre dage arbejdede jeg hos et firma, hvor vi solgte annoncer og jeg ved, at de købte oplysningerne et eller andet sted fra. Jeg kan ikke helt huske det, men jeg mener, at man kan købe firma registreringer indenfor forskellige brancher hos både krak og tdc.

Du kan altid bede om et telefonnummer til den der ringer samt oplysninger til deres hjemmeside og vil de ikke oplyse det, så skal du ikke bruge mere krudt på dem. Der er dog steder, hvor agenten der ringer ikke har mulighed for at tage indgående opkald, men de burde have en hjemmeside, der kan henvises til.

Mvh

Heidi

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:52

heidi:

TDC og krak køber i sin tur data fra cvr

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Kronborg:

(1) At foretage reklamebeskyttelse (tak Hojben).

(2) At angive et forkert nummer i CVR registret. I hvertfald tager jeg forsigtigt telefonen op, hvis det ringer fra et hemmeligt nummer - det var tilfædet med kvinden fra Beijing.

Ad 1) Det vil næppe bremse henvendelser fra Kina

Ad 2) Seriøse forretningsforbindelser benytter altså også CVR-registeret til at søge oplysninger i, så det synes jeg faktisk er en dårlig ide. Det er også der, man kan se om en virksomhed er konkurs og en masse andre nyttige oplysninger for forretningsforbindelser, så jeg kan ikke se problemet i, at din virksomheds telefonnummer kan ses der.

Vil du så heller ikke stå i telefonbogen eller udstille dine kontaktoplysninger? Men du kan jo  til hver en tid gøre det så svært som muligt for potentielle kunder at finde dig.

Så den eneste sikre måde er at tænke sig om, når man bliver kontaktet, og lade være med at sige ja, hvis man er det mindste i tvivl.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:59

Hej Anders

Der er noget der hedder reklame beskyttelse hos cvr.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)