Ja og jeg mener, at TDC og krak også sælger oplysninger for firmaer indenfor forskellige brancher, at de så selv har købt oplysningerne fra cvr er en helt anden sag. Vi fik vores oplysninger fra enten var det krak eller TDC. Det er helt tilbage i 94, så jeg husker ikke, hvem af dem det var.
Lad mig sige, at da jeg spurgte hende fra Beijing om hvad hun ønskede fra mig, så nævnte hun, at hun kontakter mig fordi jeg hører til en bestemt branchekode (749090 Andre liberale, videnskabelige og tekniske tjenesteydelser i.a.n.). En sådan oplysning kan vel ikke komme fra en eller anden telefonbog - det må være fra CVR.
Jeg har intet imod, at mine oplysninger er til dansk skue, og jeg er iøvrigt også bekendt med, at seriøse danske virksomheder køber informationerne fra CVR, MEN jeg har aldrig vidst, at udenlandske virksomheder fra Kina eller Nigeria på en direkte eller indirekte måde har fået fingre på informationerne i CVR.
Jeg bør spørge CVR om de sælger oplysninger til udenlandske virksomheder, og hvilke kriterier de anvender for at beskytte danske virksomheders oplysninger overfor uønskede eller lyssky internationale netværk.
Blot forstå at mennsker kontakter hinanden af forskellige årsager.
Nogle vil:
Snakke
Snyde dig
Bruge dig
Genere dig
Købe af dig
Sælge til dig
osv osv osv osv...
Så pak paranoiaen sammen og åbn aldrig e-mail fra afsendere du ikke kender og under alle omstændigheder aldrig nogensinde trykke på links i e-mails fra folk du ikke kender.
Uanset om man er selvstændig, privat eller kugleskør, så vil der altid være nogle som henvender sig til en af en eller anden grund
Jeg bør spørge CVR om de sælger oplysninger til udenlandske virksomheder, og hvilke kriterier de anvender for at beskytte danske virksomheders oplysninger overfor uønskede eller lyssky internationale netværk.
Spild af tid, for de kan købe det af danske virksomheder.
Og du vinder aldrig politisk gehør for at udenlandske virksomheder skal begrænses i at kontakte danske erhvervsdrivende.