Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er et godt land at være iværksætter i. :-)

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk Mikael forklare det godt.. Lad os antage at man ikke kommer fra noget land og skulle vælge at bosætte sig... så ville man jo meget sjældent vælge Danmark hvis man ønskede at være selvstændig.. Den eneste grund til at mange bliver hængende er fordi de ikke får gjort noget ved det.. 

Lige meget hvor meget man går ind for velfærdsstats osv. synes jeg personbeskatningen er for høj.. Det samme gælder selskabsskat.. Jeg tror vi ville få ligeså mange penge i kassen hvis beskatningen var mere attraktiv for iværksættere så de ikke bare smutter..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 03:56

Hej John

john sommer:
Du ved det og jeg ved det - kan fornemme din stolthed over at være i gang - men også fornemme din harme over at lønmodtagerne som du siger "Har langt bedre vilkår" - hvad tænker du på her - jo de er sikret bedre end at bejdsgiverne - er de det?

Præcis.

Du har folk med 37 timers arbejdsuge og betalt frokost. Med pensionsopsparing, med barselsorlov, sygebetaling, garanteret løn, orlov til hvad som helst, jobsikkerhed med efterfølgende dagpenge mulighed. Her er det bare offentligt ansatte vi taler op. Og hvad gør de?

Står på Christiansborg Slotsplads med skilte om at de skal have mere i løn...

john sommer:
Men jeg medgiver dig dette - at når en iværksætter har satset det hele og står med et kuldsejlet projekt og må lukke og slukke så bør vi have en ordning hvor man ikke lader folk stå med hele gælden alene.

Jeg har afholdt en konference (www.itfremtid.dk) som blev velmodtaget. Mange opfordrede mig til at afholde en ny konference, men emnet skulle i så fald være fejlslagne iværksættereventyr, overvejer jeg. Jeg tror der er folk der skammer sig, fordi de føler de har fejlet. Hvis nogle af jer læser med, så send mig i al fortrolighed en pm/mail. Jeg har ikke besluttet mig for at afholde konference endnu, men ville gerne have et kontaktnetværk.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 08:52

Hej Jesper,

Fejlslagne iværksættereventyr, kunne nok være til gavn for de næste der forsøger sig og som kunne lære af de "fejl" andre muligvis begik.

Men det er jo rigtigt at lønmodtagerne har de listede fordele som du her nævner. Jeg er pt. konsulent for nystartede mindre virksomheder heribland er en med ca. 15 ansatte og her har en svend mere i hyre end ejerne.

Men de er ikke "misundelige" de arbejder på deres drøm - de ansatte arbejder bare!

Så det er jo velkendte data, men over tid ændre dette sig forhåbentlig når virksomheden vokser. I dette tilfælde drejer det sig om en virksomhed der har været i gang flere år men som nu er overtaget ved et køb og her er en betydelig risiko da der er investeret mange penge i dette projekt. 

Men vi må ikke tage gnisten fra de der vil forsøge sig da det er vejen ud af mange problemer for landet. Derfor kunne man forestile sig at der blev indført ordninger der kunne tilgodese løsninger på nogle af de her listede forskelle. Men mange erhvervsledere er modstander deraf da det må forventes at der da vil være for megen offentlig indblanding i driften af virksomheden.

Men det er klart at man ikke starter virksomhed uden at tro på at man opnår resultater der kan matche lønmodtager fordele her i landet.

Men det er vel netop det der er sporten - dette at se om det lader sig gøre - at drive det frem til noget der er noget -  ikke.

Mener du så at det bliver lettere for dig at starte virksomhed i andet land - her er jo også fordele og ulemper der skal vurderes på.

Ps! Jeg arbejder også på en drøm, min risiko er dog langt mindre om nogen overhovedet! 

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 09:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mvh john sommer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14

john sommer:
Vi har udviklingspotentialet, men Kina har kopi potentialet!

Jeg har rejst - forretningsmæssigt i Kina i ganske mange år - mindst 5 gange om året, og besøgt virksomheder full time. De har med garanti mindst lige så meget udviklingspotentiale som os.

De går længere tid i skole, de har meget længere arbejdstid, de har masser af muligheder som iværksættere for succes og indtjening, de ser en kæmpe udvikling omkring sig og de har en infrastruktur i rivende udvikling.

De har også manglende demokrati - miljøsvineri ud over alle grænser - strøm der kommer og går i de fleste produktionsområder - men udviklingspotentiale DET har de. Det er en livsfarlig misopfattelse, at vi herhjemme kan stå for udvikling af det nye og Kina kan kopiere.

Oursoursing af IT og finans til East Asia vil give endnu større besparelser end det vi  har set produktionsmæssigt i de kommende år. 

Herhjemme kan vi alt det som kræver direkte kontant med kunden, og vi er også stadigt dygtige til at udvikle og drive forretning, men vi taber forspring - eller har tabt

Mange af de som flytter produktion hjem (og det findes helt korrekt) har ikke grebet tingene rigtigt an. Ofte har de overladt al ledelse til kinesere fra starten, og det duer ikke, man skal ha egne ledere på plads full time i lang tid for at sikre alt fungerer. 

vh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:44

Hej Cookie,

Cookie:

De har også manglende demokrati - miljøsvineri ud over alle grænser - strøm der kommer og går i de fleste produktionsområder - men udviklingspotentiale DET har de.

Ja en spændende udvikling er under opsejling, selv har jeg ikke rejst derude men husker fra job i Arbejdsgiverforeningen hvordan man i 80érne fra organisationerne med store erhvervsdelegationer drog til Japan for at studere denne CIM-produktion - Computer Intergrated Production - med dette producerede Japan biler med slukkede lamper i fabrikkerne - ikke mange arbejdere men mange robotter. Så nu var det nødvendigt med automatiseret produktion i Danmark for at være konkurrencedygtige!

Vi kender historien det gik ikke så galt som frygtet.

Og nu kommer så Kina - som jo har været på vej længe - og når jeg nævner at vi har udviklingspotentialet og Kina kopi potentialet så tænker jeg især på den væsentlige forskel der er på vor måde at drive udvikling på samt i hvor høj grad vore ansatte/ledere er langt mere dynamiske og beslutningsdygtige da de har levet i et demokratisk miljø - Kina har her en meget stor byrde at løfte de er vant til at modtage ordre og ikke trænet i problemløsningens vanskelige kunst. Vore kreative miljøer er udviklingsbasen til nye produkter. Kinas udviklingspotentiale er overvejende baseret på udvikling af landet og arbejds -og ledesesstyrken.

Og det er jo noget af dette der fremhæves i vedlagte artikel! Bemærk Ringsted virksomhedens synspunkter i artiklen - produktion kræver løbende at produktionsteknisk afdeling er ind over for at køre de mange varianter i en produktion.

Men vel det er det tunge vidensmæssige indhold i produkterne der er vor styrke og det er der vor udviklingspotentiale og konkurrencekraft ligger.

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33

john sommer:
Her er nok en nyhed: Virksomheder flytter deres produktion til Danmark igen !

Hej John

JEg har faktisk nævnt det nogle gange de sidste månder.

Problemet med kina, er det samme som elektronik branchen havde da de flyttede deres produktion til taiwan. Det er netop den tekniske dokumentation, der er mangelhaft.

Hvor vi i DK, er van til at fx et trykkeri kompencerer, og kan se helheden i et tryk, så kan kineserne det ikke. Og det er ligeså meget fordi at fx hved to farvet serigrafisk tryk, så står der en og trykker den ene farve, og så en anden til den anden. Og så har de en til at stille op. Sådan at de bare skal føde maskinen.

I DK er det en trykker der klarer det hele. Sådan at vedkomne skal danne sig et overblik over de forskellige farver, og kompencerer for at farven tører ud, så vævstrækket ikke får indflydelse.

Taiwan, har idag et stort udviklings potentiale, de står bla. bag mobiltelefonen, HTC, og laver fx de silketryks maskiner der trykker for Apple. Så de kan vel noget.

Og Kina, er ikke så langt bagefter, og man er allerede nu, begyndt at smidde flere ingeniør opgaver derned, herunder udvikling af nye produkter.

/Kenneth

Ps. Nogle firma'er i Kina, laver faktisk nogle serigrafiske tryk, der er hammer flot. Men de koster altså også penge, og så kan det ikke svare sig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:03

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:21

Hej Mikael og Kenneth,

Dette fra Mikales link:

Citat:

»Det vi ser, er resultatet af en lidt naiv holdning til det at flytte produktionen til udlandet. Folk har været forblændet af udsigten til lavere lønudgifter, og derfor bliver de meget negativt overraskede over, at der er så mange uforudsete komplikationer ved at arbejde på tværs af kulturer, sprog og tidszoner. Det er simpelthen vanskeligere, end de.......

Nåe ja det går jo frem og tilbage som det konkluderes af CBS-nogle flytter ud andre flytter tilbage igen - men dette er som ved kursdannelser de kan tales op og ned og det kan dette altså også. Når vi vedbliver at sige til hinanden at det er et dårligt land at starte i så bliver jo sådan.

Men ok det er en lang kompliceret historie - vi skal bare huske på vore kvalifikationer og videreudvikle den inovative adfærd.

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23

john sommer:
Når vi vedbliver at sige til hinanden at det er et dårligt land at starte i så bliver jo sådan.

Jeg tror vi er ganske enige i virkligheden. Vi skal ikke klynke og vi kan da, som du beskriver en masse - holistisk tænkning og få tingene til at fungere i et sammenhæng.

Kina ER ikke oppe på siden af os på de områder, men de er så rasende hurtigt på vej frem, at vi heller ikke må sove i timen, og tro de bare er kopi landet og vi er de innovative. Det er hastigt på vej til at skifte. Ikke så de overtager al innovation, og i der er kulturelle og menneskelige forskelle som vil betyder en masse, men taler vi produktion, finans, it, så kan de desværre langt hen ad vejen gi baghjul, og taler vi innovation i form af medicin, biler og meget andet, så er de hastigt på vej frem

Alt som kræver kontakt med kunden - personlige møder for at udvikle, hurtig "dag til dag" levering - eller som ligger på højt udviklings niveau der kan vi sagtens være med. 

Det kan nok ikke beskæftige nok Europæere på sigt, og derfor vil vi ha et velfærdsproblem. Med Thomas Nielsens ord "vi har sejret ad helv... til", som nok var mere inflations beskrivende end handlede om Kina - så er det lidt det vi har, og som vi i Europa må betale for.

Iværksættere af mange slags, har stadigt masser af muligheder i Danmark, og er langt mere afhængig af deres eget drev - og til dels naturligvis det generelle økonomiske klima her - men der er MANGE der starter fint op og tjener penge - HURRA for dem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)