Jeg synes faktisk Mikael forklare det godt.. Lad os antage at man ikke kommer fra noget land og skulle vælge at bosætte sig... så ville man jo meget sjældent vælge Danmark hvis man ønskede at være selvstændig.. Den eneste grund til at mange bliver hængende er fordi de ikke får gjort noget ved det.. Lige meget hvor meget man går ind for velfærdsstats osv. synes jeg personbeskatningen er for høj.. Det samme gælder selskabsskat.. Jeg tror vi ville få ligeså mange penge i kassen hvis beskatningen var mere attraktiv for iværksættere så de ikke bare smutter.. |
Hej John
john sommer:Du ved det og jeg ved det - kan fornemme din stolthed over at være i gang - men også fornemme din harme over at lønmodtagerne som du siger "Har langt bedre vilkår" - hvad tænker du på her - jo de er sikret bedre end at bejdsgiverne - er de det?
Præcis.
Du har folk med 37 timers arbejdsuge og betalt frokost. Med pensionsopsparing, med barselsorlov, sygebetaling, garanteret løn, orlov til hvad som helst, jobsikkerhed med efterfølgende dagpenge mulighed. Her er det bare offentligt ansatte vi taler op. Og hvad gør de?
Står på Christiansborg Slotsplads med skilte om at de skal have mere i løn...
john sommer:Men jeg medgiver dig dette - at når en iværksætter har satset det hele og står med et kuldsejlet projekt og må lukke og slukke så bør vi have en ordning hvor man ikke lader folk stå med hele gælden alene.
Jeg har afholdt en konference (www.itfremtid.dk) som blev velmodtaget. Mange opfordrede mig til at afholde en ny konference, men emnet skulle i så fald være fejlslagne iværksættereventyr, overvejer jeg. Jeg tror der er folk der skammer sig, fordi de føler de har fejlet. Hvis nogle af jer læser med, så send mig i al fortrolighed en pm/mail. Jeg har ikke besluttet mig for at afholde konference endnu, men ville gerne have et kontaktnetværk.