Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark er et godt land at være iværksætter i. :-)

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Helt enig, meget kunne være bedre.
Men vi skal passe på med at bilde nye iværksættere ind at det er sværere end i andre lande.
Så får vi færre iværksættere og det har vi ikke brug for.

Jeg kan kun kvittere med et HELT ENIG - for - ja på rigtigt mange områder er DK et godt land at være iværksætter og ansat i, vel et af de bedre.

Jeg er kan tillægge, at jeg er dødtræt af iværksættere som mener de skal græde og beskylde alle andre for manglende succes. Selvfølgeligt må man tage nogle tæsk hvis man ikke vil ha proff bogholder eller ikke vil sætte sig ind i skattelove - men stadigt- De kunne godt gøre det lettere, uden det store provenu tab

Selv overtog jeg en virksomhed i 1974 og solgte delvis til andre hen ad vejen, og fik til slut en virksomhed med 300 ansatte og 300 mio i omsætning i 9 lande med mig - så jeg har som nu 61 årig været turen igennem.

Nu står den på støtte som gratis bogholder (tak Amino for mange praktiske råd der) - og jeg oplever de vanskeligher en iværksætter har, helt anderledes end som CEO for en børsnoteret virksomhed, så HJÆLP iværksættere, men - selvfølgeligt - lad være med at bygge på noget er ikke har fundamant - Man skal selv være klædt på for at starte som iværksætter - både i vilje til at holde egne omkostninger nede, og i forståelse af regler

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har læst lidt.

Og min opfattelse er at folk tager deres personlige skatte angst med over i et firma.

Det er lidt somom at man bruger merer tid på at finde fradrag, end på at drive sit kerneområde. Og problemet med det, er at man jo generalt skal have en indtægt for at man kan få glæde af sit fradrag.

Jeg mener klart at DK(her staten), nogle rigtig gode rammer op. Og at det eneste problem, man som fx B2B render ind i er lemming tendensen i dansk erhvervsliv. Sådan lidt med at begynder en at få overskud i Polen, jamen så skal alle til polen for så får de overskud.

Ligeså ser jeg et stort problem ved mange iværksætter, der mere drømmer om penge og succes, istedet for at man lige stikker en finger i jorden, og føler hvor man står. For man kan ikke lette, uden et ordentligt forarbejde. Og her er vi danskere desværre meget maglige. Vi starter med at samligne os med Bill Gates, Jobs og Thorborg(Jubii tiden), Og bliver foraget over at det ikke lige går så nemt. Og spørger man til de personer, så ligger der altså noget arbejde bag.

Tager man fx Apple, så har de først de senere år fået en renesance, og har været ved at gå konkurs nogle gange. Og tager man Commedore, så gik de konkurs. Da de ikke kunne levere noget efter Amiga.

Jeg vil normalt ikke samligne med store firma'er eller tage store personligheder ud og samligne mig med, for der er stor forskel på den verden tilbage i 80'erne og 90'erne og den tid vi idag lever i. Og derfor vil mange af de projekter desværre være umulige at gennemføre idag. Og det skal man lidt holde for øje.

JEg ser lyst på fremtiden, altså om 4 år efter et nyt valg, når kommunismen igen er nede på et acceptabelt niveau, og når S engang, får styr på deres kommunister. Og derfor nytter det ikke at man spilder tid på at være negativ over de ting man skal sætte sig ind i. Jeg ved godt at jeg betaler for meget i skat. Men skal jeg sidde 20 timer og lede eller betale en revisor 20 timer for at finde 1000 kr fradrag, så er det for mig ikke umagen værd. Så vil der gå omkring 10-20 år før at de er tjent hjem. Og laver man skatte reglerne om, så er de total spildt.

Men mit bedste råd, må være at man sætter sig ind i de grundlæggende skatte regler, og så skide alle de fradrag et stykke, de koster formeget i starten at finde. De kan komme, når man en fredag aften, sidder med champange og fejre at man igen har overskud på kontoen.

/Kenneth

Forfølg drømmen ud i virkeligheden, selvom den gør ondt, så ved du at du gør det rigtigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:10

Jesper:

Jimi Hove:
Husk at ca 90 % af folk der flytter ud fordi de tror græsset er grønnere et andet sted, vender tilbage til DK rimelig hurtigt.

Gør de virkelig?

B R E A K I N G N E W S!

Har du ikke skrevet til TV2 News, med de tal?? De må da være vildt interesseret i sådan en historie ;)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I Danmark er langt fremme med forskning forhold de sydlige lande der i blandt Italien

staten giver os den frihed børn kan komme i børne vuggestue billigere end der , vi kan mere koncentrer om vores i værksætteri 

I alt går det meste ud på man skal første have en indtægt før man skal betale skat og vis får super succes er der den høje skat som det største minus , men til gænge har vi vores sikkehed større her man kommer ikke ud på gaden vis går totalt fallit som man ser i USA der er altid bistand hjælp og staten der støtter en.

Husk vi også vores familien og vores venner her de fleste af os derfor flytter vi ikke og den støttet en familien og vennerne kan give mange er den støtte der gør man kan klare også livet mange andre ting .

uden en ide og iværksættere passion skal man også have og det er nu en gang det vigtigste man vil ud med noget nyt og vil have det lykkes i sidste det er af gøren , man vil og alle skal normalt startet fra bunden

Danmark kunne være bedre på nogle punkter , men der  nu gang også minusser mange steder og ikke alle steder i verden er det gratis at komme hospital og er derved tilfreds men det kunne forbedres som alt andet er det altid noget der kan forbedres

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
Danmark kunne være bedre på nogle punkter , men der  nu gang også minusser mange steder og ikke alle steder i verden er det gratis at komme hospital og er derved tilfreds men det kunne forbedres som alt andet er det altid noget der kan forbedres

Ja - der er som nok at være glad for - og så skal man huske at når der peges fingre er der tre der peger på en selv selv!

Troer ikke jeg ville forlade mit fædrenede land alene på grund af økonomiske fordele. Der er altid en bagside!

Intet kommer jo af sig selv og vel slet ikke i mange andre lande end i Danmark hvor vi har et forholdsvist finmasket sikkerhedsnet!

Men tænk hvis vi kunne inddrive skat på den "sorte økonomi" og nedtone menneskets grådighed så ville...........utopia ja mennesket er nok det værste dyr blandt alle levende væsner!  

Back to work !  Paradise

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 12:28

Cookie,

Cookie:
Jeg synes burokratiet er for stort - for meget man skal vide om hvad der er fradrag for i selskab - contra i skat - moms - hvor fradrag ikke altid følger skatte fradrag for samme emne - affaldsafgift - besvær med klart at vide om det er honorar eller selvstændig eller lønmodtager man arbejder med - ganske høj skat

Du får mig til at tænke på hvordan vor skattelovgivning kunne se ud vis vi alle ikke spekulerede så meget i hvad der kan opnås skattemæssige fradrag for og hvordan man kan undgå at betale skat.’

Så snart der er fremlagt en reform på området dukker der meget hurtigt kreative hoveder op der for et honorar tilbyder skattebesparelser.

Disse huller lukkes ved et cirkulærer hvorefter nye huller findes hvormed man kan unddrage sig. Så bliver også dette hul lukket.

Det hele ender op i at vi sidder tilbage med et kludetæppe af lovgivning som ingen har overblik over og derfor har du dit beokrati som vi altså selv er medskyldige i at få.

Så ja – jo mere vi taler om dårlige vilkår jo færre vil muligvis starte noget i Danmark.

Det er som i nationaløkonomierne – at jo mere vi taler om dårlige tider jo dårligere tider vil vi få!

Vi ved jo godt at de nationaløkonomiske modeller ikke har adfærdsparametre med i modelleringen og derfor kan man ikke tage højde deri for befolkningsadfærdsændringer.

Så jeg er jo som det fremgår meget enig med Martin se hans svar i tråden derom !    Skype-Wink

Mvh

John sommer

mvh john sommer

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:17

For mig at se er det et kæmpe problem, at det statistisk ikke kan betale sig at være ijværksætter i Danmark, ligesom det heller ikke an betale sig at tage en uddannelse. Det er simpelthen dumt at blive ijværksætter, ligesom det er dumt at spille lotto, men nogle vinder naturligvis.

Kendsgerningerne er, at lønmodtagere har langt bedre vilkår og man kun skal blive ijværksætter fordi man ikke kan lade være - jeg er en af dem. Nogle af jer nævner så 'hvor godt' vi har det i Danmark, men en hel række goder gælder ikke for ijværksættere og jeg kan bare ikke frigøre mig fra tanken om, at det er fordi I selv er i en situation hvor I nyder godt af det. Der er intet sikkerhedsnet der beskytter ijværksættere i Danmark - tvært i mod.

Der er naturligvis stor forskel på hvad man laver og hvor mobilt det er. Jeg har i årevis arbejdet på min software (over 4 år) som jeg har investeret i som bootstrap iværksætter. Leveomkostningerne i Danmark er høje og det har jeg selvsagt måtte indrette mit privatforbrug derefter med dertil manglende ferier, forbrugsgoder osv. Jeg kan sagtens acceptere mit afsagn og risiko i en periode, men en beskatning på 70% når det så går godt er jo topmålet af at være til grin. Derfor er jeg naturligvis væk til den tid.

Min vare, jeg selv og min organisation er mobil. Jeg behøver ikke vælge mellem USA og Danmark, men har f.eks. været i kontakt med en ambassade, der vil klare alt det praktiske for mig for nul kroner, fordi de forventer jeg skaber arbejdspladser hvor jeg flytter hen. Hvis jeg havde 10 (?) millioner at smide efter min exit, så kunne jeg tilmed få skattefrihed og e u -tilskud i det nye land jeg flytter til. Det er jo grotesk, ligesom jeg finder en hel række andre ting groteske. Men jo værre krisen bliver og jo sværre det bliver for stater at finansiere deres overførselsindkomster og offentlige sektor, des bedre tilbud vil der være til folk som jeg.

Christian Philipson er i en helt anden situation en en almindelig ijværksætter og jeg har svært ved at se han udtaler sig som andet end en ejer/direktør for en mellemstor virksomhed. Ikke et ondt ord om dét i øvrigt. 

For jer, der ikke kan flytte jeres virksomhed fordi produktet skal produceres lokalt, så kan jeg konstatere i er glade for Danmark og danske forhold. Der er intet behov for at opjfinde en 90%-statistik ud af den blå luft. Jeg ser derfor ingen grund til at vi ikke alle skulle ende med at være tilfredse.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 14:53

Hej Jesper,

Nu sparker du så lige benene væk under de der vil starte selv og ser helt bort fra det faktum, at der er kælderiværksættere med virksomheder i Dk der er blevet endog meget store og nu beskæftiger mange mennesker.

Det kan ikke betale sig at uddanne sig at starte selv siger du!  

Jesper:
For mig at se er det et kæmpe problem, at det statistisk ikke kan betale sig at være ijværksætter i Danmark, ligesom det heller ikke an betale sig at tage en uddannelse. Det er simpelthen dumt at blive ijværksætter, ligesom det er dumt at spille lotto, men nogle vinder naturligvis.

Hvad mener du når du siger "Ikke betale sig" er sikker på du tænker i penge - du glemmer ånden iværksætter ånden den der driver værket - driver værket så meget at der stadig er mange der satser. Selv arbejder jeg som konsulent for nogle stykker og de gør det med hud og hår.

Betale sig - du ser helt bort fra den personlige udvikling der ligger i både at uddanne sig og tage initiativer og bygge noget selv.

Du ved det og jeg ved det - kan fornemme din stolthed over at være i gang - men også fornemme din harme over at lønmodtagerne som du siger "Har langt bedre vilkår" - hvad tænker du på her - jo de er sikret bedre end at bejdsgiverne - er de det?

Når du som lønmodtager ikke er forsikret med en A-kasse og bliver ledig er der alene mulighed for sociale ydelser - ligesom en uforsikret selvstændig har denne mulighed.

Men jeg medgiver dig dette - at når en iværksætter har satset det hele og står med et kuldsejlet projekt og må lukke og slukke så bør vi have en ordning hvor man ikke lader folk stå med hele gælden alene.

Men den er nok meget vanskelig at gennemføre da flere vil tænke i udnyttelse af en sådan ordning. Baggrunden for at det bliver så vanskeligt er at for mange spekulerer i udnyttelse af den slags ordninger.    

Mvh

john sommer

mvh john sommer

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:53

Robin Roy Krigslund-Hansen:

Det her emne har jeg besvaret før:

http://www.amino.dk/forums/t/91509.aspx?#597306

Jeg forventer at forlade Danmark "permanent" sammen med min hustru og tre børn inden årets udgang.

Forklaringen er i prioriteret rækkefølge:

1) Bedre skoler
2) Oplevelser
3) Meget lavere skat
4) International ekspansion af mine virksomheder
5) Utilfredshed med "den danske model"

Vi må se, om vi vender tilbage igen. Jeg tror det ikke, fordi beslutningen har været undervejs i 16 år... Men man skal aldrig sige aldrig.

Mvh
Robin

Med undtagelse af 4 er det stort set de samme ting jeg prioriterer og gør at jeg nok tager turen østpå igen indenfor en overskuelig fremtid. Jeg kunne også tilføje respekten for iværksætteren/selvstændige/selvforsørgende, eventyret, friheden for nanny-stat formynderi i næsten alle livets forhold, bedre hospitaler, bedre service, højere levestandard og langt bedre vejr. Og så er der selvfølgelig bare masser af lande hvor det er rigtig sjovt at være med og hvor det buldrer afsted og alle er optimiske omkring fremtiden.

Jeg kan egentlig godt lide Danmark, men Danmark er indrettet for lønmodtageren og den dertil hørende livsstil.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:09

Jeg vil desuden gerne betale skat med glæde så vi kan give dem der ikke kan adgang til sundhedsvæsen, mad og et tag over hovedet. Jeg giver gerne til folk der har brug for det om det så er en hjemløs eller en ven som har en svær periode og jeg moraliserer ikke hvis pengene bruges på øl.

Men..

Jeg vil ikke være med til at betale dagpenge i 4 år til nyuddannede med alt for teoretiske uddannelser, jeg vil ikke være med til at betale børnepenge til enlige mødre med 5 børn med 4 fædre eller invandrerkvinder med lignende børneflok og ingen dansk kundskaber, jeg vil ikke være med til at betale for de horder af bureaukrater som skubber papir i kommunerne, forvaltningerne, råd, undersøgelseskommissioner og SKAT.Jeg vil ikke være med til at betale for at kommunen skal vække børn eller giver gratis cykler eller gratis lejlighed som R nu vil give asylansøgere.

Jeg vil ikke være med til at betale for ikke at have et reelt frit valg indenfor skoler, plejehjem, fritidshjem og hospitaler.

Jeg vil ikke være med til at betale misundelsafgifter på bilen eller beskattes hårdt af ikke indtægtsgivende aktiver (ejendom).

Sidst men ikke mindst vil jeg ikke have at vide at jeg er en egoist eller kriminel fordi jeg vil have min frihed til at vælge og ikke vil have stjålet 60% af min indtægt.

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)