Vil lige høre Jer ad, om I sender noget ekstra med til kunden, når varerne sendes - enten i form af en lille pose slik eller andet, som overrasker kunden og - formentlig - gør, at han/hun husker Jer næste gang, der skal handles.
Jeg gjorde på et tidspunkt på min shop, men er stoppet med det. Jeg sendte ca. 150 pakker ud, men der var ingen reaktion på det (hverken i form af mails, trustpilot eller andet) som jeg har set med andre virksomheder der gør det.
Så jeg føler ikke det var noget succes, måske det har været det alligevel, det er svært at sige :)
Jeg tror meget det afhænger af hvilken webshop du handler hos - Michael du har nok ret i, at det ikke giver det helt store når det er billige golf bolde... Men tag nu f.eks forleden hvor jeg fik min pakke fra Mr Porter... Det var nok den mest coole pakke jeg nogen sinde har fået...
Hvid æske med logo, sort bånd hvor der var håndskrevet et lille mr P på, håndskrevet kort osv...
Jeg starter min webshop www.DulleShoppen.dk og havde faktisk lidt overvejet om jeg skulle sende en lille gave med i anledningen af åbningen.
Jeg har indtil videre ikke rigtig fundet noget, der kunne være relevant at vedlægge deres ordrer ud over min egne visitkort, selvfølgelig.
Rigtig træls, at du ikke fik nogen respons med dine gaver, men jeg er helt sikker på, at folk har snakket godt om dig og husket dig efter du sendte gaverne ud. Det er ihvertfald værd at overveje det samme.
Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!
Jeg lægger som regel smagsprøver ved - men det er jo også enkelt når jeg nu har varerne :)
får da ofte positive reaktioner - som " mange tak for gaven".
Det er nok svært målbart om hvad det giver, men jeg sætter da selv pris på en lille ting - og det er ikke størrelsen, så det tror jeg også andre gør ( selv om det selvfølgelig ikke er det afgørende om man handler der igen).
Jeg tror det kommer meget an på hvad man sælger. Jeg har købt op til flere gange hos billigvoks.dk, og jeg bliver da altid positivt overrasket over at de har kommet lidt tyggegummi med i kassen. :-)
Jeg gør det ikke konsekvent, men i tilfælde hvor jeg gerne vil yde lidt ekstra over for en kunde. Eller i forbindelse med reklamationer.
Jeg kan ikke sige om det har en effekt eller ej.
Men jeg har selv en leverandør der ofte sender små ekstra gaver med, og ofte er det nogle fuldstændig ubrugelige grimme ting, og så kan man lige så godt lade værre. Men et lille stykke chokolade glæder vel altid lidt.
Jeg er blevet meget positivt overrasket, de gange jeg har fået lidt ekstra i pakken. Har fået lidt slik og et par flotte kuglepenne. Specielt sidstnævnte er smart, da man kan få trykt sit logo på dem. Jeg elsker en god kuglepen, så den ville få lov til at ligge frem og jævnligt blive brugt.
Vi har i perioder sendt extra ting med, når kunderne handlede i vores webshop. Det har hvergang været uannonceret, og feedbacken har varieret rigtig meget! Nogle sendte en email, imens andre intet sagde. Men vi kan se, at alle der har fået en hemmeliggave, har handlet ydeligere en gang minimum indenfor et år efter deres første ordre. Så et eller andet må det give!