Hej alle Jeg har brug for at høre din erfaring, hvis du har stået i en situation hvor din kunde ikke betaler, selvom du gentagne gange har skrevet mails, ringet pr. telefon. Eller selvfølgelig har brugt andre kontaktmuligheder. Jeg skal for første gang møde i en domstol, hvor jeg har indgivet en skyld - fordi en kunde jeg har haft ikke betaler for den opgave mine oversættere har udført for ham. En i mit netværk henviste mig til at gå ind på domstole.dk og udfylde en formular, hvor du skriver skyldners navn, adresse og firmanavn - og det beløb som skyldner mangler at betale. Du betaler derefter 700,- for at de sender vedkomne et brev og her på onsdag skal jeg så møde i en domstol - godt nok helt oppe i Nordjylland (beklageligvis bor kunden deroppe). Har du andre erfaringer, noget der virker bedre? Eller kan man lige så godt skyde en hvis pil efter sine penge? Jeg synes næsten det værste er at kunden stadig står herinde på Amino.dk og andre steder - Vedkomne lever uden omtanke og måske jeg ikke er den eneste vedkomne går og skylder penge. På forhånd tak, fordi du giver dig tid til at svare. De venligste hilsner OBS - VI er kommer på Facebook, LinkedIn og Amino.dk - Hjemmesiden er blevet opdateret med en masse nye spændende samarbejdspartnere og så har vi fået et nyhedsbrev - Tag et kig! Med venlig hilsen Tina Nurby Søndergade 30 DK-6520 Toftlund Tel. +45 7027 0530 E-mail be@becommunication.dk Vi har altid omkring 50 freelancere på stand by – klar til at løse dine opgaver! Oversættelse mellem mange sprog - Al oversættelse er vores speciale Vi har fået en profil på FB - klik på logo. Oversættelse - Translation - Tekstforfatning - Tolkning
|
Ja, sådan er det danske rets sytem desværre, kunderne er beskyttet i hoved og røv, og der er ikke meget man kan gøre ved det.
Har ligeledes en bruger herinde fra der ikke har betalt regningen her, har endda fået afsagt en dom mod ham i retten, alligevel så valgte han ikke at betale de 38.000,- han ved dom skulle betale, så nu afventer jeg endnu engang fogedretten, som ved rigtigt mange andre sager desværre.
Jeg håber så bare at andre Aminoér ikke også kommer til at stå uden betaling, da denne bruger også stadig er aktiv herinde, uden nogen aner han ikke betaler sine regninger, og i forvejen står i RKI for andre forhold, og heller ikke betalte anden entreprise i forbindelse med hans byggeri, som jeg desværre også stod for kontakten til.
Min holdning er dog at man IKKE skal opgive sit tilgodehavende, uanset om det nogle gange er det nemmeste desværre...:(