Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når en kunde ikke betaler?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  BE communication Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug for at høre din erfaring, hvis du har stået i en situation hvor din kunde ikke betaler, selvom du gentagne gange har skrevet mails, ringet pr. telefon. Eller selvfølgelig har brugt andre kontaktmuligheder.

Jeg skal for første gang møde i en domstol, hvor jeg har indgivet en skyld - fordi en kunde jeg har haft ikke betaler for den opgave mine oversættere har udført for ham.

En i mit netværk henviste mig til at gå ind på domstole.dk og udfylde en formular, hvor du skriver skyldners navn, adresse og firmanavn - og det beløb som skyldner mangler at betale. Du betaler derefter 700,- for at de sender vedkomne et brev og her på onsdag skal jeg så møde i en domstol - godt nok helt oppe i Nordjylland (beklageligvis bor kunden deroppe).

Har du andre erfaringer, noget der virker bedre? Eller kan man lige så godt skyde en hvis pil efter sine penge?

Jeg synes næsten det værste er at kunden stadig står herinde på Amino.dk og andre steder - Vedkomne lever uden omtanke og måske jeg ikke er den eneste vedkomne går og skylder penge.

På forhånd tak, fordi du giver dig tid til at svare.

De venligste hilsner

OBS - VI er kommer på Facebook, LinkedIn og Amino.dk - Hjemmesiden er blevet opdateret med en masse nye spændende samarbejdspartnere og så har vi fået et nyhedsbrev - Tag et kig!

Med venlig hilsen

Tina Nurby

Søndergade 30

DK-6520 Toftlund

Tel. +45 7027 0530

E-mail be@becommunication.dk

Web www.becommunication.dk

Vi har altid omkring 50 freelancere på stand by – klar til at løse dine opgaver!

Oversættelse mellem mange sprog - Al oversættelse er vores speciale

Nyhedsbrev - tilmeld dig her:

Vi har fået en profil på FB - klik på logo.

Oversættelse - Translation - Tekstforfatning - Tolkning

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, sådan er det danske rets sytem desværre, kunderne er beskyttet i hoved og røv, og der er ikke meget man kan gøre ved det.

Har ligeledes en bruger herinde fra der ikke har betalt regningen her, har endda fået afsagt en dom mod ham i retten, alligevel så valgte han ikke at betale de 38.000,- han ved dom skulle betale, så nu afventer jeg endnu engang fogedretten, som ved rigtigt mange andre sager desværre.

Jeg håber så bare at andre Aminoér ikke også kommer til at stå uden betaling, da denne bruger også stadig er aktiv herinde, uden nogen aner han ikke betaler sine regninger, og i forvejen står i RKI for andre forhold, og heller ikke betalte anden entreprise i forbindelse med hans byggeri, som jeg desværre også stod for kontakten til.

Min holdning er dog at man IKKE skal opgive sit tilgodehavende, uanset om det nogle gange er det nemmeste desværre...:(

Fra Hedehusene
Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 12:19

Hej Tina

Hvor er de dog en rigtig træls situation du står i(og mange andre også gør). Man har allermest lyst til at give skyldneren en ordentlig *øvfuld.

Jeg håber du får dit tilgodehavende og at der er nogle Aminoer, som kan rådgive dig.

Med venlig hilsen

Linda

Find mere om mig på Linkedin 

Tilmeldt 14. Jun 10
Fra  BE communication Skrevet kl. 12:52

Det er simpelthen for dårligt - og ligesom dig vil jeg heller ikke opgive mit tilgodehavende.

Tak for dit svar!

Tina

Tilmeldt 14. Jun 10
Fra  BE communication Skrevet kl. 12:53

Hej Linda

Hvor er de dog en rigtig træls situation du står i(og mange andre også gør). Man har allermest lyst til at give skyldneren en ordentlig *øvfuld. - ja nemlig......

Tak for dit svar.

Tina

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:07

Øv, hvor er det bare dårlig stil ikke at betale for det arbejde, man har fået lavet!

Bliv ved med at huske kunden på den manglende betaling!

God weekend

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Det er bare rigtig surt - og det bliver ikke mindre surt, når det så oven i købet er en med-amino som bare kører derud af og fortsætter med at skylde penge.

Men min holdning er den samme som Rene's. Jeg er kold over for om det er 30.000 kr kunden skylder eller om det er 300 kr og om det er en amino eller ej - Det er ikke en gavebod og hvis kunden ikke har nogen penge, så må vedkommende finde dem et andet sted, da det heller ikke er en bank eller understøttelsesordning jeg driver.

Indtil for et par år siden, da var jeg også flink og troeligt sad og skrev emails og ringede gentagende gange til kunderne og rykkede. Og det gjorde mig bare i rigtig dårligt humør hver mandag hvor vores bogholder kørte rykkerkørsel plus at det fyldte ca en 4-5 timer om ugen. Så jeg traf den beslutning som nu er min holdning.

Jeg har bedt vores bogholder om at tage koldt hånd om rykkerne. Jeg vil ikke bruge tid på dem. Skylder de penge så rykkes de. Efter 2 rykker er der stadig nogle enkelte som jeg er venlig at skrive en enkelt email til, men det ere så det. Derefter er det inkasso.

I den sammenhæng benytter vi i MediaMouse på nuværende tidspunkt to forskellige advokathuse og de er helt på bølgelængde med mine holdninger: Kunderne skal betale så meget af omkostningerne som det overhovedet er muligt - det skal ikke blive vores økonomiske problem at kunden ikke kan finde ud af at betale - og vi går hele vejen.

Og ja, det kan godt være dyrt når det ender ud med at en kunde går konkurs og vi står med alle omkostningerne. Men det giver også en god fornemmelse når advokaterne får kradset penge ud af nogle af desom vitterligt har prøvet at snyde os. F.eks i sidste uge, hvor en kunde igennem 1,5 år har skyldt os penge og ikke mødt op til retsmøderene. Der endte det med at kunden blev tilbageholdt i lufthavnen på vej på ferie, blev kørt i fængsel og blev så fremstillet for dommetvagten med krav om betaling NU. Kundens eneste forklaring var at vedkommende ikke havde troet at vi ville gå så langt.

Men prøv at kigge på hvilken størrelsesorden dine udestående beløb er på. Hvis det er småbeløb, så kan det måske godt betale sig at benytte et inkassobureau hvor du betaler et fast abbonnement eller efter "no cure no pay". Hvis det er større beløb, eller hvor du har en mistanke om at kunden vil forsøge sig med dårlige undskyldninger, så er en advokat bedre. Selvom man godt selv kan klare en inkassosag i fogedretten, så vil jeg i de fleste tilfælde mene at din egen tid er bedre givet ud til anden side og så betale nogen til at lave det de er gode til - netop inkasso i dette tilfælde.

/Jesper
Tilmeldt 14. Jun 10
Fra  BE communication Skrevet kl. 13:35

Hej Jesper

Tak for et brugbart svar - da beløbet er et småbeløb (godt 16.000,-) vil det nok være løsningen "no cure no pay" jeg skal overveje, jeg vil tænke over det og kigge på markedet for inkassovirksomheder.

Tak for hjælpen.

Tina Nurby/BE Communication

Tilmeldt 14. Jun 10
Fra  BE communication Skrevet kl. 13:37

Hej Anne Katrine

Ja, det er dårlig stil - ganske enig!

Tak for dit svar.

Tina

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:27

Jeg tror på faste rutiner,  såsom anden skribent har nævnt.

Kan du ikke tage kreditoplysning på virksomhederne og dem der har problemer med at betale,  må betale i forskud.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)