Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar over 6.000 ved skift til elbil

Side 6 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jøsses en gang sludder! Fluenze er IKKE en ombygget benzinbil. Ja bagagerummet er lille, der kan være tre kufferter i bagagerummet (317Liter). De 160 km kan løses ved de tre minutteres batteriskift. Og hvis du synes at 1895 pr mdr for drift (el/batteriskift etc) er dyrt for 20.000 km pr år tja... Det er øv at der er kommet sådan en "min-er-bedre-end-din"-tone i dine indlæg i stedet for en åben og saglig argumentation om det spændende nye område der er på vej: - el-bil for alle..

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 15:57

Mht. snakken om ladestationer ifht. benzinstationer, så er der en kæmpe forskel.
En benzinstation er noget du kører hurtigt ind på, tanker og kører væk igen. En ladestation til en el-bil, er noget der skal være tilgængeligt, når du parkerer bilen, da der skal bruges noget tid på opladning (som teknologien er pt.)
Benzin er noget farligt at håndtere, der er strenge regler på området. El er noget der er på hvert gadehjørne, hus osv. Det er ikke nær så farligt som benzin, f.eks. er elstik godt beskyttet imod uheld, hvorimod en tændt cigaret kan lave en del uheld sammen med benzin :-)
Håndtering af El optager heller ikke så meget plads op, som håndtering af benzin. Derfor tror jeg at alle parkeringspladser i fremtiden, vil have en stander med f.eks. mange udtag. Hvert elselskab, har så hvert sit udtag og køberen kan vælge det udtag, som man har "elkort/abonnement" til.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:55

IsaCrea:
Jøsses en gang sludder!

Nej, det er skam ikke noget sludder. Har du set bilen? Det har jeg, og det baggagerum der er i den er i hvert fald ikke det der skal være i en familiebil. Det ER meget lille. Ja, jeg kan ike rigtig huske, at jeg har set nogen anden bil i den klasse med så lidt plads før. Og det nu også meget tydeligt at bilen ikke er konstrueret fra bunden som en elbil - den bygger på andre Renault dele, og det er gjort på en utrolig klumpet måde. Kig bare ned i motorrummet - jeg fatter slet ikke hvordan det er lykkedes for dem, at tage noget så enkelt som en elmotor og gøre den SÅ kompliceret som de har og fået den til at fylde SÅ meget. Det er altså ret absurd.

Og med hensyn til prisen, ja så synes jeg det er dyrt. Du skal jo f.eks. også lige huske at der skal ligges 10.000 kr i opstart, og så koster overkilometer 1,42 kr. Det er næsten det dobbelte af det jeg betaler i min Tesla, inkl. afskrivning på batteriet. Og i den kan jeg køre 400 km på en opladning. I den nye Model S kan jeg køre 500, og lynoplade på 45 minutter. Det er vejen frem. Ikke dårlige biler, med små batterier, lille rækkevidde og dyre abonnementer.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 18:12

Jeg ved ikke du får oplysningerne om at det koster 1,42kr pr. km over 20 000? Ifølge deres abonnement så kan man få ubegrænset km. pr. år for 2 995kr pr. måned.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:59

Dofs:

Jeg ved ikke du får oplysningerne om at det koster 1,42kr pr. km over 20 000? Ifølge deres abonnement så kan man få ubegrænset km. pr. år for 2 995kr pr. måned.

De 1,42 kr fremgår af deres prisliste. Ubegrænset km er et helt andet abonnement.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:30

Uanset hvordan man regner på det er Better Place modellen meget dyrere end det er at købe en elbil med eget batteri og så købe strømmen hos sin almindelige strøm-pusher :)

Jeg ville iøvrigt aldrig selv købe en elbil uden batteri - og så leje dette. Batteriet er den mest centrale brik i en elbil, svarende til motoren i en benzinbil. Og hvem ville dog købe en benzinbil uden motor og så leje den?

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 19:40

Hvis du ved du kommer til at køre mere end 20 000 km om året, hvorfor så ikke købe abonnementet der rækker til 30 000 km og koster 2495kr? Det virker i mine øjne tåbeligt at bruge agumentet om at det koster 1,42km pr. overkørt km, når du har muligheden for at vælge en anden plan. De fleste mennesker har vel en forventning om hvor meget de kommer til at køre, og tilpasser abonnementet derefter. Mon ikke abonnementet også kan ændres hvis, man finder ud af et kørselsmønster er større eller mindre end forventet.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke ekspert i biler eller for den sags skyld elbiler, men hvis man har et forventet forbrug på 30-40000km om året, så vælger man da ikke en løsning med en bil der skal "tankes" ved hver 160 km.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:48

Det er ekstremt ufleksibelt at skulle binde sig på forhånd til hvor langt man vil køre det næste år. Kører man for langt bliver det dyrt, og kører man for kort bliver det også dyrt. Det er ikke en brugbar model for ret mange. Og selv hvis man gætter helt rigtigt er det fortsat alt for dyrt. Det er på ingen måde noget jeg kan anbefale folk at kaste sig ud i.

Normalt er det sådan at man får en BEDRE pris når man indgår i abonnementer. Det er f.eks. tilfældet med mobiltelefoner - minutprisen er lnormalt avere med abonnement end med taletidskort. Det er helt absurd at Better Place gør det omvendte her - tager dobbelt pris for strømmen, hvis man er loyal og indgår i et fast abonnement.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:52

Stefan_S:
Jeg er ikke ekspert i biler eller for den sags skyld elbiler, men hvis man har et forventet forbrug på 30-40000km om året, så vælger man da ikke en løsning med en bil der skal "tankes" ved hver 160 km.

Det har du HELT ret i! :)

Better Place  siger ganske vist at de vil stille nogle batteriskiftestationer op. Men der kan være langt til den nærmeste. Og foreløbigt er der kun en.

Og hvad sker der så hvis Better Place går konkurs om 2 å`? Så står man med en helt ubrugelig bil - uden batteri (for det har man jo lejet af Better Place). Hvem vil mon købe den?

I øvrigt så holder mit eksempel, med at man kan spare over 6.000 kr. pr. måned ved skift til elbil, slet ikke hvis man vælger Better Place modellen :)

Side 6 ud af 10 (93 indlæg)