Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar over 6.000 ved skift til elbil

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere af jer allerede ved er jeg igang med et (i første omgang) 1-årrigt elbil-projekt, hvor jeg vil vise hvor glimrende en hverdag man allerede i dag kan have med en elbil, frem for en gammeldags benzin- eller dieselbil. Jeg skriver løbende om projektet på www.ElbilBloggen.dk

Udover at skrive om mine daglige oplevelser med elbilen dykker jeg også ned i forskellige vigtige sager af politisk, miljømæssig eller økonomisk karakter.

I dag har jeg så, efter længere tids forberedelse og beregninger, lagt et af de mest spændende indlæg online. Det er en ber egning af, hvor meget man, som pendler, kan spare ved at skifte til elbil - ellerede i dag. Resultatet er overraskende selv for mig - man kan faktisk spare over 6.000 kr. om måneden, alt efter hvillket udgangspunkt og kørselsbehov man har.

Du kan læse hele artiklen og se den samlede beregning her:
http://www.elbilbloggen.dk/elbil-historier/pendlere-spare-6000-kroner-elbil.html

En anden historie, som måske også vil interessere flere af jer gode iværksættere, handler om det faktum, at vi i Danmark skattemæssigt straffes for at købe elbiler som firmabiler. Det synes jeg jo er dumt set i lyset af at næsten alle politikere ønsker at der skal flere elbiler på vejene.

Du kan læse den historie her:
http://www.elbilbloggen.dk/elbil-historier/skattebegunstiget-firma-elbiler.html

Som en ekstra bemærkning til den historie har jeg netop fundet ud af, at de i Norge har nedsat beskatningsgrundlaget for firmabiler på el til 40% af bilens pris - så det ligner meget mit forslag i artiklen.

Hvis du synes elbiler, eller mit projekt er spændende, kan jeg meget anbefale, at blive fan af Elbil Bloggens Facebook Page, eller følge mig på Twitter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 13:14

Det er jo den artikel man skal vise konen, når man er på udkig efter en ny bil, og så håber man stærkt på at hun ikke siger man skal have en ellert ;).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:17

Med mindre man har en kone som min, så skal man holde konerne helt ude af alle beslutninger om køb af bil :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:24

Der er desværre meget støj på videoen? Er det vindstøj fordi hun kører så stærkt?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:28
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:33

Må jeg høre hvordan din ordning er skruet sammen? Altså du reklamerer jo stærkt for teslaen, men også for elbiler generelt. Hvad får du ud af det? Jeg går udfra at du kører rundt i bilen gratis... Og i bytte for det reklamerer for den? Hvordan er det skattemæssigt skruet sammen?

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34

Jeg vil gerne se en lignende beregning for mindre biler. Da jeg prøvede elbiler hos BetterPlace i Hellerup var deres svar meget vævende når de blev tekniske/økonomiske.

De kunne godt vise et flot logo, som Renault for første gang i mange år havde ændret på... (waauw!) og mange andre ligegyldige ting.

Men når der blev spurgt til tal og andre tekniske ting, så kunne de søde piger ikke give et ordentligt svar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:43

Mads:
Må jeg høre hvordan din ordning er skruet sammen?

Ja, det er ingen hemmelighed. Jeg vhar skrevet lidt bmere om det i mit første indlæg på bloggen: http://www.elbilbloggen.dk/elbil-dagbog/velkommen-elbilbloggen.html

Kort fortalt, så lejer jeg bilen personligt. Det betaler jeg for. Ved siden af dette har jeg så indgået en sponsor/marketing-aftale med firmaet Lease-a-Star.dk (bilforhandleren P. Christensens leasing selskab), som jeg så fakturerer for de aftalte ydelser via mit firma. De penge jeg trækker ud i løn, bl.a. for at betale leje på bilen, betaler jeg naturligvis almindelig skat af.

Netteo koster det mig en lille smule at lave dette projekt - men naturligvis ikke nær så meget, som det ville have kostet uden at have indgået en reklameaftale. Men jeg brønder så meget for elbiler at det ikke gør noget det koster mig lidt.

Jeg opfatter mig selv lidt som en racerbilskører, eller sportsstjerne, der brænder for deres område. Mit er så bare elbiler. For at få råd til at nørde med elbiler kræver det - ligesom for racerkørerer og sportsstjerner, at man har en sponsor man kan lave nogle gode reklameaftaler med.

Lease-a-Star's interesse i det her er, at de og P. Christensen gerne vil positioneres bedre i det kommende marked for elbiler, som en af de spillere som mener det her alvorligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:47

Theis Brouer-Jensen:
Jeg vil gerne se en lignende beregning for mindre biler

Beregningen er ikke så meget anderledes. Forskellen er mest, at indkøbsprisen - som jeg også skriver til slut i min artikel, naturligvis er meget lavere end for en Tesla Roadster. Nogle af de mindre elbiler bruger også lidt mindre strøm pr. km, så det giver bare endnu bedre økonomi.

Når Better Place ikke er så meget for at snakke om disse detaljer kan jeg skam godt forstå det. For problemet med dem, og deres løsninger er, at de æder den største del af den store økonomiske gevinst man som elbilejer ellers kunne opnå. De ligger sig ind som et stærkt fordyrende mellemled.

Nogle steder har Better Place sagt at man kan spare 20% ved at skifte fra dieselbil til deres løsning. Såvidt jeg kan regne ud kan man spare over 50% ved andre løsninger. Så de æder altså over halvdelen. Det synes jeg naturligvis er helt uacceptabelt.

Jeg kæmper derfor også meget imod, den privatisering som p.t. er i gang i forhold til udbredelsen af ladestander-infrastrukturen i Danmark. Det er en katastrofal udvikling i forhold til udbredelsen af elbiler. Jeg har skrevet lidt mere om netop dette problem her: http://www.elbilbloggen.dk/elbil-historier/ladestandere-for-alle.html

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:51

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, det er ingen hemmelighed.

Jeg takker :-) Jeg ledte lidt rundt på siden, men læste ikke alle blogindlæg igennem - tænkte at det stod som en særskilt ting, hvordan det hele var skruet sammen.

Jeg kender godt det med at brænde for tingene, men man laver arbedet alligevel, selvom det koster økonomisk. Bruger rigtig mange penge på at lave Fiskemagasinet til dk4, og selvom jeg nu får betalt lidt af regningen, så er der stadig et fint stort underskud på at lave det....

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)