Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar over 6.000 ved skift til elbil

Side 5 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
S-modellen vil kunne fås med tre forskellige "batteripakker" med rækkevidder på hhv. 256 km, 368 km og 480 km. De differentierer nok for at kunne få en lav startpris.

Sammenligningen med BMW 5-serie bliver interessant.

Jeg giver dig ret i at elbiler skal have en rækkevidde som Tesla'en, så man ikke skal være afhængig af batteriskifte og lignende.

Toyota har forpligtet sig til at købe elbilsteknologi af Tesla, så mon ikke der kommer en ren el-Prius eller lign. på et tidspunkt.

Mvh Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:29

Både Toyota og Mercedes har penge og interesser i Tesla og kommer begge m,ed biler bygget på Tesla teknologi. Så vidt jeg ved bliver den første Toyota en ren elversion af RAV4. Mercedes kommer med en AMG stylet model SLS sportsvogn med 526 hk, mågevinger og det hele som ser røv fed ud :) (til en pris på ca. 200k Euro)

Electric Mercedes-Benz SLS AMG

Der er grundlæggende 5 løsningsmodeller, for at få elbiler til at køre langt:

1) Store batterier + evt. hurtig opladning

2) Batteri + benzinmotor til at lade batteriet op (som Fisker Karma)

3) Batteri + benzinhjælpemotor, så den kan køre på begge dele (som Prius)

4) Batter der kan udskiftes på batteriskiftestationer (Better Place model)

5) Brændselsceller

Jeg er personligt absolut mest for den første løsning. Dels fordi det er den ultimativt enkleste løsning og dels fordi teknologien til det er her allerede i dag og den nødvcendige infrastruktur findes.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:13
WOOOOOHOOOOOO!!!!!!

Tesla Motors var så flink at låne mig en Roadster i 3 timer i dag, og det er en af de mest fantastiske biler jeg nogensinde har prøvet!

For at sætte det i et perspektiv, kan jeg nævne at jeg har prøvet mange spændende biler, såsom Ferrari, Porsche, Lotus etc. Og min egen bil er en Chevrolet Corvette C6 med 400HK. Så jeg bliver ellers sjældent imponeret.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg på et tidspunkt vil blive elbils ejer. Det havde aldrig troet jeg skulle sige, men Tesla har fundet den rigtige opskrift.

Mvh Carsten
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:22

Carsten, det er nøjagtigt den samme følelse ALLE får, som prøver at køre en Tesla Roadster. Det er en helt igennem usædvanlig fed bil at køre i. Det er ikke bare det med den overdrevent vilde accelleration - det er også MÅDEN den accelleration virker. Den er så glidende og blød som intet andet. Næsten svævende.

Forleden dag var jeg ude at køre med Anders Bircow, der også har haft mange fede biler gennem tiden. Hans reaktion var helt den samme som din.

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 09:37
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

hejsa

hvis nogen ikke har penge nok til sådan en bil, gør jeg lidt i ellerter og kun de nye modeller hvor alt virker og bare køre.

du kan køre for ca 5-7 kr pr. 100 km i strøm

batterier 3 stk. pr. 2 år 1500 total

vægtafgift 0 kr.

forsikring ansvar ca 500 kr. årligt

reperationer næsten ingen regn med 1000 kr. om året til bremser osv

indkøbspris fra 15,000 til 35,000 kr. i brugt de dyre kan køre 70 km i time og ca 60 km på en opladning og de billgere ca 45 km i timen og 40-60 km på en opladning

man må have to børn med bare de tilsammen vejer under 38 kg, så må de sidde i samme sele.

billig bil nr to har en nu på gul og gratis byd

http://www.guloggratis.dk/personbiler/el-bil/anden-model/annonce/11886582

hilsen

thomas

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:18

Åh ja, Ellerten...

Det viser egentlig meget godt hvor meget udvikling der har fundet sted med elbiler. Der har langt fra været den samme udvikling med benzin biler. Tidligere havde mange biler 200HK. Nu har de 300HK. Men det er jo bare mere af det samme.

Tesla'en har virkelig rykket mig og mine holdninger til elbiler. Jeg er gået fra at syntes at de var fascinerende, men langt fra et reelt alternativ, til virkelig at tro på at det er fremtiden. Hvis jeg skiftede min bil ud med en Tesla, ville jeg ikke engang savne V8 lyden. Tesla'en har en FED lyd når den accellererer :-)

Billedet herunder er taget i går. Benchmark af Tesla Roadster vs. min Corvette. Ny teknologi vs. gammel teknologi :-)

mvh Carsten 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:03

Jeg var ude og prøve en Renault Fluenze Z.E. sidste weekend. Den ligger selvføgelig i et helt anden prisleje end Teslaen, men jeg må indrømme jeg var positivt overrasket.

Måske var det pga. jeg ikke havde for høje forventninger til at starte med :)

Bilen havde rimeligt godt spark i sig (igen ikke i sammenligning med Teslaen som trods alt er en sportsvogn), og jeg tror mange måske kunne finde den brugbar som 2 bil.

Jeg har skrevet et blogindlæg om min oplevelse som I kan læse her:

Anmeldelse af Better Place og Renault Fluenze Z.E

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:27

Ja, Carsten - en daglidag med en elbil er i dag absolut mulig. Og ikke bare mulig - det er på mange måde sjovere (hvis man kan lide fede biler). Jeg har kørt på arbejde, på besøg hos venner og familie og endda på ferie i vores sommerhus i Sverige.

Det er bl.a. det som jeg forsøger at beskrive på Elbil Bloggen.

Ja, Doffs, en Renault Fluence Z.E. er sikkert en fin bil. Det som jeg bare synes er problemet er dels, at det jo bare er sådan en slags ombygget benzinbil. Kiggede du ned i motorrummet og baggagerummet? De har brugt mere end dobbelt så meget plads på motor og batteri end f.eks. Tesla har gjort med en special-designet elbil. Det betyder, at der er utroligt lidt plads tilbage. Så at kalde den en "familiebil", er nok lidt overdrevet. Der kan i hvert fald hverken være barnevogn, kufferter eller andet.

Et andet KÆMPE poroblem med den er, at den kun kan køre 160 km på en opladning. Måske er det fordi at Renault har "giftet" sig med Better Place, der jo satser på at folk hopper på deres dyre abonnementer - og iøvrigt holder sig indenfor de danske grænser i de næste mange år.

At lave elbiler der kun kan køre 150 km på en opladning er alt for uambitiøst og elitært. Det kan kun bruges af en mindre del af befolkningen - dem som har kort til arbejde, intet sommerhus og råd til mindst 2 biler.

Det er dumt, når nu man faktisk KAN lave gode elbiler, der kan køre meget længere. Den nye Tesla Model S kører knap 500 km på en opladning. Det er vejen frem.

Jeg har iøvrigt lige skrevet et indlæg om, de 6 løsningsmodeller der p.t. arbejdes med, for at skabe elbiler, der kan køre meget langt.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 21:34

Hej DeMib,

Som jeg også skrev så tror jeg det ville være en fin nr.2 bil, da der går lidt inden den fuldstændig kan afløse ens benzin/diesel bil.

Ja, 180km er ikke meget, men du må tænke over det er en bil til lige over 200k, med en del ekstra udstyr. Så vidt jeg har hørt så kommer Model S til at koste i området omkring en halv million, og der et  større segment af den danske befolkning som ikke har 500k til at bruge på en bil. Det giver sig selv at hvis man har 300 000kr ekstra at gøre godt for, så kan man få meget batteri og design oven i købet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49

1) Hvis det er en bil der kun kan bruges som bil nr. 2, så henvender den sig kun til den del af befolkningen der har brug for og råd til det. Det er et mindretal. Det er dumt.

2) Prisen på de godt 200k er ikjke for en bil - det er for en bil uden "motor". Batteriet, som er en af de væsentligste dele i en elbil, skal du leje ved siden af hos Better Place. Deres pris for dette er over det dobbelte af, hvad batteri og strøm samlet koster til en Tesla Roadster. Så den bliver hurtig meget dyr at køre i.

3) Det er åndssvagt at lave elbiler der kun kan køre 150-180 km på en opladning, når nu det faktisk er praktisk muligt at lave dem med meget større batteripakker. Batteriet til en Tesla Roadster koster ca. 100.000 kr. Batteriet i en Renault Fluence Z.E. er på ca. den halvde kapacitet. Så for ca. 50.000 kr. mere kunne man få bilen med samme rækkevidde som Tesla'en. Så hvorfor tilbyder Renault ikke det? Der kan kun være to svar: Enten  er det fordi de er for talentløse til at kunne - eller også er det, fordi de er helt fastlåst i et ønske om, at binde folk til enormt dyre abonnementsordninger, som den med Better Place. I begge tilfælde er det tragisk.

Side 5 ud af 10 (93 indlæg)