Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubli Network - Argumenter imod og for..

Side 26 ud af 33 (329 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B:

Er der ikke et par Aminoer som virkelig keder sig og som har penge nokBig Smile der kunne tænke sig at forsøge at lade sig signe af Dubli og så lave en blog hvor de dag for dag fortæller om deres bestræbelser på at få det til at lykkes. Så vil det jo vise sig om det kan lade sig gøre. Den blog ville jeg i hvert fald læse med interesse. Vi kunne også lave en indsamling bare for sjov og så give det til de frivillige der meldte sig til at prøve at få det til at køre. Så kunne vi også lave et firma hvor man kan spille på forskellige odds om hvorvidt man kan tjene penge på det eller ej.Skype-Giggle

Det skal lige sige at selvom indslaget er for sjov er det ikke fordi jeg er hverken 100% for eller imod Dubli. Grundlæggende aner jeg intet (altså om DubliSmile)

Hej Morten

Meget sjov tanke, men hvordan vil du sikre dig at folk rent faktisk vil gøre en indsats? Hvad nytter det at signe op, hvis man efterfølgende laver nada? Næsten lige meget hvad man kaster sig ud af selvstændig forretning, så kræver det et commitment, og får man det hele foræret, så er der nok ikke samme vilje som hvis man havde "fingrene på kogepladen". Hvis det er betalt, hvor ligger motivationen så henne...

Og ordet prøve...hører det virkelig hjemme i et selvstændigt mindset?

Nu kan jeg ikke tale for DubLi, men de fleste andre jeg kender incl. mit eget, der handler det om investering af tid, og sign up er altså kun en brøkdel af toppen af isbjerget. Hvis jeg og flere i det team jeg er i hver især skal investere 10 timer om ugen i en der er signet up, så er der altså også nogle krav til denne person - bl.a. derfor er den personlige dialog så vigtig. Jeg ved ikke hvorfor mange tror det bare handler om at rekruttere for vildt, eller at man bare signer alle op.

Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:38

@ martin slot

Jeg er 100% enig i at det kræver en indsats. Jeg ville aldrig tro at man bare kunne signe sig op i et system og så vente på at pengene ruller ind. Selvfølgelig skal man bruge lige så meget energi hvad enten man starter selv, eller i MLM eller et franchise.

Derfor skulle der jo også skrives en blog hvor man gjorde rede for sin arbejdsindsats, men nej selvfølgelig kan jeg da ikke vide om folk snyder og intet laver. Men jeg kunne da godt forestille mig at der var nogen der rent faktisk synes at det kunne være sjovt at prøve. Men det er vel på den anden side heller ikke nødvendigt at folk bruger 100 timer om ugen, det er vel alm. at folk starter op i Dubli som sidebeskæftigelse?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:03

Morten B, langt de fleste steder findes der jo ting der er bedre end blogs, nemlig den personlige dialog, de personlige erfaringer fortalt af personer og ikke bare skrevet ned. F.eks. i stedet for at læse sig klog i en blog, så kan man udvælge en eller flere af dem med succes, og lære fejl og succes'erne her.

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men en der ville syntes det var sjovt at prøve - gratis, ville jeg umiddelbart ikke bruge tid på. Nej hele logikken i at bygge en netværksbaseret forretning, er jo at arbejde i netværk så der er flere der arbejder en mængde timer men hvor alle har gavn af det, som jeg f.eks. nævner 10 timer.

Men jeg er helt enig med dig i sidebeskæftigelsen, det giver en mulighed for at starte en selvstændig forretning uden at gå all in

Jeg mener blot at hvis man har lyst til at "prøve", så skal man da gøre det. Hvis jeg har lyst til at prøve at lave en cafe, så samler man jo heller ikke sammen for at hjælpe mig gratis igang...Om det er 500 eller 10.000 kr. der skal investeres, så er det altså stadig væk i den ultra lave ende af skalaen. Dengang jeg gik ned med en traditionel virksomhed der var der investeret betydelig større summer. Hvis man vil være selvstændig, så må man også forvente at det koster noget...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Nu skal vi, huske hvordan Kontant arbejder

Ja - husk lige det. Wink

http://www.journalisten.dk/direktor-kontant-manipulerer-og-fortaeller-halve-sandheder

http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=20130

http://www.tvsyd.dk/artikel/65600:Kritikken-af-DR-Kontant-fortsaetter

Lundsby:
I aften når forbrydelsen, toner over skærmen, så vil vi også se adskellige dage i historien klippet ned til en time det er der ikke noget mærkeligt i, alternativet havde ingen gide at kigge på (Medmindre man tilpasser handlingen som i 24 timer).

Så med andre ord anerkender du altså, at Kontant i højere grad er fiktion end det er dokumentarisk???

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:54

Hej Allan

Jeg ser bestemt ikke Kontant, som snehvide, de har tidligere blevet taget med fingrene i kagedåsen. Men jeg syntes ideen bag Kontant grundlæggende er sympatisk. Det er fedt at folk der føler sig røvrendt har nogle der kan tale deres sag, og dokumenterer om der virkeligt er råddent og amoralsk i spil.

Allan I:

Lundsby:
I aften når forbrydelsen, toner over skærmen, så vil vi også se adskellige dage i historien klippet ned til en time det er der ikke noget mærkeligt i, alternativet havde ingen gide at kigge på (Medmindre man tilpasser handlingen som i 24 timer).

Så med andre ord anerkender du altså, at Kontant i højere grad er fiktion end det er dokumentarisk???

Jeg kan slet ikke forstå den tænkegang, der tilnærmelsesvis ville kunne konkluderer det, så det er svært for mig at uddybe, men svaret nej, det anerkender jeg ikke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 14:01

@ martin slot

Nu var det jo også mest ment for sjov.

Martin Slot:
Jeg mener blot at hvis man har lyst til at "prøve", så skal man da gøre det. Hvis jeg har lyst til at prøve at lave en cafe, så samler man jo heller ikke sammen for at hjælpe mig gratis igang...Om det er 500 eller 10.000 kr. der skal investeres, så er det altså stadig væk i den ultra lave ende af skalaen. Dengang jeg gik ned med en traditionel virksomhed der var der investeret betydelig større summer. Hvis man vil være selvstændig, så må man også forvente at det koster noget...

Ja en af de ting jeg virkelig synes er tiltalende er at man i mange MLM firmaer kan starte op for et meget begrænset beløb.

Gjorde selv for mange år siden efterhånden et forsøg i et MLM-firma. Gjorde virkelig en indsats uden at det dog blev til så meget. Men selvfølgelig kunne jeg sikkert have gjort endnu mere. Pointen er også bare at jeg ikke har noget negativt at sige om firmaet selvom jeg ikke lige var så god til at sælge, og de par tusinde kroner jeg havde brugt på produkter er jo bestemt i den meget lave ende af skalaen.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 14:14

Morten B:

Nu var det jo også mest ment for sjov.

Ja en af de ting jeg virkelig synes er tiltalende er at man i mange MLM firmaer kan starte op for et meget begrænset beløb.

Gjorde selv for mange år siden efterhånden et forsøg i et MLM-firma. Gjorde virkelig en indsats uden at det dog blev til så meget. Men selvfølgelig kunne jeg sikkert have gjort endnu mere. Pointen er også bare at jeg ikke har noget negativt at sige om firmaet selvom jeg ikke lige var så god til at sælge, og de par tusinde kroner jeg havde brugt på produkter er jo bestemt i den meget lave ende af skalaen.

Hehe, ja man kan jo aldrig vide om det er et sjovt forslag eller bare sagt i sjov.

Mht at gøre meget i MLM, så handler det jo også om at lære af sine fejl, en af de dygtige folk som jeg lytter til, sagde engang, hvis du har forsøgt det samme 10 gange uden positivt resultat, så stop op, tal med din "upline" og vurder hvilke ændringer der skal foretages. Tror de fleste af os har været ude for, at man har ydet en indsats som ikke har givet en skid ..andet end lærdom.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:49

Et spørgsmål jeg har, som jeg ikke synes jeg fik besvaret i hverken kontant eller her på forummet endnu. Er det muligt at tjene penge på Dubli uden at shanghaie andre med i det? Altså at hverve andre til at blive dubli'er.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:09

Lundsby:
Men jeg syntes ideen bag Kontant grundlæggende er sympatisk. Det er fedt at folk der føler sig røvrendt har nogle der kan tale deres sag, og dokumenterer om der virkeligt er råddent og amoralsk i spil.

Jeg er helt enig.

Problemet er bare, at denne type programmer lever af seertal - og der er langt flere seere i at forarge, så der kommer kun snavs på bordet - også selvom dette snavs skal opfindes eller "spindes" til lejligheden.

(I afsnittet om Boxer, hvor to personer havde klaget til Kontant over deres boxer-box, der havde problemet slet ikke noget med Boxer at gøre - men det anspores seerne til at tro - for ellers var der jo ikke nok stof til at lave programmet)

Hvis programmet skulle være sagligt - og tilnærmelsesvis objektivt, så burde de jo også vise de klip, hvor Kåre's påstande bliver pillet fra hinanden - men det får man selvfølgelig aldrig at se - for så ville programmet jo miste troværdighed.

Lundsby:
Jeg kan slet ikke forstå den tænkegang, der tilnærmelsesvis ville kunne konkluderer det, så det er svært for mig at uddybe, men svaret nej, det anerkender jeg ikke.

Min pointe var, at Forbrydelsen er FIKTION - hvor det FORVENTES at der klippes i materialet, således at tilskuerne finder det spændende - og du skelner i dit udsagn ikke mellem klipningen af FIKTION og klipningen i et dokumentar-program.

Det må da tolkes som om, at du sidestiller de to genrer?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kristoffer,

Kristoffer Broholm:
Et spørgsmål jeg har, som jeg ikke synes jeg fik besvaret i hverken kontant eller her på forummet endnu. Er det muligt at tjene penge på Dubli uden at shanghaie andre med i det? Altså at hverve andre til at blive dubli'er.

Det er ærgeligt ikke at få svar på ting man egentlig godt vil vide.

Da du nu efterlyser et konkret svar vil jeg give dig mit.

Jeg svarer dig fra hjertet og helt ærligt (ellers kan du jo ikke bruge det til noget.)

allerførst, skal du have lidt viden om Dubli.

Der er to sider. En kundedel, og en partnerdel.

Kundedelen er grundlaget for indtjening. Kort sagt: hvis dine kunder handler i webshops, som ligger under dubliportalen, tjener du penge.(hver måned 5% af dublis indtægter.)

Partnerdelen er til at udvide sin egen forretning. Det du tjener her er pebernødder, pr. partner, som tegner licens. Hvis du bygger med tre partnere (som jeg) er du avanceret til teamleder og har 5% lederbonus +10% af egne kunder.

de 5% er af omsætning på dit team, og de 10 er den vedvarende fortjeneste på kunder.

vil gerne uddybe.

hilsen Christian

DubLi.com/4820665 for en sjovere shopping oplevelse ... cjkley@gmail.com

Side 26 ud af 33 (329 indlæg)