Der er bestemt penge i både at starte kunder og nye DubLi folk op. Du skal regne med, at de fleste nuværende folk som er med i DubLi Network, har købt sig ind i kundeandelene i USA, og mener derfor ikke der er behov for at gå i krig på det danske marked. Man tjener det samme fra alle sine kunders køb, uanset om de er gratis, Premium, eller VIP
Når dine 3 første har været i gang i et stykke tid, og alle 3 er kvalificerede som Team Members, og du vil opnå rangen Team Leader. Som alting i MLM er det mange bække små, men i takt med at de enkelte kunders forbrug stiger og falder alt efter behovet, så er det i bund og grund dette som afgøre det. Jeg håber mit indlæg kunne forklare dette en gang for alle :)! Vedhæftet er relevante udsnit fra mit, og min uplines Backoffice. De bokse som har en ramme omkring sig er fra mit personlige.
|
Herunder DubLi's svar på Kontant:
Anonyme kritikere betød mere for TV end de tørre tal i forretningen DubLi
Som du måske allerede ved, blev der i sidste uge på dansk TV sendt et 25 minutters forbrugerprogram, der som eneste formål havde at rejse tvivl om konceptet bag DubLi. Kritikken var overfladisk og vildledende med fejlagtige udsagn fra to anonyme kilder. Slutbilledet blev derfor et helt andet end det, vi har lagt frem om DubLi´s udviklingsforløb. DubLi er noteret på OTCBB i USA. Aktien handles hver dag, og vi lever fuldstændig op til vores børsforpligtelser. DubLi er helt uændret forpligtet til at præstere sit yderste for kunder og samfund.
I dette brev kommenteres og korrigeres nogle af kritikpunkterne.
Siden 2003 har DubLi tilbudt forbrugere over hele verden en unik og værdifuld måde at spare penge på de ting, de køber i hverdagen. Gennem bl.a. den dynamiske hjemmeside, søgeredskaber og Cashback programmer hjælper DubLi familier med at shoppe fornuftigt i disse vanskelige økonomiske tider. Takket være DubLi kan familier spare hårdt tjente penge. Vi kan være stolte af, hvad DubLi i disse år gennemfører i hele verden. Vores mission har aldrig været vigtigere.
På forretningssiden hjælper DubLi enkeltpersoner med at tjene flere penge og opbygge en forretningsmæssig karriere ved bl.a. at hjælpe andre med at spare penge. Konceptet har vist sin gennemslagskraft – ikke mindst under den aktuelle globale økonomi, der er så udfordrende.
Hvad går TV programlæggerne galt af?
• For det første hævdes det i TV-programmet, at DubLi opkræver et gebyr for enkeltpersoner for at købe og sælge aktier i selskabet. Den påstand er simpelthen ikke er korrekt. De gebyrer, der er tænkt på, må være dem, som banker, børsmæglere og advokater opkræver for den enkelte investor. Det gør de for alle aktiehandler på børser rundt om i verden. Disse gebyrer har intet med DubLi som firma at gøre!
• For det andet antyder programmet fejlagtigt, at DubLi billiger rekruttering af venner og familie i Danmark som Business Associates (BAs). Med grundigere research ville man se, at DubLi specifikt og klart forbyder denne form for aktivitet i vores kontrakter. Lovgivningen kræver det.
BAs skal i hele verden respektere og efterleve lovene i det land, hvori de er bosat. Vores koncept er derfor klart og ikke uigennemsigtigt, som en forbrugerjurist udtaler til TV-journalisten.
• For det tredje er vores Xpress og Unique Bid auktioner ikke spil, som det antydes i udsendelsen. For at sikre den høje DubLi-standard har vi gennemført en omfattende research omkring regler for spil.
Vi har såkaldte legal opinions fra førende internationale og amerikanske eksperter i lovgivning om spil, og ifølge disse eksperter kan ingen af DubLi´s online-auktioner klassificeres som spil.
TV-programmets tilrettelæggere siger, at det er "stribevis af klager", der har fået dem til at kaste sig over DubLi. DubLi har ikke modtaget klager i stribevis. De få klager, der har været i en årelang periode, er løst. Som mål har DubLi at skaffe vores kunder og BAs den højest mulige værdi. Derfor tilgodeser vores politikker omkring refusioner altid kunden. Der skal være en klar sammenhæng mellem det, der forventes og det, der kan opnås. Hvis det derimod, som en kvinde siger i TV-programmet, er hendes ønske at tjene penge uden at foretage sig noget, så er det ikke en af optionerne. Men det er vigtigt at understrege, at folk ikke behøver at være BA for at kunne få fordele gennem DubLi. Vi har tusindvis af abonnements kunder, der køber på DubLi.com på grund af besparelserne for dem og deres familier. Og mange kan helt gratis udnytte tilbuddene, hvad forbrugerjournalisterne på TV og en såkaldt ekspert også havde overset.
Ikke DubLi embedsmænd
En BA i DubLi er en selvstændig forretningsdrivende. DubLi er opbygget som andre koncepter, så BA´ erne kan bruge konceptet, men ikke tegne virksomheden.
Når TV går under cover, som det dramatisk hedder, for at afsløre, så kan det undre, at redaktionen først meget sent blev opmærksom på, at DubLi´s regnskaber ikke er hemmelige, men tværtimod offentlige med rapportering hvert kvartal. Når vi med sikkerhed kan fastslå, at de store besparelser og værdier, vi tilbyder til både forbrugere og BAs, er en velfungerende forretningsmodel, så er den mest overbevisende dokumentation på det tallene for udviklingen fra tredje kvartal i fjor til tredje kvartal i år. Vi har i den periode haft en vækst i omsætningen på 1770%, ja der står 1770%, så uanset at de danske TV-journalister griner smøret, fordi de er vant til lavere tal, så står udsagnet ved magt om, at vores selskab er en af de hurtigst voksende virksomheder i erhvervslivet i dag. Det er vi!
Vi følger nu op på TV-programmet. Den ene af de to anonyme medvirkende har efter programmet henvendt sig til DubLi for at få refunderet påståede tab. Vi kan se, at han ikke som oplyst i programmet har tabt penge. Han har tværtimod tjent penge. Den urigtige udtalelse i TV hæfter TV-stationen for, fordi den blev bragt anonymt. Den anden anonyme udmelding forekommer opdigtet. Flere forhold er medtaget i programmet mod bedre vidende hos programlæggerne. Selv om Michael Hansen og DubLi kun fik få timer til at reagere på efter redaktionens indtrængen til et møde i Odense, har redaktionen fået klar besked før, under og efter interviewet med Michael Hansen og inden udsendelsen blev sendt. Vi har derfor nu lagt sagen på advokaternes bord.
Der er grund til at være stolt af, hvad vi har skabt og nået hos DubLi. Du er vores partner, og vi vil være glad for at høre din feedback. DubLi er bygget til at tilbyde sine medarbejdere, kunder og investorer den bedste oplevelse. Vi ser frem til fortsat at kunne betjene og hjælpe familier i hele Danmark og resten af verden i de mange kommende år.
Med venlig hilsen
DubLi Inc.