Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-kyndig partner søges til nyt projekt med godt indtægts-potentiale

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer.

Jeg er på udkig efter en SEO-dygtig partner i forbindelse med et nyt projekt jeg pusler med privat.

Jeg har udviklet en SEO-optimeret hjemmeside fyldt med dejlige data, til brugere der søger VVS-håndværkere i deres egen by. En klassisk søgning på Google er "Odense VVS", "VVS Fredericia" eller lignende.

Inden jeg går videre, så besøg den foreløbige side her: http://powerzone.dk /vvs (fjern selv mellemrummet).
Den er ikke færdig, men det hårdeste benarbejde er gjort - dvs. data-mining og business logic.
Og nej, siden skal ikke hedde "Super-VVS", så køb blot domænet til dig selv ;-)

Business casen

Målet er at få folk ind på hjemmesiden via Google, så de rammer sider som eksempelvis denne, når de søger på "Odense VVS": http://powerzone.dk/ vvs/ OdenseC.html (fjern selv de 2 mellemrum).

På denne side får den besøgende et komplet overblik over VVS-firmaer i deres egen by, samt mulighed for at kontakte dem alle samtidig (dem jeg har e-mail adresser på), for at indhente et tilbud på en given VVS opgave (fx installation af vand til en vaskemaskine). Kontakt til mange VVS-firmaer samtidig sikre, at det bedste og mest fordelagtige tilbud kan indhentes.

Målet er naturligvis, at når siden bliver velbesøgt, så vil det være en god forretning for VVS-virksomhederne at betale X kroner pr. år, for at være registreret/fremhævet på hjemmesiden.

Der er pt. 3.500 registrerede VVS-firmaer på siden. Lad os antage at vi kan overtale 500 af dem til at tegne et "Plus" abonnement til søller kr. 1.000 pr. år. Det skulle gerne resultere i en årlig omsætning på kr. 500.000,-

Hvem er jeg

Du vil sikkert gerne vide lidt mere om mig, så her kommer lidt baggrundshistorie.

Jeg bor i Odense med min kæreste. Jeg er 27 år og har arbejdet med IT siden jeg var 9, hvor jeg fik min første computer (Commodore 64), som jeg begyndte at skrive programmer på.

Jeg har en HTX og Datamatiker fra Tietgen Business College i bagagen.

De sidste 3.5 år har jeg arbejdet professionelt som SharePoint udvikler, med udvikling af projektstyrings-værktøjer til det offentlige og større danske virksomheder. Ved siden af dét har jeg min lille "hobby"-virksomhed (Linos Danmark), som blandt andet står bag følgende projekter:

- Sitemagic CMS (engelsk)
 - Game Drift Linux (engelsk)
 - GoSchool - system til afvikling af elektroniske eksamener
 - Iprix spørgeskema server

Min fremtidige partner

Jeg forestiller mig at du aldersmæssigt ikke er alt for ung - til gengæld må du gerne være tusse gammel hvis du er dygtig. Jeg vægter erfaring meget højt. Derfor ser jeg også gerne, at du har nogle års erfaring med SEO.

Hvor du bor er underordnet, selv om det naturligvis er et plus at kunne mødes engang imellem - både bil, tog og fly er opfundet, og vi kan snakke via net og telefon.

Din fornemmeste opgave bliver, at sikre trafik til den nye hjemmeside på søgeord som "VVS" + Danmarks bynavne. Jeg forestiller mig at det betyder en del link-building, blogging og lignende. Du får naturligvis også lov til at brokke dig hvis hjemmesiden ikke lever op til dine strenge krav om SEO-optimering.

Indtægtspotentialet er godt, men jeg er ikke et orakel. Hvis jeg var 100% sikker på en omsætning på mindst 500.000 om 3 år, ville jeg hyre en SEO-mand til opgaven. Så dels søger jeg en partner fordi intet er sikkert i denne verden, og fordi det kunne være sjovt at udvikle projektet sammen med en ligesindet.

Går samarbejdet godt, kommer vi naturligvis til at lancere mange flere projekter sammen.

Hvis ovenstående har interesse, hører jeg gerne fra dig. Fortæl gerne lidt om dig selv - fx hvor du er fra, hvor gammel du er, hvad dit erfarings-grundlag er med mere. Jeg vil også meget gerne høre om de SEO-teknikker du mestre og ønsker at benytte, samt se referencer på tidligere SEO-arbejde du har udført.

Tak fordi du læste med :-)

Venligst
Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 07:49

Hej igen.

Jeg har fået nogle virkelig gode henvender via PM (tak for det). Jeg føler at den kontakt jeg har opnået, er med nogle af de dygtige SEO-folk her på Amino. Det er ikke blot snik-snak om simpel link-building og meta-tags - det er virkelig substans i det jeg modtager. Derudover forholder I jer meget konstruktivt til projektet, og bidrager allerede nu med gode ideer. Heldigvis forholder I jer også kritisk til visse aspekter af projektet, og det ser jeg ligeledes som et stort plus.

Jeg har modtaget flere henvendelser af en ganske pæn længde. Derfor tillader jeg mig at besvare en del af de fælles spørgsmål og kommentarer herinde, så alle kan se dem.

Min største bekymring er pt., at en af de dygtige SEO-mænd herinde, har pointeret en række svagheder ved projektet.

1. Der er reelt ikke voldsomt mange søgninger på kombinationen Bynavn + VVS.
    Jeg har via Google Keyword Tool testet - for eksempelvis "København vvs" får jeg 1.600 månedlige søgninger. "Odense VVS" giver 1.900 månedlige søgninger. Antallet falder væsentligt for de mindre byer, og mange byer er slet ikke repræsenteret i statistikken (hvilket sandsynligvis betyder nul søgninger).

2. Det ville kræve meget SEO-arbejde at komme højt i søgningerne på alle bynavne i Danmark. Jeg er enige i at vi - til at begynde med - bør forsøge os med nogle få af de større byer i Danmark så som København, Århus, Odense samt et par stykker mere. Alternativet er at skabe en mindre hær af SEO'er, som kan link-builde mere intenst - men det vil med al sandsynlighed komme til at koste en del mere end blot vores egen indsats, hvilket jeg foretrækker indtil projektet har vist sit værd. Intensiv link-building kan - så vidt jeg ved - også give bagslag, da referencerne til hjemmesiden helst skal komme i en lind og mere naturlig strøm.

3. Google har deres "Places" service, der placere kontakt-information til firmaer i lokalområdet meget højt (ved søgning på bynavne/lokationer). Det bliver svært at udkonkurrere denne service på rå kontakt-information. Det kunne være at der SEO-mæssigt skulle satses på funktionen der muliggør indhentning af tilbud fra flere VVS-virksomheder samtidig.

4. Kan der være et problem med at vores hjemmeside sender e-mails til virksomhederne uden forudgående aftale?
    Det fungerer pt. således, at den besøgende udfylder formularen på hjemmesiden (se billede).
    Indholdet af de e-mails der sendes til virksomhederne er konstrueret af os, men har den besøgende som afsender.
    Klikker en af virksomhederne på "Besvar" i deres e-mail program, får de altså direkte kontakt med den potentielle kunde, ikke os.
    En evt. lovgivning skal naturligvis overholdes, men er vi mon ikke på sikker grund, når den besøgende selv står som afsender?

5. Der er blevet pointeret nogle SEO-mæssige udfordringer på den nuværende hjemmeside, men no worries, det skal vi nok få styr på. Positivt er det dog, at der allerede er fokus på det nu :-)

Det store spørgsmål er nu, om projektet skal have en anden eller flere nye vinkler.

Én nævner, at man kunne tilbyde virksomhederne udvikling af hjemmesider + SEO, da vores database afsløre at mange VVS-firmaer ikke har en hjemmeside. Dette vil jeg mene er et helt nyt projekt, som jeg egentlig hellere vil lade andre tage sig af (fx lave et samarbejde med et web-bureau).

Det er ikke fordi ideen er dårlig, men målet er at skabe en hjemmeside der ikke kræver mere end nogle timers vedligehold om ugen (med mindre nye funktioner skal introduceres, naturligvis), og som giver en fornuftig indtægt til alle involverede parter.

Den nye vinkel - måske

Jeg hælder til at konceptet skal vinkles i en anden retning, men dog stadig understøtte den oprindelige forretnings-idé.

Planen var at lancere tilsvarende services for andre fag-områder så som elektrikkere, tømre, rengøringsfirmaer og lignende. Det skulle have været individuelle projekter som kunne ligge under hvert deres domæne og blot rangere højt på kombinationen af "Bynavn" på "Fag-område", men måske skal det i stedet slås sammen til en service der muliggør indhentning af tilbud fra flere forskellige fagområder (hvis ikke en lignende service allerede eksisterer).

Et sådan projekt ville med stor sandsynlighed også få en vis opmærksomhed i medierne, da det er interessant for Hr. og Fru. Jensen, der kan udnytte regeringens tilbud om fradragsberettigede håndværkere.

Mere om Jer og et potentielt samarbejde

Jeg har modtaget henvendelser fra meget forskellige personer, og det er skønt - og jeg modtager fortsat gerne henvendelser fra flere andre.

Det var rart at læse Jeres grundige beskrivelser af Jer selv - både på det personlige og professionelle plan. Så føler jeg at man kommer til at kende hinanden lidt bedre.

I har meget forskellige tilgange til projektet, og det er fedt. Et par af Jer byder meget konkret ind med SEO-tekniske løsninger med det samme, mens andre arbejder på et mere strategisk plan, og kan bidrage positivt til den langsigtede SEO-strategi og forretnings-idé.

Jeg funderer ove,r om det ville være muligt at involvere flere af Jer i projektet. Nogle vil være stærke i forbindelse med det hårde ben-arbejde der involverer link-building og blogging, andre kan bidrage med teknisk viden om SEO-optimering på hjemmesiden, mens endnu andre kan bidrage med en mere langsigtet SEO-strategi.

Hvad er Jeres erfaringer med at arbejde sammen med andre SEO-folk? Træder man hinanden over tæerne ("for mange kokke fordærver maden"), eller forestiller I jer at det kunne være en styrke?

Videre herfra

Det blev et længere indlæg.

Jeg hører nu gerne fra Jer igen, så vi kan arbejde videre både med det forretningsmæssige og det SEO-tekniske. Jeg tror fortsat på at der kan skabes et interessant projekt, baseret på de tekniske værktøjer og den viden vi nu har til rådighed.

Venligst
Jimmy

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 08:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Ole Rørbye var så venlig at henlede min opmærksomhed på vvsdanmark.dk, som har en service der minder om den jeg har lavet - indhentning af tilbud på en VVS-opgave (klik på "Gratis VVS tilbud" i toppen).

Jeg tror dog fint der er plads til vores projekt også.

1. Vi har mulighed for at understøtte flere fag-områder (VVS, Elektrikkere, Rengøringsfirmaer mf.)

2. Det er mere gennemsigtigt hvem den besøgende kommer i kontakt med via vores løsning.
    Man aner ikke hvem der modtager ens opgavebeskrivelse på vvsdanmark.dk, eller hvordan dataene behandles. I vores løsning har den besøgende direkte kontakt med virksomhederne.

3. Vores koncept bør være væsentligt mere overskueligt og gennemskueligt end vvsdanmark.dk
    Det centrale mål er at formidle kontakt til virksomheder og understøtte muligheden for at indhente det bedste tilbud - ikke alt muligt andet fyld (med mindre det giver væsentligt værdi).
    Jeg er stor tilhænger af KISS.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:10

Jimmy Thomsen:

Kristian Ole Rørbye var så venlig at henlede min opmærksomhed på vvsdanmark.dk, som har en service der minder om den jeg har lavet......

En mulig endnu større konkurrent (i hvertfald på sigt) er Google selv og deres Google Places.

Sorry - ikke for at være lyseslukker.

Finn

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:26

hvad med alle de større firmaer der også tilbyder murer , tømrer og vvs arbejde i samme firma, hvorfor ikke søgeord optimere til deres ydelser eller er det kun dem der lige tilbyder vvs arbejde de kun må reklamer for en af deres ydelser på siden

flere skal der have lavet vvs arbejde skal også få sat skabe op i køkkenet  mv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:49

Mikael christiansen:

hvad med alle de større firmaer der også tilbyder murer , tømrer og vvs arbejde i samme firma, hvorfor ikke søgeord optimere til deres ydelser eller er det kun dem der lige tilbyder vvs arbejde de kun må reklamer for en af deres ydelser på siden

flere skal der have lavet vvs arbejde skal også få sat skabe op i køkkenet  mv

En god ide, dog ville jeg sætte det til side på nuværende tidspunk og tage det op senere, man kan altid udvide senere når man har overskud samt tid til dette.  Et barn skal først kun kravle før det begynder at gå.

Du kan ikke lave alt på engang, hvis man så gøre det alligevel risikerer man at gå kold..

En ting af gangen.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:01

Hej Finn.

Tusind tak for den meget relevante oplysning. Jeg blev faktisk også gjort opmærksom på det af Misel herinde, og jeg har noteret det i mit indlæg 07-31-2011 07:49 i punkt 3. Det er en pokkers træls og effektiv service, Google der har fundet på :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:04

Hej Mikael.

Jeg valgte at fokusere på "VVS" da jeg har indtryk af at man googler netop dette ord, hvis man har brug for en VVS-mand. Men som du nævner kunne man snildt udvide. Jeg er dog helt enig med Alexander - det kommer til at ske over tid.

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:11

Jimmy Thomsen:
Tusind tak for den meget relevante oplysning. Jeg blev faktisk også gjort opmærksom på det af Misel herinde, og jeg har noteret det i mit indlæg 07-31-2011 07:49 i punkt 3.

Ja, jeg så det bagefter.
Har lige tilmeldt en kunde Google Places og var derfor fokuseret på dette Smile

/Finn

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:12

Jimmy Thomsen:

Hej Mikael.

Jeg valgte at fokusere på "VVS" da jeg har indtryk af at man googler netop dette ord, hvis man har brug for en VVS-mand. Men som du nævner kunne man snildt udvide. Jeg er dog helt enig med Alexander - det kommer til at ske over tid.

skal det forstås sådan at når håndværker virksomhéd tilbyder vvs tømre , murer elektriker mv. må de ikke reklamer for deres andres ydelser på siden  for mig virker det som om i satser på et meget lille område for et frma der tilbyder andre ydelser vil gerne gøre reklame for alle sine ydelser på siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)