Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-kyndig partner søges til nyt projekt med godt indtægts-potentiale

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael > Der er ikke tale om at firmaerne reklamerer på vores side. Jeg har blot indhentet data om VVS-virksomheder i Danmark. Det er et meget snævert område. Målet var at få et fokuseret område til tops i Google. Hvis det fungerede kunne man snildt lave tilsvarende hjemmesider for tømre, elektrikkere og lignende.

I lyset af denne debat kan det dog se ud som om, at det er klogere at satse mere bredt.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nuvel, her kommer så et sammendrag af det jeg har snakket med SEO-folkene om i PM.

Jeg kan vel lige så godt afsløre allerede nu, at jeg har rigtige gode korrespondancer med Alexander og Misel.
Det skal dog ikke afholde andre fra at byde ind - debatten har jo kun stået åben i kort tid.

Misel er super-strateg. Han har kunne påpege flere svagheder i projektet, som jeg har kopieret ind i denne tråd. Derudover har han også helt konkret beskrevet hvordan projektet med fordel kan prøves af, inden der ofres dage og uger på SEO-optimering. Måden det kan gøres på, er ved at skabe trafik til siden vha. reklame - typisk med AdWords. Med Google Analytics skulle vi gerne kunne måle om de besøgende konverterer og bruger siden som forventet. Hvis de blot dumper ind og forsvinder igen, er grundlaget jo ikke i orden, og så kan vi SEO-optimere i det uendelige uden resultat. Det lyder umiddelbart som en rigtig god ide.

Misel nævner endnu en konkurrent - HentTilbud.dk
Det virker som en dejlig overskuelig side (væsentligt bedre end vvsdanmark). Den har ifl. Misel et stærkt partner-program som benytter Affiliate teknikken til at skaffe kunder. Jeg synes dog endnu engang at der er væsentlige fordele ved vores projekt.

• Gennemsigtighed - brugeren vælger selv hvilke firmaer der skal kontaktes, og har selv den direkte kontakt. Der sker ikke noget "hokus pokus" gennem os.
  • Vi findes på Google hvor folket søger. HentTilbud.dk kræver, at brugerne kender websitet - det vil vi ikke være afhængige af. Man skal kunne få det gode tilbud alene ved at søge eksempelvis "Fagområde" og "By".

Er I ikke enige, så meld endelig ud. Vi skal kun ofre tid på dette projekt hvis det har eksistens-berettigelse og indtægtspotentiale.

Alexander er SEO-teknikker og har fingrene nede i jorden. Han kunne hurtigt pointere nogle grundlæggende problemer med hjemmesiden, som jeg tvivler på at ret mange af de såkaldt "SEO-eksperter" herinde ville have set - så jeg er rimelig sikker på at han er forholdsvis skarp. Han virker som typen der sluger Demibs bog som vi andre sluger en Pixie bog.

Som tidligere nævnt har jeg funderet over om flere SEO-eksperter kan inddrages uden at vi træder hinanden over tæerne.
Der er bred enighed om at det kræver struktur og desciplin. Jeg kunne vældig godt tænke mig at inddrage mere end én person, men en beslutning om dette foreligger nok først senere. Det kræver også at indtægtspotentialet kan bære 3 personer - der skal være udsigt til en acceptabel indtægt.

Her og nu tror jeg at der skal fokuseres på at få hjemmesiden op at stå og prøve den af "in real life". Når den har bevist sit værd med en mindre skare af brugere, giver det mening at gå "all in" med en masse SEO optimering.

Alexander havde flere gode ideer til udbygning, hvoraf jeg selv havde overvejet nogle af dem. Jeg forestiller mig at vi starter med den "lille" udgave af hjemmesiden der dækket nogle få fagområder med grundlæggende data og mulighed for at indhente tilbud. Når/hvis det kommer til at fungere, går vi i gang med SEO, mens siden sideløbende kan udbygges med mere funktionalitet og services der understøtter de tilmeldte virksomheder.

Det var lige mine foreløbige tanker.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)