Står i en helt uvant situtation - min kunde har ikke betalt rettidigt. Har nu overskredet betalingsfristen med 7 dage - og har intet hørt. Produktet jeg har leveret er en hjemmeside - der er ikke indgået nogen kontrakt forud for arbejdet. Det er et stort Aps. med base i København.
Min kunder plejer altid at betale det jeg beder - og altid til tiden.
Spørgsmål:
Kan jeg tillade mig at sende en "rykker" allerede efter een uges overskridelse?
I så fald; hvor mange dage skal jeg vente på svar/betaling før jeg flår hjemmesiden fra hinanden, lukker mails, opsiger abonnementer etc. etc.
Husk at der skal være 10 dage mellem rykkere. Så giv din kunde et par dage mere inden du rykker. Når din kunde normalt betaler til tiden - så husk på at det netop nu er sommerferie og mange bogholderier kører på nedsat hastighed.
Alternativt giv din kunde et ring og ryk for betalingen.
Kan jeg tillade mig at sende en "rykker" allerede efter een uges overskridelse?
Jeg er lidt mere 'grov i kanten' - jeg ringer til min kunde et par dage efter overskridelsen af sidste betalingsfrist. Ofte kan man få en forklaring eller en betaling ud af det - og så slipper man for at sende rykkere.
michaeljuel:
I så fald; hvor mange dage skal jeg vente på svar/betaling før jeg flår hjemmesiden fra hinanden, lukker mails, opsiger abonnementer etc. etc.
Jeg har faktisk ikke noget rede svar på hvad man må, men hvis jeg ikke modtager min betaling efter den første henvendelse plejer jeg bare at pille mine ting ned og så afvente en reaktion. Som oftest har det sat skub i tingene, men de fleste vil mene min fremgangsmåde er grov og ubehøvlet. Men nu er det sådan at jeg bruger min fritid på at lave online løsninger til (hvad jeg vil kalde) en fornuftig pris - og min fritid giver jeg ikke bare væk til at sidde og rykke for betaling i ukendt periode tid - det har jeg brændt fingrene nok på.
Men altså, der er ingen der siger du skal være grov - ovenstående kan godt gøres i gode toner, selvom det virker harskt.
Man må da ikke hacke en hjemmeside og lukkes deres forretning vis det skete , ville jeg anmelde person for at hacke en side da dette ikke er lovligt
det er ens egen forretning du lukker vis du gør på denne måde , og der kan være 1000 grunde til ikke betalte dem skal betale er på ferie regning vis sendt med post blevet væk i posten eller forsinket , din mail er røget i spam boks da du skrev noget forkert i titlen da tolkes anderledes af mail program.
Ring så hurtigt du kan hør om betaling er på vej og om regning overhovedet er modtaget .
Hvad jeg ville gøre vis en lukket bare siden , jeg ville anmelde person til politiet , da det høre ingen steder henne i verden med denne holding ikke at køre efter loven .
Alm. kunne tænkes der var flere der overholder loven , så ville verden være et bedre sted at leve for alle og alle ville tjene flere penge, det kunne være et dejligt iværksættere univers for webmaster og andre leverandør
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Man må da ikke hacke en hjemmeside og lukkes deres forretning vis det skete , ville jeg anmelde person for at hacke en side da dette ikke er lovligt
Hvem snakker om 'hacking'? Manden har vel fået adgang til at lægge tingene op - og har således adgang til at pille det ned igen. Det er ikke ulovligt. Udover det, kan det vel ikke forsvares at du får lov til at beholde noget du ikke har betalt for?
Udover det lader det til at OP selv har tilbudt serverplads, hvorfor han selv er herre over adgangen til hans server. Mine kunder - medmindre de selv beder om andet - kommer også til at ligge på min server.
Mikael christiansen:
Hvad jeg ville gøre vis en lukket bare siden , jeg ville anmelde person til politiet , da det høre ingen steder henne i verden med denne holding ikke at køre efter loven .
Det tvivler jeg på du kommer særlig langt med, hvis du ikke har betalt for hjemmesiden. Levering er trods alt betinget af betaling.
Mikael christiansen:
Alm. kunne tænkes der var flere der overholder loven , så ville verden være et bedre sted at leve for alle og alle ville tjene flere penge, det kunne være et dejligt iværksættere univers for webmaster og andre leverandør
Det er ikke 'ulovligt' ikke at betale sin regning?