Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykker for betaling og/eller nedtagning af hjemmeside?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Repox:

Mikael christiansen:
selvfølgelige skal du holde de 2 ting adskildt webhotel og webmaster du har lavet dit arbejde og skal have betaling  for det , så send de rykker overhold loven , kan selvfølgelige første blive på tale at kræve første nedtagning efter begyndte inkasso sag dog tror jeg ikke engang der er lovligt

Det giver ingen mening det der.

For det første beder jeg dig om en lovmæssig reference - det har du stadig ikke præsenteret for mig. At sige at ting er en 'selvfølge' gør ikke din udtalelser sande.

For det andet - 'Webhotel' og 'webmaster'? Hvad er en webmaster? Mener du det der sproglige levn fra 90'erne?

Jeg sælger et produkt - en total løsning med hosting og hjemmeside. Betaler du ikke din regning får du ingen af delene og jeg piller skidtet ned. Anmeld du mig bare for det.

For mit vedkommende er diskussionen med dig slut indtil du har præsenteret en lovtekst der kan dokumentere dine påstande.

Selv jurist er ikke lovligt lige vel hvad, men lav bare ulovligheder , du skal vis gøre dette lave en langt bedre kontrakt .

Du kunne desuden ligge dit arbejde på egen server og først modtaget betaling kunne du overflytte siden , at nedtage en hel hjemmeside er selvfølgelige ikke lovlig, især vis ikke ligger gamle op og derved lukker en god forretning , som forstår han driver og det er ikke hosting han tilbyder

leder nok lidt efter dem , men så lang tid selv jurist ikke er lovligt og det er ok med mig jeg har medhold en gang

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:39

Repox:

Mikael christiansen:
selvfølgelige har jeg loven på min siden ,jeg har gjort det før og fik den hurtigt åbnet igen , men lige finde rundt i hvor alle de love står er ikke let

Jeg kan godt nøjes og vil hellere end gerne bøje mig, hvis du kan fremlægge retsdokumentet med afgørelsen på din anmeldelse, som giver dig ret ud fra de forudsætninger der er her i tråden.

selv jurist var jo ikke lovligt , så der skulle ikke meget til

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:40

Mikael christiansen:

Selv jurist er ikke lovligt lige vel hvad, men lav bare ulovligheder , du skal vis gøre dette lave en langt bedre kontrakt .

Du kunne desuden ligge dit arbejde på egen server og først modtaget betaling kunne du overflytte siden , at nedtage en hel hjemmeside er selvfølgelige ikke lovlig, især vis ikke ligger gamle op og derved lukker en god forretning , som forstår han driver og det er ikke hosting han tilbyder

leder nok lidt efter dem , men så lang tid selv jurist ikke er lovligt og det er ok med mig jeg har medhold en gang

Så længe du bliver ved med at understøtte dine udtalelser med at det er en selvfølge at tingene forholder sig sådan, kan jeg ikke bruge din holdning til noget.

Som sagt, så kan jeg nøjes med det retsdokument der viser din afgørelse. Hvis du bare har haft en jurist til at ringe og true folk, kan din jurist hoppe i havnen. Jeg holder på mit, til du kan bevise at du har ret. Og jeg har vist tydeliggjort hvad et bevis er.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:43

Repox:

Mikael christiansen:

Så længe du bliver ved med at understøtte dine udtalelser med at det er en selvfølge at tingene forholder sig sådan, kan jeg ikke bruge din holdning til noget.

Som sagt, så kan jeg nøjes med det retsdokument der viser din afgørelse. Hvis du bare har haft en jurist til at ringe og true folk, kan din jurist hoppe i havnen. Jeg holder på mit, til du kan bevise at du har ret. Og jeg har vist tydeliggjort hvad et bevis er.

kort og godt det selv jurist er ikke lovligt så det er meget simple og hurtigt at få loven på sin side

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:43

Ejendomsretten til et produkt skifter i det øjeblik man har aftalt en levering - dette har intet med betalingen at gøre (med mindre man tager ejerskifteforbehold). Dvs. hvis du udvikler en hjemmeside, og lancerer den, så må man alt andet lige gå ud fra at produktet er leveret - dvs. at ejendomsretten er skiftet. Så må du ikke "pille" ved varen, da det ikke længere er din. Dette kan virke uretfærdigt, men sådan er det.

Den anden del er hostingen, dette er jo en service ydelse som forudsætte løbende arbejde/drift/fornyelse (hvad du vil kalde det). Her er ikke nogen ejendomsret der kan skifte hænder. Her er du i din ret til at stoppe hostingen, såfremt der ikke er faldet betaling. Dog skal du nok passe på med at slette indholdet, da det vil skaffe dig i problemer efterfølgende.

Google evt. Ejendomsret Overgang, så kan du garanteret finde nærmere information om det.

Men tænk på al den tid du har brugt på at skabe negative energier hos dig selv, dem kunne du have brugt på at ringe til kunden, evt. lavet noget mersalg :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50

Anders Skovsende:
Ejendomsretten til et produkt skifter i det øjeblik man har aftalt en levering - dette har intet med betalingen at gøre (med mindre man tager ejerskifteforbehold). Dvs. hvis du udvikler en hjemmeside, og lancerer den, så må man alt andet lige gå ud fra at produktet er leveret - dvs. at ejendomsretten er skiftet. Så må du ikke "pille" ved varen, da det ikke længere er din. Dette kan virke uretfærdigt, men sådan er det.

Endelig et svar man kunne bruge til noget.

Som jeg tidligere har nævnt i mine tråde, er intet lagt ud til offentligheden før jeg har modtaget betaling. Det er min betingelse for levering.

Anders Skovsende:
Den anden del er hostingen, dette er jo en service ydelse som forudsætte løbende arbejde/drift/fornyelse (hvad du vil kalde det). Her er ikke nogen ejendomsret der kan skifte hænder. Her er du i din ret til at stoppe hostingen, såfremt der ikke er faldet betaling. Dog skal du nok passe på med at slette indholdet, da det vil skaffe dig i problemer efterfølgende.

Der er vist ingen der sletter noget - typisk plejer man bare at flytte det eller spærre adgangen til indholdet. Det er i hvert fald min fremgangsmetode.

Anders Skovsende:
Google evt. Ejendomsret Overgang, så kan du garanteret finde nærmere information om det.

Det gav en masse gode informationer :) Tak for tippet.

Anders Skovsende:
Men tænk på al den tid du har brugt på at skabe negative energier hos dig selv, dem kunne du have brugt på at ringe til kunden, evt. lavet noget mersalg :)

Det her er forhåbentlig også en sjælden sag - mine oplevelser med kunder som ikke betalte deres regning kan tælles på en hånd - men min fremgangsmåde har været som beskrevet i tråden.

Typisk er man også mere villig til - i hvert tilfælde på freelance basis - at lave mersalg til en kunde, som betaler sine regninger og er glad for sine leverencer ;)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 10:55

Men husk at tage forbehold i ejendomsretten.

F. eks. skrive: Ejendomsretten til hjemmesiden overgår først til køber ved betaling inden for løbende måned + 8 dage (eller hvad det nu skal være). Og ved evt. misligeholdelse er vi (firmanavn) berrettiget til at sætte hjemmesiden offline ind til betalingen foreligger. Dette berretiger ikke opsigelse af den indgået aftale om levering af hjemmesiden.

Når vi snakker B2B er den næsten 100% aftalefrihed, så hvis i bare aftaler det på forhånd, så skulle der ikke være nogen ko på isen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 11:00

Henrik Koudahl:
Husk at der skal være 10 dage mellem rykkere.

Altså Henrik da jeg troede du vidste bedre! 

De 10 dage er kun når private rykkes og der samtidig opkræves rykkergebyr

Mvh

Ravn 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:02

Repox:

Anders Skovsende:

Endelig et svar man kunne bruge til noget.

Som jeg tidligere har nævnt i mine tråde, er intet lagt ud til offentligheden før jeg har modtaget betaling. Det er min betingelse for levering.

Anders Skovsende:

Der er vist ingen der sletter noget - typisk plejer man bare at flytte det eller spærre adgangen til indholdet. Det er i hvert fald min fremgangsmetode.

Anders Skovsende:

Det gav en masse gode informationer :) Tak for tippet.

Anders Skovsende:

Det her er forhåbentlig også en sjælden sag - mine oplevelser med kunder som ikke betalte deres regning kan tælles på en hånd - men min fremgangsmåde har været som beskrevet i tråden.

Typisk er man også mere villig til - i hvert tilfælde på freelance basis - at lave mersalg til en kunde, som betaler sine regninger og er glad for sine leverencer ;)

Nu forstår jeg hvorfor jeg blev forvirret du snakket ikke om trådstarter problemer med om din egen fremgangs måde

Forstår trådstarter side er online og blivende forretning , altså 2 helt forskellige sager , vi kunne have langt tid snakket forbi hinanden for jeg troet vi skulle snakke om tråd starter emme , god ide at oprette din egen tråd med din hel egen problem stilling at tage stilling i samme tråd til 2 forskellige ting er meget forvirrende for hvornår er det hans sag du snakker om og din egen sag kan ingen lige vide, det fandt jeg i hvert fald ikke ud ad

opret næste gang egen tråd , for jeg forstod dig anderledes , derved får du mere korrekt feedback og trådstarter bliver også forvirret og det gør jeg også ,fandt ud ad her til sidste vi snakker om 2 forskellige måder at gøre tingene på.

Men vis trådstarter gør det på samme måde som dig og det er samme problem stilling som dig har jeg helt misforstået trådstarter problem stilling

hvad gør tråd starter i nuværende problemer er det vi skal svare på , ikke sagt at , jeg også gør fejl en gang imellem , da vi alle er mennesker

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:46

Den måde man kan gøre det er at lægge hostingen ind som en ydelse indtil produktet er færdigudviklet hvorefter kunden så vil overtage hostingen.

Hvis kunden så ikke betaler så kan man lukke for selve hostingen (det skal stå i betingelserne) og derved har kunden ikke adgang til sit site før der er betalt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)