Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykker for betaling og/eller nedtagning af hjemmeside?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Gregersen:

Hej Michael - det er jo lidt som om at du sammenligner æbler og pærer her. 

Hvis Trådstarter har leveret en spritny hjemmeside, incl. mail, hosting og hvad dertil hører - og ikke har fået betaling for produktet, så er produktet jo stadig hans - i det overdragelsen er betinget af betaling fra kunden. 

Jeg ville ikke betænke mig et sekund - produktet er udviklerens, indtil kunden har betalt - og han kan gøre med det hvad han vil. 

Ikke nødvendigvis - levering af produktet og betalingen er to seperate handlinger, så et eksplicit forbehold i ens betingelser er nødvendigt - sådan firkantet juridisk set ellers begår man selvtægt.

/Søren

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:20

Anders Skovsende:

Tingene er lavet i ApS'et navn (går jeg ud fra) - dvs. han har ejendomsretten over, så jeg vil på ingen måde anbefale dig at hive hjemmesiden ned eller på anden måde sabortere det, da det vil gå ud over dig.

Men som andre siger, så giv din kontakt et ring.

Hej X, nu har siden været oppe og køre i en uges tid, er i tilfredse med løsningen? Small talk lidt frem og tilbage.

Og forresten er jeg blevet gjort opmærksom på at betalingen ikke er registreret, er du ikke lige sød at følge op på det? Vil jo nødigt sende jer en rykke hvis nu jeres bogholder har ferie.

Så plejer de fleste kunde at få betalt uden større problemer. Det er hvertfald min erfaring.

Det betaler sig altid at henvende sig først som du skriver og en tilfreds kunden altid bedre vis lukker jer så har du lukket deres forretning uden at sende inkasso eller noget og da det ikker hosting hvad jeg forstår du tilbyder er jo ikke dig ejer webhotel og især vis har en forretning taber du også indtægt

jeg ville anmelde den person der lukker ens hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

Altså, ingen lovmæssig reference - held og lykke med det.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:24

Kaffe & Co:
sådan firkantet juridisk set ellers begår man selvtægt.

Det betyder så jeg i fremtiden vil bede om 100% upfront, det svare til at gå ud at spise uden at betale sin regning hvilket er bedrageri hvis man ikke har penge i sin pung i det man bestiller!

/allan

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:27

Repox:

Mikael christiansen:
overholde nu loven og send de rykker og det er hvad jeg forstår ikke hosting han tilbyder og slet ikke en ny forretning dette her

Jeg forstår det sådan at kunden er ny - og han har selv sagt at det er hans egen hosting, så der er ingen problemer der.

Men find nu den lovmæssige reference der siger at jeg ikke må tage mit produkt retur, når du ikke betaler for det.

selvfølgelige skal du holde de 2 ting adskildt webhotel og webmaster du har lavet dit arbejde og skal have betaling  for det , så send de rykker overhold loven , kan selvfølgelige første blive på tale at kræve første nedtagning efter begyndte inkasso sag dog tror jeg ikke engang der er lovligt

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:29

DesignYOU:

Det betyder så jeg i fremtiden vil bede om 100% upfront, det svare til at gå ud at spise uden at betale sin regning hvilket er bedrageri hvis man ikke har penge i sin pung i det man bestiller!

Du har helt ret i at det er bedrageri hvis man bevist bestiller ydelser hvis man ved at man ikke kan betale, men det er meget svært at bevise og det er jo som bekendt dig der skal bevise dette.

Men hvorfor ikke bare tage et ejendomsforbehold på din faktura samt betinge dig muligheden for at lukke for alle onlineydelser såfrem kunden ikke betaler.

/Søren

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:29

Repox:

Mikael christiansen:

Altså, ingen lovmæssig reference - held og lykke med det.

selvfølgelige har jeg loven på min siden ,jeg har gjort det før og fik den hurtigt åbnet igen , men lige finde rundt i hvor alle de love står er ikke let , men vis en lukker ens hjemmeside uden regning er modtaget eller bare før første rykker anmelder jeg person

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:31

Kaffe & Co:
Men hvorfor ikke bare tage et ejendomsforbehold på din faktura

Er du flink at uddybe det for en ikke så boglig person som mig Embarrassed

Kaffe & Co:
betinge dig muligheden for at lukke for alle onlineydelser såfrem kunden ikke betaler.

Bingo Søren ;)

/allan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:31

Mikael christiansen:
selvfølgelige skal du holde de 2 ting adskildt webhotel og webmaster du har lavet dit arbejde og skal have betaling  for det , så send de rykker overhold loven , kan selvfølgelige første blive på tale at kræve første nedtagning efter begyndte inkasso sag dog tror jeg ikke engang der er lovligt

Det giver ingen mening det der.

For det første beder jeg dig om en lovmæssig reference - det har du stadig ikke præsenteret for mig. At sige at ting er en 'selvfølge' gør ikke din udtalelser sande.

For det andet - 'Webhotel' og 'webmaster'? Hvad er en webmaster? Mener du det der sproglige levn fra 90'erne?

Jeg sælger et produkt - en total løsning med hosting og hjemmeside. Betaler du ikke din regning får du ingen af delene og jeg piller skidtet ned. Anmeld du mig bare for det.

For mit vedkommende er diskussionen med dig slut indtil du har præsenteret en lovtekst der kan dokumentere dine påstande.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:35

Mikael christiansen:
selvfølgelige har jeg loven på min siden ,jeg har gjort det før og fik den hurtigt åbnet igen , men lige finde rundt i hvor alle de love står er ikke let

Jeg kan godt nøjes og vil hellere end gerne bøje mig, hvis du kan fremlægge retsdokumentet med afgørelsen på din anmeldelse, som giver dig ret ud fra de forudsætninger der er her i tråden.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)