Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redundant hosting løsning

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste det som om du ville hjælpe mig at lave en løsning, der ville koste 3.000 DKK / måneden at drifte (3k kr x 12mnd var der jeg fik de 30.000 fra) ? Det beklager jeg i så fald :-).

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 22:12

Casper Schneidereit:

Kristian Øllegaard:
Tvivler stærkt på at du kan ændre DNS records for 80 domæner på under 3 min., medmindre der er sat op som en template og alle har præcis de samme indstillinger ;)

80 domæner x 3 min. er mit skud i tågen.

80 x 3 = 240 minutter. 240/60 = 4 timer.
Så for et af domænerne har du 4 timer + tiden før ændringen slår igennem. Er det til at leve med? :-)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:17

Ja, til den pris og energi der skal ligges i det. De primære sider ville være flyttet indenfor den første time, så er det super. Lige nu har de været nede 25 timer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:17

Casper Schneidereit:

Jeg læste det som om du ville hjælpe mig at lave en løsning, der ville koste 3.000 DKK / måneden at drifte (3k kr x 12mnd var der jeg fik de 30.000 fra) ? Det beklager jeg i så fald :-).

Ah nej ... det jeg ville hjælpe dig med var noget i retning af :

1: Finde to seriøse udbydere det var samarbejdsvillige mht synkronisering (ville selvfølgelig tilbyde mig selv som den en), umiddelbart bliver det nok et par managed vps'er.

2: Sætte gratisdns og pingdom op for dig, og instruere dig i at bruge det.

3: Sætte synkroniseringen op 

4: Hjælpe dig med at køre et par servere live og køre nogle tests på det :-)

Ved ikke hvor meget det kan koste, har jeg ikke lige gennemtænkt endnu 30 kilo er ihvertfald for meget :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:18

Martin Arendtsen:

Det regnestykke er noget vås ... for selvfølgelig er flytningen da automatiseret ... som minimum vha templates ... endnu hellere ved hjælp af en lille rød og en lille grøn knap der var nem at forstå :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:26

Mikkel Mikjær Christensen:
ved hjælp af en lille rød og en lille grøn knap der var nem at forstå

Eller en sms der kommer ind og siger "hov... vi er nede - flyt?" som man bare svarer "ja" til... :D

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:27

Hej

Du kan nemt gøre det så det køre automatisk i DNS opsætningen, og så handler det bare om at lave noget sync. af de 2 servere.

--

Jesper Have

Mvh.

Jesper

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 22:28

Martin Arendtsen:

Det regnestykke er noget vås ... for selvfølgelig er flytningen da automatiseret ... som minimum vha templates ... endnu hellere ved hjælp af en lille rød og en lille grøn knap der var nem at forstå :-)

Ikke sådan som han selv satte det op. :-)
For ellers er jeg enig med dig. Det bør være automatiseret. (Men automatisering kan jo også fejle.)

Sådan en smart knap der hedder: "ARGH" som så kunne gøre det ville være smart. :-)

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 22:34

Martin Arendtsen:

Hvis jeg skal bruge dine egne ord, var din ovenstående post da vidst også "noget vås" - hvad er dit belæg for at konkludere at trådstarter blot skal trykke på en knap, og så er hans 80 domæner korrekt konfigureret til en alternativ host?

Jeg tror regnestykket passer meget godt - og hvis trådstarter synes at han kan leve med, lad os sige 6-12 timers nedetid i værste tilfælde (hvis klienten ikke accepterer meget lav TTL) - så er det vel en OK løsning for ham.

Jeg synes det er en tendens til at IT folk nogle gange ikke kan se "business" for kunden og kun kan se deres eget univers. Jeg mener det er helt OK at man nogle gange tager beslutninger, som er forkerte IT mæssigt, men faktisk får forretningen til at køre - det er trods alt ikke IT afdelingen der genererer lønningerne, i det fleste virksomheder.

- med det sagt, vil jeg forsøge at bidrage lidt til tråden.

Der findes en løsning, der er gratis, hvor der dog ikke er en "rød" eller "grøn" knap, men et simpelt template system - www.gratisdns.dk. Her kan du opsætte en template (hvis domænerne har fuldstændig ens DNS opsætning) og på den måde nemt ændre alle 80 domæner samtidigt. Hvis du er heldig, så kunne det meget nemt løse dit problem. Ellers er det måske snart tid til at du med 80 domæner skal overveje at få en dedikeret server til dem (eller to) - det behøver ikke koste 3k om måneden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:43

Kristian Øllegaard:

Jeg tror regnestykket passer meget godt - og hvis trådstarter synes at han kan leve med, lad os sige 6-12 timers nedetid i værste tilfælde (hvis klienten ikke accepterer meget lav TTL) - så er det vel en OK løsning for ham.

Det er fint nok at du ikke kan lave en bedre løsning end det som allerede er foreslået, men hvorfor blander du dig så når der kommer nogen ind i debatten som faktisk kan lave det smartere ? Og nu vi er igang med at pege fingre så kan jeg da pege en stor fed finger tilbage? Hvad bidrager dit indlæg med udover misinformation og offtopic?

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)