Mikkel Mikjær Christensen:
80 x 3 = 240 minutter. 240/60 = 4 timer.
Det regnestykke er noget vås ... for selvfølgelig er flytningen da automatiseret ... som minimum vha templates ... endnu hellere ved hjælp af en lille rød og en lille grøn knap der var nem at forstå :-)
Hvis jeg skal bruge dine egne ord, var din ovenstående post da vidst også "noget vås" - hvad er dit belæg for at konkludere at trådstarter blot skal trykke på en knap, og så er hans 80 domæner korrekt konfigureret til en alternativ host?
Jeg tror regnestykket passer meget godt - og hvis trådstarter synes at han kan leve med, lad os sige 6-12 timers nedetid i værste tilfælde (hvis klienten ikke accepterer meget lav TTL) - så er det vel en OK løsning for ham.
Jeg synes det er en tendens til at IT folk nogle gange ikke kan se "business" for kunden og kun kan se deres eget univers. Jeg mener det er helt OK at man nogle gange tager beslutninger, som er forkerte IT mæssigt, men faktisk får forretningen til at køre - det er trods alt ikke IT afdelingen der genererer lønningerne, i det fleste virksomheder.
- med det sagt, vil jeg forsøge at bidrage lidt til tråden.
Der findes en løsning, der er gratis, hvor der dog ikke er en "rød" eller "grøn" knap, men et simpelt template system - www.gratisdns.dk. Her kan du opsætte en template (hvis domænerne har fuldstændig ens DNS opsætning) og på den måde nemt ændre alle 80 domæner samtidigt. Hvis du er heldig, så kunne det meget nemt løse dit problem. Ellers er det måske snart tid til at du med 80 domæner skal overveje at få en dedikeret server til dem (eller to) - det behøver ikke koste 3k om måneden.