Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redundant hosting løsning

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Takker :) Men det er da ikke noget problem. Man har bare en maskine stående der lytter på f.eks. en email adresse eller andet og så benytter man http://watin.org/  til selve flytningen.

Er det ikke bare en AJAX Implementation til .NET?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:37

Mikkel Mikjær Christensen:

Niels Henriksen:

Takker :) Men det er da ikke noget problem. Man har bare en maskine stående der lytter på f.eks. en email adresse eller andet og så benytter man http://watin.org/  til selve flytningen.

Er det ikke bare en AJAX Implementation til .NET?

Ah nej ... det er website automation ... nice :-) (det hjalp og læse teksten på siden og ikke bare koden :p)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:47

Præcis ... og for at det kan køre smooth er dine ha kasser nødt til at kunne svare for hinanden, f.eks. ved at have en dedikeret layer to forbindelse imellem hinanden (hvilket ikke dækker hvis dc'et går ned) eller ved f.eks. at ligge i et datacenter der kan give dig en range der kan nåes fra to centre, det kræver så at de er ærlige omkring deres struktur, hvis nu lokation B er 100% afhængig af lokation A for at være i drift så dur det jo ikke.

Korrekt. Den detajle have jeg lige overset.
Hmm... jeg syntes ellers ideen var god. :-(

Hvis jeg skulle lave noget der bare virkede i den kategori ville jeg købe et Skab i hhv. DIX'en og et i InterXion og bede om transit aftale med f.eks. Cognet og Level3, forsøge at få peerings med så mange danske net som muligt og smide en så lille range som jeg kan få (typisk anbefales /23 eller derover) og så ville jeg sætte halvdelen af mit cluster i hvert datacenter, og være afhængig af to af de største udbydere i verden, og være i en position hvor jeg ville kunne skifte internet udbyder ud overnight.

Mén jeg tør ikke begynde at regne på prisen på sådan et setup ;)

Uhh.. se nu bliver det spændende.. og interessant og sjovt.
Men sig det til en af deres respektive sælgere og de får $$$ i øjnene. :-) 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 10:34

Der bliver talt rigtig meget om location A og location B hvis den ene går ned kan den anden tage over men hvad hvis din C udbyder dør altså DNS så er det hele jo nede? det er i hvertfald vigtigt at du så finder en DNS udbyder der køre med 2 center drift og de 2 netværk kan køre uafhængigt af hinanden.

Uden DNS kan du have nok så mange steder i verden du replikere din data rundt til uden nogen grund..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40

Casper Schneidereit:

I forlængelse med Surftown problemerne, er jeg ved at ombygge mit setup. Jeg tænker på om følgende model er praktisk muligt (skitseret).

Jeg har to webhoteller ved to udbydere A & B. Jeg har en DNS administration ved en 3 udbyder C.

Alle domæner er tilknyttet C, som så kan pege hen på enten A eller B.

B bliver opdateret med indhold fra A en gang i døgnet (der findes intet brugergenereret indhold).

Hvis A går ned kan jeg pege C mod B, og være kørende igen.

Akillessenen er C.

Har du fundet en nem / skalbérbar måde at synkronisere rådata og mysql-db'erne? På standardservere med fuld root-adgang burde det ikke være svært at sætte op, men på et standard-webhotel, kræver det en del fleksibilitet fra udbyderens side, skulle jeg mene?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:44

larsuth:

Der bliver talt rigtig meget om location A og location B hvis den ene går ned kan den anden tage over men hvad hvis din C udbyder dør altså DNS så er det hele jo nede? det er i hvertfald vigtigt at du så finder en DNS udbyder der køre med 2 center drift og de 2 netværk kan køre uafhængigt af hinanden.

Uden DNS kan du have nok så mange steder i verden du replikere din data rundt til uden nogen grund..

Grunden til at vi ikke snakker DNS er at det ikke er noget problem, selv de mest amatør agtige hostingudbydere har DNS der er meget mere driftssikre end webservere kan laves ... altså det er meget nemt at lave dns driftssikkert :-) 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 11:30

Mikkel det kan da godt være at DNS er nemmere at lave men uden strøm sø køre DNS bare heller ikke og havde trådstarter benyttet 2 hosting udbyder og haft DNS hos surftown ville lortet stadig være dødt.

det her er vel for at sikre sig mod total nedbrud hos en leverandør som surftown blev ramt af så kan man jo ikke sige DNS ikke er noget problem.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:32

larsuth:

Mikkel det kan da godt være at DNS er nemmere at lave men uden strøm sø køre DNS bare heller ikke og havde trådstarter benyttet 2 hosting udbyder og haft DNS hos surftown ville lortet stadig være dødt.

det her er vel for at sikre sig mod total nedbrud hos en leverandør som surftown blev ramt af så kan man jo ikke sige DNS ikke er noget problem.

DNS bliver ikke betragtet som et problem fordi de fleste DNS udbydere har netop spredt deres Nameserver ud over flere datacentre.
Og det er ikke Surftown der skulle have DNS... det skulle ligge et andet sted. Netop dem som har spredt deres nameserverer ud over flere datacenter og endda kontinenter. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:51

Martin: Det er normalt et krav at din DNS er placeret to forskellige steder i landet, DK-Hostmaster har slækket på kontrollen så der findes folk der bare har to ip adresser på samme maskine. Så hvis nu Surftown havde fået smidt deres dns kontrolpanel i luften igen som det første på det nye datacenter, så kunne du faktisk have redelegeret.

Jeg har en simpel og billig løsning, jeg har en vserver i Høje Tåstrup og en anden i Tyskland der kører henholdsvis min sekundære og min primære DNS. I tilfælde af at den primære i DK dør skal jeg køre en kommando på den anden hvorefter den bliver primær. Hvis det var et issue for mig ... så ville det tage mig en eftermiddag at lave sådan at kontrolpanelet kørte samtidig både det ene og det andet sted, på den måde ville kunderne kunne tilgå navneserverne selv og ændre deres indstillinger selv hvis mit firma i dk var gået op i røg.

Stabil DNS ér ikke noget problem, hvis nogen forsøger at gøre det til det så er der tale om et tilfæde af enten uvidenhed eller inkompetence.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:01

(og nej det var ikke noget angreb, bare en understregning af at dns ikke er noget problem ... med mindre selvfølgelig du vælger en amatørudbyder, men sådan er det jo med alt)

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)