Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redundant hosting løsning

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse med Surftown problemerne, er jeg ved at ombygge mit setup. Jeg tænker på om følgende model er praktisk muligt (skitseret).

Jeg har to webhoteller ved to udbydere A & B. Jeg har en DNS administration ved en 3 udbyder C.

Alle domæner er tilknyttet C, som så kan pege hen på enten A eller B.

B bliver opdateret med indhold fra A en gang i døgnet (der findes intet brugergenereret indhold).

Hvis A går ned kan jeg pege C mod B, og være kørende igen.

Akillessenen er C.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 20:15

Du skal jo også lige tænke på en lav TTL for din DNS, og at ikke alle DNS-servere accepterer en meget lav TTL, så du kommer ikke 100% ud over det, næsten uanset hvordan du gør det.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:19

Har du et skud på hvor lavt den kan sættes?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:28

Jeg har erfaring med at en TTL på helt ned til fem minutter slår igennem ihvertfald i Danmark, jeg ved at det ikke er tilfældet hvis du krydser atlanten.

Derudover er der flere måder du kan løse det er på, blandt andet kan du finde to datacentre med layer 2 link imellem, du kan vælge at blive din egen internet udbyder og køre multihomed BGP.

Men i _langt_ de fleste tilfælde vil den løsning du selv foreslår være absolut det nemmeste og det billigste, det vil ikke give dig instant failover men det vil give dig mulighed for at handle selv i en situation som f.eks. den du sider i ligenu.

Du skal være opmærksom på at mange af de billige webhoteller ikke lader dig flytte din dns væk fra dem.

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 20:31

Jeg er enig med Mikkel i ovenstående.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:46

Jeg skal lige forstå dig ret. Hvis en amerikansk bruger besøger en side hvor TTL er sat til 10min, hvilke konsekvenser har det så for ham?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:57
Det betyder intet, med mindre du har rettet i din dns for nyligt, i givet fald vil der gå lidt længere tid før ændringerne slår igennem :-)

Dvs hvis udbyder a går ned, så skifter du til udbyder b, alle normale forbindelser vil se din side igen efter 5 min, folk der har spæret for lave ttl's vil først kunne se din side igen efter lidt længere tid ... Alt afh hvad hans udbyder har "ændret" din ttl til
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:02

Kanon. Alt andet lige er det en bedre løsning end nu.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 21:06

Blot af nysgerrighed - hvor mange sider drejer det sig om? Det kunne jo være du skulle overveje noget helt andet.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:08

10 primære, og 70 andre hvor det er nice to have. Det er den løsning jeg er kommet frem til er bedst, når man gør det op i kroner/øre. Har du nogle bud?

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)