Det er som konstateret sådan er der IKKE er nogen FUNGERENDE redundans og backup hos surftown, for så havde hele lortet virket nu.
Hej Jan
Redundans deles op i forskellige niveauer, Surftown har ikke nogen 100% spejlet backuplokation ... så ville deres webhoteller være 3 gange dyere end de er nu, derfor kan den enkelte lokation godt være sikret. Men hvis kredsløbene (ledninger, samlinger mv.) står under vand kan jeg godt forstå de har valgt ikke at starte nødstrømmen op, faktisk bør der være vandfølere som forhindrer at det sker hvis gulvet er vådt, og hvis så der faktisk har været det så har deres system jo reagere som forventet.
Backup har intet med det her nedbrud at gøre, og lige præcis backup det ved jeg tilfældigvis at de har styr på ;)
Og man kan IKKE snakke sig udenom at det er fejldesignet.
Hvis udgangspunktet er at vi skal modstå århundredets voldsomste regnfald, nej så er det ikke designet korrekt. Men man designer jo til og med et vis niveau ... f.eks. tror jeg ikke at mange datacentre i Danmark er sikret imod jordskævl ... for det gir ingen mening, det sker så få gange og med så svag styrke at det ikke er farligt ... men tror du nogen kunne finde på at bygge et DC i Californien uden Jordskælvssikring? :-)
Så Surf-town har foretaget en risikoanalyse og arbejdet sig frem efter den, og naturen har så givet smæk for skillingerne ... og det er nu engang det produkt Surf-town har, jeg mener ikke du kan kalde det fejldesign medmindre du forventer military-grade service for 150kr/mdr.