Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surftown nedbrud

Side 6 ud af 13 (124 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Henrik Nielsen:
Take it easy.. det her er "force majoure" altså en begivenhed uden for deres kontrol, og den kunne i princippet ramme alle udbydere, stor eller lille

Jeg skal ikke take it easy med 263 domæner der, at du har en anden holdning er ok, men du skal ikke bestemme hvad jeg skal mene og skrive i dette sammenhænge.

Der er ganske enkelt amatøragtigt. Men rid du bare med på hesten for at forsvare dem, det siger så mere om din indstilling til professionel IT drift end giver mening i debatten.

Man kunne jo så fristes til at sige "Put ikke alle æg i samme kurv" ;)

Og til Surftowns forsvar, så er dette et af de værste nedbør i Danmarks historie.
Samtlige hos falck, har aldrig set noget lignende i DK.

Jeg er selv lige så træt af, at det er nede som du er - men så er jeg også bare glad for, at jeg ikke har mere der er nede.

Og nej, jeg er heller ikk ansat hos surftown

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:41

Hehe de kan da tage deres egne billeder... eller måske jeg skulle køre forbi Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:44

Nick Nørgaard:
Man kunne jo så fristes til at sige "Put ikke alle æg i samme kurv" ;)

Det kan du så have ret i, men jeg har indtil i dag anset dem for at være en af de mest kompetente herhjemme - men jeg er for alvor gjort til skamme med min hidtidige indstilling.

Nick Nørgaard:
Og til Surftowns forsvar, så er dette et af de værste nedbør i Danmarks historie.
Samtlige hos falck, har aldrig set noget lignende i DK.

Har intet at gøre med at de har designet deres setup forkert... og at der IKKE er redundans og backup hos Surftown som virker, det er jo allerede bevist, så hvorfor ævler I videre  om regnvand og katastrofer?

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:46

Som nævnt er jeg også selv ramt. Men i de to år jeg har været hosted der, har der aldrig rigtig været nogen nævneværdige problemer (slet ikke i forhold til prisen). Skulle jeg ud og give eksempelvis 200 kr. mere / mnd, for en bedre host så er det en udgift på 4.800 DKK i perioden. Det skal man jo også tage med i det store regnestykke :-)

Det er skide surt med en dags nedetid (det begyndte i går kl 22.00 ca.), men jeg håber det sidste jeg ser inden jeg går i seng, er mine kønne sider der ligger online - trygt og godt :-). Alt andet lige, så har de sikkert opdaget en masse ting, og når dette er ovre, så må man håbe de tager ved lære - og dermed står endnu stærkere :-).

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:48

Entrepreneur - Jan:
Har intet at gøre med at de har designet deres setup forkert... og at der IKKE er redundans og backup hos Surftown som virker, det er jo allerede bevist, så hvorfor ævler I videre  om regnvand og katastrofer?

Vær realistisk - hvis der bliver fyret en atombombe af over københavn, så er jeg også sikker på at deres redundans ryger sig en tur

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:52

Casper Schneidereit:
Som nævnt er jeg også selv ramt. Men i de to år jeg har været hosted der, har der aldrig rigtig været nogen nævneværdige problemer (slet ikke i forhold til prisen). Skulle jeg ud og give eksempelvis 200 kr. mere / mnd, for en bedre host så er det en udgift på 4.800 DKK i perioden. Det skal man jo også tage med i det store regnestykke :-)

Det er ikke penge der er problemet. Jeg har været kunde der i 8 år mener jeg og jeg har altid haft tiltro til dem og anbefalet dem til andre, men det kan simpelthen ikke passe at vand i en kælder kan lægge hele deres infrastruktur ned, det er for amatøragtig, og i min optik er det indiskuttabelt.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Det er som konstateret sådan er der IKKE er nogen FUNGERENDE redundans og backup hos surftown, for så havde hele lortet virket nu.

Hej Jan

Redundans deles op i forskellige niveauer, Surftown har ikke nogen 100% spejlet backuplokation ... så ville deres webhoteller være 3 gange dyere end de er nu, derfor kan den enkelte lokation godt være sikret. Men hvis kredsløbene (ledninger, samlinger mv.) står under vand kan jeg godt forstå de har valgt ikke at starte nødstrømmen op, faktisk bør der være vandfølere som forhindrer at det sker hvis gulvet er vådt, og hvis så der faktisk har været det så har deres system jo reagere som forventet.

Backup har intet med det her nedbrud at gøre, og lige præcis backup det ved jeg tilfældigvis at de har styr på ;)

Entrepreneur - Jan:

Og man kan IKKE snakke sig udenom at det er fejldesignet.

Hvis udgangspunktet er at vi skal modstå århundredets voldsomste regnfald, nej så er det ikke designet korrekt. Men man designer jo til og med et vis niveau ... f.eks. tror jeg ikke at mange datacentre i Danmark er sikret imod jordskævl ... for det gir ingen mening, det sker så få gange og med så svag styrke at det ikke er farligt ... men tror du nogen kunne finde på at bygge et DC i Californien uden Jordskælvssikring? :-)

Så Surf-town har foretaget en risikoanalyse og arbejdet sig frem efter den, og naturen har så givet smæk for skillingerne ... og det er nu engang det produkt Surf-town har, jeg mener ikke du kan kalde det fejldesign medmindre du forventer military-grade service for 150kr/mdr.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Entrepreneur - Jan

Du maler virkelig fanden på væggen - uanset hvor mange domæner du har. Jeg har også selv en del domæner, og min Adsense, tradedoubler, partner-ads osv. tjener mig ikke en øre på nuværende tidspunkt - og selvom du måske/formentlig mister flere penge ved det her end jeg gør, så mener jeg godt vi kan slå koldt vand i blodet fordi:

Der er absolut INTET du og jeg kan gøre ved det. Med mindre du tager ned til surftown, smøger ærmerne op og spørger om de har brug for en hjælpende hånd.

Indtil da - så kan ALLE begå fejl, og der KAN ske uforudsigelige ting. Jeg har tænkt mig fortsat at bruge surftown, og jeg har bestemt ikke tænkt mig at ville klandre dem for min tabte indtjening.

Anyway - god søndag til jer alle :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:55

Henrik Nielsen:

Entrepreneur - Jan:

Vær realistisk - hvis der bliver fyret en atombombe af over københavn, så er jeg også sikker på at deres redundans ryger sig en tur

Henrik Nielsen, nu er du på grænsen til at være for dum. Om hele lortet blev oversvømmet eller om hele bygningen brændte ned, SÅ SKAL DER VÆRE REDUNDANS OG BACKUP DER FUNGERER AUTOMATISK ELLER EFTER REROUTING.

Du siger jeg skal være realistisk i samme sætning som du snakker om A-bomber.

Du må være himmeltråbende itdebil, hvis du kan forsvare et nedbrud af den karakter.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig, jeg håber bare at denne oplevelser gør, at de ender med et mere stabilt produkt fremadrettet. Det bør i hvert fald ikke gentage sig, næste gang det regner lidt mere end normalt :-).

Side 6 ud af 13 (124 indlæg)