Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Surftown nedbrud

Side 5 ud af 13 (124 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Surftown's datacenter i København er oversvømmet, deres vandtætte skodder var ikke tryktestet til det press vandet kom med igår. Seneste melding er at de arbejder på at flytte serverne, de fleste kunder er hosted "et andet sted" så det er kun infrastruktur og interne servere der er ramt, der meldes ikke om tabt data. Dvs. alt burde komme op igen. (kilde: http://twitter.com/#!/surftown)

Hvis nogen ikke kan vente med at komme i luften igen så tilbyder jeg gerne min hjælp til genopretning, jeg har allerede sat 3 webhoteller med tilhørende websites op idag. Så hvis andre har lignende behov tilbyder jeg (https://www.mikjaer.com) at oprette webhoteller og hjælpe med opsætning af backups (kræver jo lige at du har sådan em) hele dagen idag søndag til hverdags-takst.

Skriv på mikkel@mikjaer.com , jeg har lige åbnet vores hovednummer 4440 1337 her er i også velkomne :)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Entrepreneur - Jan:
Der skal vist overvejes et skifte..

Take it easy.. det her er "force majoure" altså en begivenhed uden for deres kontrol, og den kunne i princippet ramme alle udbydere, stor eller lille

Det der er mest intrresant i denne sammenhæng, er at jeg oftest herinde støder på den mindre logiske forklaring at man hos en større udbyder er mere sikret end hos en lille udbyder, dette er naturligvis noget vrøvl, hvilket også surftowns nedbrud bevidner. Imod vejrguderne kæmper vi alle forgæves

Dislaimer: dette indlæg er ikke skrevet for at bashe surftown.dk ellers deres produkter, tværtimod, for en sjælden gangs skyld forsvarer jeg dem .. ai... ;-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:27

Niels Henriksen:

Hvor er jeg bare glad for at mine servere står på 1. sal i det hostingcenter de står i :D

HAHA! :D

Undskyld mig min gode herre, du tabte en bøtte salt i mit åbne sår ;-)

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:28

John Sahl:
Du snakker om ting du ikke ved noget om. Sikkerheden omkring deres servere er FIN, men med de massive mængder vand der er tale om her, så er det altså ret svært at gardere sig 100%

Der tager du fejl.

Hvis de mængder vand der kom i går kan bøje døre hos Surftown, så er den helt gal.

Jeg tror ikke på det.

Der er ingen de siger de gør det med vilje, men surftown og selskabet bag er bestemt ikke newbies og enhver idiot der designer et setup ved da at man tager forholdsregler omkring oversvømmelse og ISÆR i kældre.

Der er ikke andet at gøre end erkende man har designet skidtet forkert og så få det meldt ud hvornår tingene forventes værende kørende. Så redundancen på anden lokation med back andetstedds må konstateres værende IKKE tilstede, og det er fandme også amatøragtigt og himmelråbende tåbeligt!

Hvis du er ansat hos Surftown og forsøger Reputation Management her, så drop det, der er intet andet en total DIX nedbrud og 17 samtidige kabelovergravninger rundt om i DK der kan undskylde et nedbrud af denne karakter.

Køb ren argan olie her

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 12:30

Entrepreneur - Jan:
Hvis du er ansat hos Surftown og forsøger Reputation Management her, så drop det, der er intet andet en total DIX nedbrud og 17 samtidige kabelovergravninger rundt om i DK der kan undskylde et nedbrud af denne karakter.

Jeg er IKKE ansat ved Surftown. Jeg er kunde hos dem, på flere forskellige plan.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:31

Henrik Nielsen:
Take it easy.. det her er "force majoure" altså en begivenhed uden for deres kontrol, og den kunne i princippet ramme alle udbydere, stor eller lille

Jeg skal ikke take it easy med 263 domæner der, at du har en anden holdning er ok, men du skal ikke bestemme hvad jeg skal mene og skrive i dette sammenhænge.

Der er ganske enkelt amatøragtigt. Men rid du bare med på hesten for at forsvare dem, det siger så mere om din indstilling til professionel IT drift end giver mening i debatten.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:33

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:34

Entrepreneur - Jan:

Hvis de mængder vand der kom i går kan bøje døre hos Surftown, så er den helt gal.

Nu skal du tænke på, at:

1. Surf-town ligger nede ved havnen, dvs. de får alt overfladevandet fra de højere liggende områder, dvs. det er ikke kun de 15mm der er tale om.
  2. Deres servere står i kælderen hvilket udsætter dem for endnu stører risiko 
  3. Kælderen var måske ikke så smart, men man skal jo starte et sted og det som helt sikkert er sket er at de havde deres servere i kælderen og så er de begyndt at flytte derfra da de ikke kunne være der mere, og nu hvor det går galt var der kun interne servere og infrastruktur ramt ... så al kundedata var flyttet.
Jeg tror på det har været en række uheldigt sammenfaldne uheld og at det de skriver i det store hele er rigtigt. Og nej jeg er ikke ansat hos Surftown, har været leverandør til dem for mange år siden nu, og det setup de havde dengang har sikkert ændret sig mange gange siden.
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:36

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:37

Mikkel Mikjær Christensen:

Entrepreneur - Jan:

Nu skal du tænke på, at:

1. Surf-town ligger nede ved havnen, dvs. de får alt overfladevandet fra de højere liggende områder, dvs. det er ikke kun de 15mm der er tale om.
  2. Deres servere står i kælderen hvilket udsætter dem for endnu stører risiko 
  3. Kælderen var måske ikke så smart, men man skal jo starte et sted og det som helt sikkert er sket er at de havde deres servere i kælderen og så er de begyndt at flytte derfra da de ikke kunne være der mere, og nu hvor det går galt var der kun interne servere og infrastruktur ramt ... så al kundedata var flyttet.
Jeg tror på det har været en række uheldigt sammenfaldne uheld og at det de skriver i det store hele er rigtigt. Og nej jeg er ikke ansat hos Surftown, har været leverandør til dem for mange år siden nu, og det setup de havde dengang har sikkert ændret sig mange gange siden.

Der er vist ingen her der ved hvilke mængder vand og hvilket pres der skal til for at bøje ståldøre.. Smile

Jeg er med på hvad I mener, men der danses om den varme grød.

Det er som konstateret sådan er der IKKE er nogen FUNGERENDE redundans og backup hos surftown, for så havde hele lortet virket nu.

Og man kan IKKE snakke sig udenom at det er fejldesignet.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 13 (124 indlæg)