|
Jeg undskylder, men jeg har ikke kunne finde denne information nogen steder. Hvad koster denne bil, i Danmark - altså hvis man skulle ud og købe den imorgen? ;-) |
Mikkel deMib Svendsen:Jeg tror nemlig ikke på den store elbils-revolution før vi får nogle bedre elbiler.
Jeg tror slet ikke på elbils-revolutionen overhovedet. På de 20 år der er gået siden jeg så en af de første el-biler, der er ikke sket det store i forhold til så mange andre teknologier, og ret beset virker det som om at investorernes lyst til udvikling mere hænger sammen med diverse skræmmekampagner om den globale opvarmning end reelt at få et afkast af deres investering.
Der er i DK ca. 1.500.000 husstande i Villa/Rækkehus segmentet og disse må man antage er nogle af de første der skulle være interesserede, da de nemt har adgang til opladning af dyret derhjemme. Problemet er bare, at de husstande generelt ikke har råd til el-biler i bogle prisklasser lige nu, da de ikke kan opfylde almindelige folks behov, og her tænker jeg ikke alene på transport fra A til B, for et transportmiddel er jo meget andet end det.
Samtidig er det umuligt i mange mange år frem at tage på ferie i den slags af flere årsager som jeg ikke behøver at nævne, da alle kender det potentielle besvær.
Derudover er olieindustrien og de involverede parter der, alt alt alt for store til at der er nogle der vil tage en el-bil seriøst. Jeg tror dog den udvikling der er indenfor feltet vil blive anvendt i hybridbiler, og det tror jeg er vejen frem og jeg tror også det bliver vejen frem.
Det kan godt være Tesla har den fedeste gadget lige nu og fremover, men de er ingenting på bilmarkedet.
Jeg ville mere kunne se fidusen i hvis dine sponsorer sponsorerede at pille sådan en fætter fra hinanden og så lavede en hybrid du kunne køre rundt i og så vise noget om besparelserne, det kan man relatere til en dagligdag, en Tesla kan man i mine øjne ikke relatere til en dagligdag.
Der var engang du snakkede ivrigt om din V8´er og hvor fedt du havde det med den. Når man har kørt V8 og så kan vænne sig til biler uden lyd, så er man Opel klar ![]()
God vind med projektet DeMib - jeg tror på du får det sjovt, men tror ikke på el-bilen.
Bliv gratis medlem