Suverænt med mere fokus på iværksætteri, håber dog at de har hjertet med og det ikke kun er kommercielt og pengegriskhed.
Kunne være dejligt med endnu flere værktøjer og muligheder for at udvikle os.
Uden at være en person der normalt dømmer tingene på forhånd, så vil jeg alligevel gøre en undtagelse. Jeg tvivler meget stærkt på at de er helhjertet med! Mit umiddelbare indtryk er at det er for at tjene så mange penge som muligt fra håbefulde iværksættere. DOG skal det ikke betyde at de ikke levere en glimrende service!
Jeg mener nemlig personligt - at man godt kan lave et kanont produkt, selvom profit er grunden til man lavede det.
Skal vi nu ikke give dem en chance og se hvad det udvikler sig til, jeg håber bestemt at det vil gå dem godt, vi kunne godt bruge en seriøs iværksætterportal mere, så lad os se fremtiden i møde hvad de kommer op med.
Og skal vi så ikke i denne tråd STOPPE alt det mand/kvinde ting som bare SLET ikke hører hjemme i denne tråd, jeg skal med glæde oprette en tråd til dem der ikke kan undvære det, lad hende i kører på være i fred, glem hende, luk øjnenene eller lok hende over i en anden tråd, hører ikke hjemme i en ellers super godt oprettet tråd om en mulig ny iværksætterportal, som vi måske kan have glæde af allesammen.
- Deres test fortæller, hvilke iværkesættertype du, men det er jo bare nogen type, som de selv har opfundet. Hvad kan det bruges til?
- Deres stab af professionllle erhvervsfolk til at hjælpe, hvem er De?
Det er netop det, der er med til at indikere, at Ready-Set-Grow henvender sig til kvinder.
Det er typisk kvinder at tage tests som man finder på fx oestrogen.dk og Facebook: Hvilken partner-type er du? Hvilken forfører-type er du? Hvilken drømme-mand skal du have?
Det er der intet galt i, men det er bare så typisk kvinder. Mange mænd er revnende ligeglade med, hvilken type de er.
Det med en stab af professionelle erhvervsfolk til at tage een i hånden appellerer også mere til kvinder. Amino er noget mere græsrodsagtig. Mænd stoler nok mere på sig selv og at de nok skal kunne bygge noget op. Mænd kan også have brug for støtte - mig selv inkl. - men hvor mænd nok i højere grad er kan-selv, vil-selv og bare behøver et par råd fra ligesindede, søger kvinder en mere fast støtte.
Jeg tvivler meget stærkt på at de er helhjertet med! Mit umiddelbare indtryk er at det er for at tjene så mange penge som muligt fra håbefulde iværksættere.
Jeg tror ikke, at pengene er det vigtigste. Det vigtigste er snarere at skabe/bevare en kreds af kvindelige støtter/fans og at bevare sit navn som en kendis.
Amino er et dejligt sted som jeg godt kan lide - men hvis man skal leve af sin nye virksomhed er det nok ikke det ideelle sted at søge råd og høste fra andres erfaringer. Amino har nok den største koncentration af 19 årige eksperter i hele verden, kun overgået af fortidens Yuppier og nutidens Thorkild Thyrringer :)
Alternativet er offentlige initiativer der som alle offentligt finansierede instutioner har deres helt egen logik og systemer som skal tilfredstille Djøfferne i det politiske system.
Om LBD nye portal bliver en succes afhænger af mange ting (som altid) men der er ingen tvivl om at der vil komme flere lign. initiativer fordi en ny regering helt givet vil fokusere på netop iværksætteri fordi det simpelthen ikke vil være muligt for arbejdsmarkedet at opsluge alle de ledige hænder som udskydelse af pensionsalderen m.v. vil betyde.
Så jeg tror såmænd at LBD blot har kørt sin trillbør i position til at opsamle de penge der vil drysse ned fra poltisk hold. Det er klogt set af hende, og nogen konkurrent til Amino er det ikke.
Jeg vil da gerne ønske jer held og lykke med projektet, websitet ser fint og overskueligt ud syntes jeg, måske er prisen i overkanten og der burde være en eller anden form for rabat eller noget, det er jo iværksættere i har med at gøre, på godt og ondt vi ER ikke så meget for nye udgifter, men det ved i sikkert godt allerede.
Initiativet er ihvertilfælde både godt og velkomment syntes jeg.