Præcis! Nu røg du lige i vandet med begge ben, Hvilket bare gør min pointe med fordommene endnu bedre. Hvem tror du at jeg har arbejdet med? Nu skal den pensionist-truede fortælle dig en historie fra gamle dage, Så læs og bliv klogere, for der er faktisk ikke så meget nyt under solen, at pensionisterne ikke kan følge med. Der er alt for lidt innovation i forhold til at markedsføre sin forretning på internettet. Skrækeksemplet på det er Interflora som jo egentligt startede op som et "off-line internet" hvor man jo kunne bestille en blomsterbuket i københavn og få nøjagtigt den samme buket leveret i Århus af en århusiansk blomsterhandler. Simpelthen ved at blomsterhandlerne ringede til hinanden. Da Interflora så kom på nettet, så var det blomsterforretningen der fik SEO. Der var altså ikke nogen der egentligt tænkte over at det smarte ved konceptet, også kunne udvides til at være lidt chokolade eller vin etc. - istedet så rankede man på keyword som associeres med blomster - og altså ikke konceptet. Derved kom Interflora butikkerne til at konkurrere med en masse andre blomsterbutikker, - og efterhånden som brugerne blev vant til at Google kunne kunden altså bare istedet finde en blomsterforretning i Århus og så bestille selv. Men da Interflora startede kunne kunden jo også selv bare have ringet til Århus. Alligevel fik de succes. Men den tabte de igen, - netop fordi deres "webleverandør" ikke var innovativ. Så kunne man indvende, at det da ikke er autolakerens opgave at fortælle hvor kunden skal tage hen på sin søndagstur! Prøv så at kigge på annoncerne for Storebæltsbroen - og tag ved lære af det. Der er, og kommer sikkert f.eks flere supermarkeder hvor man kan handle på nettet, og hvis de er lige så lidt innovative som Interflora var, - så kan de ligeså godt lade være med at gå online. Supermarkedet "of tomorrow" skal nemlig ikke have en ½ piskefløde på side 4. De skal give mig lyst til Rødgrød med fløde! For så skal jeg købe mere end fløde, og alligevel tro at det ikke er så dyrt fordi jeg allerede har sukker i skabet :) Så det er altså ret ligegyldigt at ranke på ordet piskefløde. Det er den slags man lærer med erfaringen, og erfaringer har det med at tage lidt tid at få. Så du kan tage efterlønnen fra mig, men min erfaring vil jeg altid have. At det kan være lidt spildt på nogen at fortælle om den, - det er helt okay! Så gik tiden med det, jeg er jo i den alder hvor man bare venter på at dø hvornår det skal være :) |
Michael:Supermarkedet "of tomorrow" skal nemlig ikke have en ½ piskefløde på side 4. De skal give mig lyst til Rødgrød med fløde! For så skal jeg købe mere end fløde, og alligevel tro at det ikke er så dyrt fordi jeg allerede har sukker i skabet :)
Så det er altså ret ligegyldigt at ranke på ordet piskefløde. Det er den slags man lærer med erfaringen, og erfaringer har det med at tage lidt tid at få. Så du kan tage efterlønnen fra mig, men min erfaring vil jeg altid have.
Hahahah!! SKIDE GOD RESPONS Michael - og tak for den gode humoristiske tilgang! :)
I dit sidste indlæg er jeg helt enig i betragtningerne, der vel - som jeg forstår dem - heller ikke er i strid med noget, jeg tidligere har skrevet?
Min pointe er netop at fokusere mere på, at siderne skal give værdi for de informationssøgende (også ift. hvilke queries der rangerer dem højt på søgemaskinerne) - frem for at fokusere på ”tags” og ”keywords”. Fuldstændig ligesom dit eksempel med Interflora! Skide godt eksempel i øvrigt. Ligger du evt. inde med én eller flere gode artikler om den sag?
For jeg er vanvittigt enig! Der er ikke meget værdi i at rangere højt (endsige betale for AdWords) på søgninger, hvor ens keyword måske indgår, men hvor emnet i virkeligheden er noget ganske andet. Ligesom der netop er meget god marketing værdi i forsøg på at ramme målgrupper, der måske ikke selv havde søgt på dit produkt - men som i virkeligheden kunne være meget interesserede potentielle kunder, hvis de blev gjort opmærksom på produktet (eller brugen af produktet, som i dit eksempel med den flødeholdige røde grød). Men igen; det er vel heller ikke (og langt fra) dét, jeg har udfordret i disse indlæg?
Jeg opponerer blot mod værdien af at have verdens bedste hjemmeside, hvis målgruppen aldrig ser den (hvad årsagen så i princippet end måtte være).
Ligesom jeg i øvrigt også gerne vil lave et opråb til alle dem, der aldrig besvarer emails med kundehenvendelser.