Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi på Amino lave den sejeste rating service? (Trustpilot)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror en god løsning vil være at der skal 3 ratings til før man starter med at offentliggøre de ratings virksomheden har fået.

Ratingen vises med stjerner som i debatforum, og derved får en enkelt utilfreds kunde (eller troll) sværere ved at hive gennemsnittet ned efterfølgende.  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus Jungersen:

@Mikkel

Der er jeg altså lidt imod. Jeg vil gerne hører hvis der er 10 ud af 20 der har haft en dårlig oplevelse med en virksomhed. Det kan være dårlig service, alt for lang levering eller andre ting.

Det kan du være nok så meget imod du vil, det er stadig min anbefaling.

Problemet er jo at bare fordi 10 ud af 20 anmeldelser er negative så betyder det ikke at 50% af kunderne er utilfredse ... det betyder bare at 50% af dem som gider gøre opmærksom på deres oplevelse med shoppen har haft en negativ oplevelse.

Det vil sige at en shop der er god til at motivere sine kunder til at anmelde sig kan manipulere med resultaterne, på samme måde som en butik der ikke opfordrer til at lave anmeldelser typisk kun vil få dem der er sure, og måske et par stykker af dem som er rigtig tilfredse.

DERUDOVER så er jeg 100% sikker på at der vil være en kæmpe røvfuld PR i at gå ud med den første service i verden(?) til feedback på online ydelser hvor der kun er glade brugere :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:17

og den vigtigste pointe, du forbliver gode venner med webshop ejerne. Hvem vil nogensinde blive sur over at der er folk der roser en ... det kunne f.eks. se sådan her ud:

1: Det var okay

2: Jeg er tilfreds

3: Jeg er meget tilfreds

4: Jeg er overordentligt tilfreds

5: Jeg handler aldrig andre steder

Evt kunne man tilbyde et API således at jeg automatisk kan sende et link til mine kunder, så ordrenummer mv. er forudfyldt og så jeg får et callback når de har anmeldt og kan så tilsende dem en bonus eller tildele dem en rabatkode el. lign.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:20

Mikkel Mikjær Christensen:

Rasmus Jungersen:

@Mikkel

Der er jeg altså lidt imod. Jeg vil gerne hører hvis der er 10 ud af 20 der har haft en dårlig oplevelse med en virksomhed. Det kan være dårlig service, alt for lang levering eller andre ting.

Det kan du være nok så meget imod du vil, det er stadig min anbefaling.

Problemet er jo at bare fordi 10 ud af 20 anmeldelser er negative så betyder det ikke at 50% af kunderne er utilfredse ... det betyder bare at 50% af dem som gider gøre opmærksom på deres oplevelse med shoppen har haft en negativ oplevelse.

Det vil sige at en shop der er god til at motivere sine kunder til at anmelde sig kan manipulere med resultaterne, på samme måde som en butik der ikke opfordrer til at lave anmeldelser typisk kun vil få dem der er sure, og måske et par stykker af dem som er rigtig tilfredse.

DERUDOVER så er jeg 100% sikker på at der vil være en kæmpe røvfuld PR i at gå ud med den første service i verden(?) til feedback på online ydelser hvor der kun er glade brugere :-)

Det ville være fint med kun gode oplevelser, men jeg ville gerne se en statistik, hvor folk med dårlige oplevelser kan rate deres mening, der behøver ikke nødvendigvis at være beskreven forløb og det kan nok spare Amino problemer.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:24

Det har du helt ret i at det ikke betyder at 50% er negative. Men hvis man så vælger at gøre det muligt som "ikke bruger" at anmelde vil det gøre at mange flere vil anmelde gode som dårlige, og man får et bedre billed af om shoppen lever op til de ting som de selv lover(levering, service mm)

Men ja vil helt sikkert give en stor mængde PR hvis man gå ud som de første med sådan en ydelse du nævner.

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at give frihed til at skrive lige hvad man vil, under ansvar for domstolene naturligvis ?

Og når en kunde så lægger en anmeldelse op indvilger kunden i at virksomheden må give svar på tiltale efter alle kunstens regler og lægge de detaljer op der er relevante i sagen.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:28

Tim (NoTanShop):

Der hvor trustpilot halter er at der gives en samlet vurdering/mening. Dvs. hvis jeg har bestilt hos en webshop og pakken "forsvinder hos PD" gives webshoppen 1 stjerne, men service og selve ordre behandlingen skulle have 5 stjerner.

Lav et system hvor 5 parameter vurderes og systemet giver der efter det antal stjerner der dannes udfra en algoritme over de 5 parameter.  

Så kan man gøre som Tim skriver, at der er flere parameter der tæller. Så hvis man kun er utilfreds med leveringen med tilfreds med resten kan man bedømme ud efter det. Og som klart vil give et billed af hvad folk generelt synes

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:30

Rasmus Jungersen:

man får et bedre billed af om shoppen lever op til de ting som de selv lover

Det passer altså ikke det der .. Du får et skævt billede fordi de folk som bruger services ikke er et repræsentativt udsnit af dem som bruger servicen, der vil som udgangspunkt være en stører del af de utilfredse kunder og hvis man i sit system design tager højde for dette vil shop ejeren kunne udnytte dette ved at manipulere sine kunder til at give god anmeldelser i form af f.eks. rabatter el. lign.

Bottom line: Jeg gider ikke diskutere det her, jeg er ked af at du ikke forstår det, det er jeg sikker på Martin gør ... og det var sådan set også ham der var den tiltænkt som oprindelig modtager af mit budskab :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:31

Profilerne de skal være 100 % udfyldt.

med navn

byen

jo mere der står om vedkommen jo mere troværdigt er profilen

admin skal kunne se de sidste data vej og gade

derved kan admin se nemmer det er 2 profilerne

cpr valid med navn adresse gøre det endnu svære at oprette fake profilerne der kun skal brugs til at tilsvinede konkurrenterne .

Nogle af de falske slettes på trustpilot.dk dog havde de undgået 99% af sagerne vis de krævet lidt mere info af , det er som de er bange for det opdages hvor mange der reelt er aktive eller det er for dyrt at lave et troværdigt system .

Faktura og andre info skal frem man har købt en vare igennem dem man anmelder dette ville gøre den sidste sidste del mod 100 % , at derved de sidste der vil snyde de kan ikke nærmeste alle systemer findes huller , men gør det så svært som muligt

stjernekrig vil jeg også gerne aflyse , for det er let at konkurrenterne give negative og ens venner giver postive , det med stjerner siger nok meste hvem har fleste venner der vil stemme positivt eller den der har fleste konkurrenter

Det bliver ekstremt svært at lave et retfærdigt system , det var ikke et system jeg ville bruge min tid og kræfter med det giver en masser ekstra at lave vis bare skal være et lidt retfærdigt system , dog alt kan snydes med 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hmm..

Generelt er jeg modstander af ratingsystemer, idet de ikke yder nogen form for retfærdighed endsige en objektiv vurdering.

Skal der være et ratingsystem, så skal det være som Mikkel foreslå - Kun positive, som så kan gradueres.

Rating af andre virksomheder vil som udgangspunkt altid være subjektive, hvorfor den enes oplevelse kan være positiv, medens en anden opfatter den som værende negativ. Iøvrigt vil der ofte være en tendens til, at de negative meget gerne vil give udtryk for sin opfattelse og de positive er tilfredse, men glemmer  eller ønsker ikke rate virksomheden.

Et retfærdigt system tror jeg personligt ikke på.

Tonny

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)