Jeg tror en god løsning vil være at der skal 3 ratings til før man starter med at offentliggøre de ratings virksomheden har fået. Ratingen vises med stjerner som i debatforum, og derved får en enkelt utilfreds kunde (eller troll) sværere ved at hive gennemsnittet ned efterfølgende. |
Rasmus Jungersen:@Mikkel
Der er jeg altså lidt imod. Jeg vil gerne hører hvis der er 10 ud af 20 der har haft en dårlig oplevelse med en virksomhed. Det kan være dårlig service, alt for lang levering eller andre ting.
Det kan du være nok så meget imod du vil, det er stadig min anbefaling.
Problemet er jo at bare fordi 10 ud af 20 anmeldelser er negative så betyder det ikke at 50% af kunderne er utilfredse ... det betyder bare at 50% af dem som gider gøre opmærksom på deres oplevelse med shoppen har haft en negativ oplevelse.
Det vil sige at en shop der er god til at motivere sine kunder til at anmelde sig kan manipulere med resultaterne, på samme måde som en butik der ikke opfordrer til at lave anmeldelser typisk kun vil få dem der er sure, og måske et par stykker af dem som er rigtig tilfredse.
DERUDOVER så er jeg 100% sikker på at der vil være en kæmpe røvfuld PR i at gå ud med den første service i verden(?) til feedback på online ydelser hvor der kun er glade brugere :-)