Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trylleformular: Skab succes for din webshop!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med JER alle,

Nu er det sku på tide vi får skabt den perfekte trylleformular til at skabe succes for alle webshop ejere!

Jeg vil meget gerne dele ud af mine erfaringer og håber at alle Jer aminoer kommer med inputs, så vi måske via denne tråd kan skabe trylleformularen til "succes med din webshop". :)

Til orientering ejer jeg en andel af bydehn.com  der sælger modetøj til kvinder og til dagligt er jeg at finde i et webbureau hvis spidskompetence er at udvikle og designe webshops.

Formålet med mit indlæg er at fortælle hvilke metoder der har givet flere salg for mig
og så håber jeg ellers I vil gøre det samme. Lad os hjælpe hinanden til at tjene en forpulet masse penge :)

Jeg har taget udgangspunkt i bydehn.com - ikke for at lave reklame, men det er lidt nemmere at forholde sig til. Nedenfor ses hvad der har givet os traffik og FLERE SALG

DESIGN

1. Webdesign der er minimalistisk, rent og nemt at navigere rundt på. Designet er blevet brugertestet af 30 forskellige personer, hovedsagligt kvinder. Det gav os en MASSE inputs
  2. I forbindelse med designet har vi fået optimeret vores "call to action" knapper, såsom læg i indkøbskurv osv.
  3. Testet shoppen i alle browsere og versioner - virker på alle nyere versioner
  4. Fået skudt produkt billeder på modeller og efterfølgende fritlagt dem i Kina
  5. Til at starte med havde vi bare en simpelt søgefunktion, men har nu fået udarbejdet search suggestion

TRAFIK

1. Vi oprettede selv vores AdWords kampagne og fyrede alle vores sparepenge af hvilket gav os salg, men intet profit. Det gik nogenlunde i 0.AdWords har bestemt ikke afskrækket os og derfor har vi indgået et samarbejde med et AdWords bureau der skal køre vores kampagner om en mdr. Vi håber og mener det kan betale sig at hyre professionelle til det, og i stedet koncentrere os om hvad vi er gode til.
  2. De seneste 2 mdr. har vi fået udført en masse SEO (søgemaskineoptimering) og det har virkelig båret frugt. Nedenfor ses hvad vi har brugt vores energi på. Alt sammen har vi selv klaret, så det har været gratis.
  • Meta titler, descriptions og keywords på stort set alle URL´s. De kan stadig forbedres, men de er alle unikke.
  • Gode tekster om alle vores mærker og kategorier. Alle vores tekster er placeret i bunden på "liste-siden" på alle vores mærker og kategorier. Fordelen er at de besøgende fra google bliver ledt ind på liste siden hvor alle produkterne fra fx ilse jacobsen bliver vist
  • Tjekket for DC (duplicat content), hvilket betyder at al vores tekst kun ses på en URL adresse og ikke flere
  • Udarbejdet interne links. De fleste af dem er lavet automatisk på vores produkt sider. Hvor vi fx skriver: Se flere produkter fra "designer" og "kategori". Dvs. vi har en rigtig god intern linkstruktur. ANBEFALES :)
  • Alle vores produkt navne er mere eller mindre unikke og navnene er et link på "liste-siden".
  • Vi startede med at skrive 1-2 linjer produkt beskrivelse, men på alle nye produkter skrives min. 6-15 linjer. Det har virkelig givet os mere trafik.
  • Canonical URL
  • Linkbuilding - her bruger vi et SEO bureau der koster os kr. 3000/mdr.

NYHEDSBREV

1. Hver uge sendes nyhedsbrev med et super tilbud

AFFILIATE

1. Indgået samarbejde med flere affiliate netværk. Fordelen er at vi kun betaler per salg. Dvs. en win win situation. Det tog os et par timer at komme på. Vi skulle blot lave et product feed og nogle banners hvilket vores webbureau klarede for os.

Næste skridt er at komme på kelkoo og pricerunner - Hvad er jeres erfaringer?
Udover ovenstående har vi også google analytics, webmaster tool, website optimizer, facebook widgets osv.

Så har jeg forhåbentlig startet en debat, så vi kan få den perfekte trylleformular til at skabe flere salg - lad mig høre jeres erfaringer! Venter spændt!

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:13

Super indlæg - med masser af inspiration til andre shopejere.

Men den der "trylleformular" findes vist ikke. Hårdt arbejde, godt købmandskab og god kundepleje er vist snarere hvad der skal til :o)

Kan du afsløre hvilken nyhedsbrevsløsning, som I bruger? - og kan den anbefales?

Vi (GiftManager) overvejer et skifte fra Ubivox til MailChimp, men måske er der andre bedre løsninger? (Ubivox er en ok løsning, men opsætningen af nyhedsbreve kan være lidt tidskrævende pga. manglende brugervenlighed).

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 12:21

Hej Troels

Enig, det bliver svært at finde en trylleformular, men vi kan måske hjælpe hinanden på vej :)
Vi har integreret vores shop med mailchimp og det kan varmt anbefales og så er det gratis op til x-antal nyhedsbreve.

Jeg er enig i at kundeservice er super vigtigt - hvad gør i for at yde den bedste service?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:35

Jeg kan godt forstå du vil have den perfekte trylle formular. Nu ved jeg ikke hvor gammel din shop er men jeg kan ikke finde den på søgninger jeg synes er relevante for din butik.

"Modetøj, modetøj til kvinder" osv ingen shop og se.

Du skriver du bruger 3000kr om måneden til linkbuilding dem skulle du måske investere i nogle gode tekster eller ihvertfald halvdelen af pengene på tekster. Men shoppen er flot, dog lidt irriterende at når man er inde i f.eks tøj så når man scroller ned så loader den nyt tøj, sæt et fast antal på hver side så man kan komme ned til navigeringen i din footer, det er umuligt at oprette sig hvis siden bare vokser og vokser.

Ja kunne blive ved, men held og lykke med projektet, det ser spændende ud.

Mht. til SEO arbejdet, så lav aftaler med firmaet der laver det, og lav nogle delmål, som skal overholdes, og så du ikke bare betaler i blinde. Der er masser firmaer der laver SEO og lav evt en aftale om at der afregnes først for hvert opfyldt delmål. Hvis firmaet ikke vil dette er de ikke værd og bruge.

Fra København
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 12:52

Hej Henning

Tak for ros og ris. Altid dejligt med et konstruktivt svar.
Jeg kan fortælle at "modetøj, modetøj til kvinder" ikke er det søgeord vi ønsker at findes med - og JA det står på forsiden hvilket er meget dobbelt moralsk :) Det må vi hellere få ændret! Vores delmål er at komme på side 1 med alle vores mærker og det går rigtig godt. Husk på vi kun har kørt SEO i små 2 mdr. De 3000 kr. vi bruger om mdr. er kun på linkbuilding hvilket vi mener er korrekt. Du mener dog vi skal bruge fx halvdelen på tekster, men hvortil? Til vores produkter, brands, kategorier? Du har måske ret.

Tak for info med vores "scroller", det vil vi overveje at lave om. Tanken bagved var at kunden ikke skal klikke på næste side, men bare får smækket det hele i hovedet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 23:07

Godt emne til en tråd, og fint du bruger din egen webshop som eksempel.

Når jeg læser dit indlæg så får jeg indtryk af at fokus overvejende er på teknik og design.

Jeg vil giver Troels ret når han skriver at det især handler om kundepleje og godt købmandskab.

Noget jeg savner på din side, og 99% af de øvrige webshops i Dk, er personlighed.

På din side er der tilsyneladende gået så meget teknik i den at jeg ikke engang kan scrolle ned til bunden og læse om virksomheden.

shop systemet bliver bare ved med at fylde varer på hver gang jeg scroller ned - jeg når kun lige at se bunden i et halv sekund, så opdateres siden.(firefox 3.6.17)

Når jeg skriver personlighed mener jeg at man bør kunne læse hvem der står bag, hvorfor, hvordan, hvem hvad hvor, etc etc. Gerne uunderbygget med billeder.

Selv på facebook, som ellers burde være meget personligt, er der ikke navn eller ansigt på personen bag ByDehn.

Tænk på jysk og Lars Larsen. Da Lars Larsen startede med de første tv reklamer turde han lægge både navn og ansigt til virksomheden og produkterne. Det giver troværdighed at turde stå ved sit produkt, og sammen med de rigtige priser, leverandører, butikker, personale (læs købmandskab) gav det succes.

Kig på billgvvs,dk under 'kontakt os her' - de tør stå ved deres navn og det giver troværdighed.

Nu har jeg været lidt kritisk overfor dig, men det var vel også det du gerne ville da du startede med din egen shop som eksempel?

Når tråden er ved at dø ud, laver du så ikke en opsummering på alt det der skal til for en god webshop?

mvh

Lars Kristensen

ps. jeg ved godt at det er upersonligt ikke at have et profilbillede, det er på vej!

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:53

@byDehn - God kundeservice er i bund og grund ret simpelt - det handler om at give kunden en god oplevelse.

Hvis du sælger ting til mindre børn, så smid 2-3 balloner (uden luft :o)) i pakken. Det koster dig cirka 5 øre, men værdien for din kundes børn er større.

Hvis du sælger "komplicerede" varer, så forsøg på bedste vis at guide kunden til det (for kunden) rigtige valg - også selvom dit råd betyder et lavere DB til dig. Det DB du sætter til i første omgang kommer flerfold tilbage senere.

Besvar ALTID kundens e-mails indenfor 12-24 timer. Hvis du ikke kan besvare/løse kundens problem indenfor 12-24 timer, så bekræft modtagelsen og indikér, hvornår det endelige svar kommer. Og senest på dette tidspunkt, sørger du for proaktivt at løse problemet eller fortælle om evt. yderligere forsinkelse.

Og selvom det ikke direkte er god kundeservice, så er jeg helt enig med Lars i, at folk som tør stille op med navn, adresse, billede mm.. generelt sikrer deres netbutik en høj grad af troværdighed.

Jeg kan personligt ikke komme i tanke om en eneste fuskerbutik, hvor ejeren har skrevet sit fulde navn, sine komplette kontaktoplysninger og indsat et billede af sig selv. Risikoen for at blive overdynget med æg i det lokale supermarked er simpelthen for høj :o)

Mvh Troels.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:22

Super godt indlæg og følger lige med ;-)

Fra København
Tilmeldt 26. May 11
Skrevet kl. 08:52

Hej Lars

Super duper konstruktiv kritik :) Du har fuldstændig ret i at vi måske har lagt for meget vægt på de tekniske funktioner, såsom automatisk scroller. Vi går og overvejer at fjerne det igen og i stedet have side 1,2,3 osv., selvom det gør ondt at høre da det er mig der har fundet på ideén :)

Jeg tror du har fuldstændig ret i at vores side mangler personlighed, og det er allerede sat i værk. Det vi har i tankerne er at lave "historien bag byDehn", "Personerne bag byDehn", "Kontakt os"(inkl. billeder), stort support tlf. nr. på alle siderne og måske livechat.

Tror du ovenstående er en god idé og er det nok?

Er der nogen der har erfaring med livechat? og er det effektivt, altså giver det flere salg?

Jeps jeg skal nok lave en opsummering til sidst, så det hele trylleformularen er samlet :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:55

Jeg har nok en helt anden indgangsvinkel på tingene.

Hvor alt det tekniske ser ud til at komme i første række for mange, er det helt afgørende for mig det gode købmandsskab.

Altså fra start af har der været fokus på gode indkøbsaftaler, fragtaftaler osv. for at kunne levere bedst og billigst muligt, men fortsat med et acceptabelt dækningsbidrag.

Ligeledes er kundeservice, og meget hurtig opfølgning vigtig for mig.

Jeg driver nok også shoppen anderledes - med langt mere fysisk opsøgende arbejde end så mange andre webshops.

Mange af mine kunder bruger slet ikke shoppen til bestilling, men ringer ordrer ind eller sender mails.

Det betyder selvfølgelig ikke at shoppen ikke skal optimeres og udnyttes bedst muligt, for at få endnu flere salg.

Uden at have kendskab/interesse for dette, er det på en eller anden måde da også lykkedes at ligge nr. 1 - 3 på stort set alle søgeord ; f.eks "køb slik" , " slikbutik" , " salg af slik online"

Måske er konkurrencen ikke så stor, og jeg har på den måde været heldig - eller også har linkbuilding, indlæg på fora mv. virket efter hensigten.

Derudover bruger jeg en lille tudse om måneden på Adwords - en udgift der falder stille og roligt, efterhånden som jeg ligger bedre og bedre på alm. søgninger.

Facebook "fanside" bruger jeg da også - det er jo gratis - men giver heller ikke meget.

Nyhedsbreve en gang om måneden + hvis der er specielle tilbud. ( der skal jeg snart tage mig sammen og få et proff. system - istedet for blot en primitiv mail), men som sagt har jeg fokuseret andre steder end det tekniske.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)