Det der også er rigtigt vigtigt, - er gensalget. Altså at få de kunder der har klatret over alle de forhindringer vi uvidende eller utilsigtetet har lagt i vejen for dem, og som alligevel har handlet i butikken, - til at handle igen. Det kan gøres på et utal af måder, men jeg synes det er rigtig dårlig stil at sende nyhedsbreve ud i blinde. Faktisk synes jeg det er noget sjusk. Hvis man har tid til at rode i maskinrummet på webshoppen, så skulle man overveje at outsource den del, og så kigge lidt på hvad kunderne rent faktisk ville få glæde af at vide omkring de nyheder du har på programmet. Jeg synes ikke bare det er lidt flabet, men også dumt at sende et tilbud ud på en kjole i str. 36 hvis kunden de 4 forrige gange har købt str. 4xxxx-large. Joh - hun har måske en datter eller veninde der kan krybe i en sådan sag, - men nu var det jo ikke dem vi sendte nyhedsbrevet til, -vel? Måske synes du ikke du har noget til den kunde denne gang, - men så er det vel bare at give de(n) kunde(r) et særligt personligt tilbud? Nu vil du måske indvende at du sender 500 nyhedsbreve ud etc. - men så er trylleformularen jo lige så enkel. Hvem optimerer du din shop til? Revisoren ved integrationen til regnskabssystemet? lagerhotellet ved automatisk styring af antal i shoppen? Postdanmark ved automatisk udskrivning af pakke labels? Medmindre det er dem der handler i din butik, så skal der enten købes færdige løsninger eller outsources hvis det er sådan at arbejdet med at optimere kundernes oplevelse først er noget der kommer når de før nævnte opgaver er på plads. At bruge tiden på at pusle om kunderne er endnu vigtigere end at pusle om teknikken i shoppen og kæle for Google. Man skal begge dele, men du kan ikke være to steder samtidigt. Så skal man vælge, og har man gode varer og ikke salg nok, - har man valgt forkert. SimsalaBim. |
Hej Jesper
Jeg kan anbefale www.mailchimp.com - det tager 2 sek. at oprette sig og komme i gang og så er det gratis op til x antal nyhedsbreve.
PS tak for input.