Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min host synes, at jeg er en belastning ;)

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:
Jeg forstår ikke polemikken

Jeg ser ikke polemikken.

Jeg forsøger såmænd bare at blive klogere og finde løsninger på mine forskellige problemstillinger, såsom: hvad betyder det, når der tales om overforbrug af ressourcer; hvordan optimerer jeg mit site mest muligt - og hvilket webhotel kunne det være aktuelt for mig at flytte til.

Jeg har endda selv været inde på, om en opgradering ville være løsningen, og fået svar og forklaring på hvorfor det ikke er. Så blev jeg så meget klogere. Det er da ikke spor polemisk.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 20:06

stiginshanghai:

Helt enig. Fatter slet ikke den her traad, faa en god VPS host og kom videre. 

Synes simpelthen dit indlæg er totalt malplaceret, når tråden har udviklet sig til at handle om hvordan man flytter til en anden host. Gider du lige, at blande dig udenom, medmindre du har noget relevant at tilføje.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:11

T-Nielsen:

stiginshanghai:

Synes simpelthen dit indlæg er totalt malplaceret, når tråden har udviklet sig til at handle om hvordan man flytter til en anden host. Gider du lige, at blande dig udenom, medmindre du har noget relevant at tilføje.

Ok nu forstaar jeg hvorfor de forsoeger at komme af med dig. 
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:14

Kasper:
Amino synes jeg desværre der er en kedelig tendens til at mindre udbydere positionerer sig på negativ profilering af større, konkurrerende virksomheder. 

og nogen forsøger at fremstå klogere end de er ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

stiginshanghai:

Thomas Sindberg:

Er det ikke bare at tage konsekvensen af din egen success og købe deres største pakke, eller flytte over til deres Wannafind løsninger.

Jeg forstår ikke polemikken, dit hotel er for småt til den service du udbyder, opgrader.

Har du sat en Wordpress med 20-50K unikke besøgende per måned op? Hvis ja, så hører jeg meget gerne dine erfaringer omkring valg af udbyder, cpu-allokering, rammængde, osv. 

OP har brug for en fully managed løsning, ikke en cowboy-VPS.

Faktum er, at langt de fleste hjemmesideejere ikke har den fornødne tekniske indsigt til at opsætte, sikkerhedssikre, monitorere og drive deres egen server. Ofte er et webhotel med en dedikeret mysql-server også langt mere kraftfulde på php-processering end en lille VPS.

Prismæssigt ligger fully manged danske VPS-løsninger vist milevidt fra det budgetniveau, vi pt. er på

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Henrik Nielsen:

Kasper:
På Amino synes jeg desværre der er en kedelig tendens til at mindre udbydere positionerer sig på negativ profilering af større, konkurrerende virksomheder. 

og nogen forsøger at fremstå klogere end de er ;-)

Uddyb gerne -- UnoEuro? Mig? OP? Dig?  
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

T-Nielsen:

Kasper:
Pøj-pøj med migreringen. Der er mange guides derude rundt omkring, ellers spørg hér, der er masser af migreringserfaring samlet. 

Tak igen, Kasper, det har været meget lærerigt at læse dine indlæg.

Jeg tror ikke jeg får problemer med at flytte mine filer, men min eksporterede  mysql-database vil være større end det tilladte, når jeg skal importere den i phpMyAdmin. Grænsen er 50 MB, men måske er der forskel fra udbyder til udbyder. Kan man evt. dele den op? Det er min _posts tabel, som indeholder 200 MB, så det nytter ikke at eksportere _posts isoleret. Den skal splittes op på en eller anden måde.

Lige en sidste ting: vil det være en idé med en helt frisk wp-installation på mit nuværende hotel? Vil det kunne gøre en forskel? Jeg er stadig kørende hos Unoeuro, og vil selvfølgelig helst køre så gnidningsfrit som muligt, indtil jeg flytter, hvorfor jeg gerne vil optimere mest muligt i mellemtiden.

Der er forskellige løsninger på mysql-problemet:
1) Split up med manuelle mysql exports. Sværest.
2) Kør via SQL-klient som fx HeidiSQL. Middel.
3) Be' UnoEuros support lave et mysqldump for dig. Nemt.

Claus Heinrich, der er blandt de skarpeste knive i skuffen inden for optimering af bl.a. Wordpress, har lavet nogle ressourceanalyser, der viser, at den danske version af Wordpress opta'r 2-3 gange så mange ressourcer som den engelske. Så hvis du kører dansk, så skift til engelsk. Ellers ville jeg bare flytte filerne over, så du får theme, billeder, osv. med automatisk.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 20:25

T-Nielsen:

Jeg ser ikke polemikken.

Jeg forsøger såmænd bare at blive klogere og finde løsninger på mine forskellige problemstillinger, såsom: hvad betyder det, når der tales om overforbrug af ressourcer; hvordan optimerer jeg mit site mest muligt - og hvilket webhotel kunne det være aktuelt for mig at flytte til.

Jeg har endda selv været inde på, om en opgradering ville være løsningen, og fået svar og forklaring på hvorfor det ikke er. Så blev jeg så meget klogere. Det er da ikke spor polemisk.

Nu er polemik et udtryk for en dybdegående diskussion, gerne af dybere emner, der dog på populær dansk anvendes som et udtryk for kritik af diskussioner, som virker unødigt omfattende.

Således kan du både se, høre, forstå, erkende og anderkende en polemik. At understrege "ser polemikken", som måden at udtrykke sig på, er således ukorrekt og unødvendigt.

Men jeg håber du finder en løsning på serverproblemet.

Iøvrigt er det ikke dig udelukkende, men hele trådens længde, hvis polemik jeg ikke forstår.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33

Thomas Sindberg:

Men jeg håber du finder en løsning på serverproblemet.

Iøvrigt er det ikke dig udelukkende, men hele trådens længde, hvis polemik jeg ikke forstår.

OP har via fortolkningsfællesksabet her på Amino fået løst sit problem -- eller er i hvert fald nået meget tættere på en løsning af sit problem.

OP er blevet klogere på problemets art og karakter.

UnoEuro er blevet opmærksomme på en kundes syn på sagen.

Ja, det har kostet nogle ord.

Men alle står bedre end før. At du ikke forstår trådens længde -- og meningsfylde for de berørte -- er der jo ikke så meget produktivt og fremadrettet i, kan man sige.

Go' weekend!

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 20:36

Thomas Sindberg:

Nu er polemik et udtryk for en dybdegående diskussion, gerne af dybere emner, der dog på populær dansk anvendes som et udtryk for kritik af diskussioner, som virker unødigt omfattende.

Som jeg skrev til dig før, er denne tråd ikke en diskussion, men en fremstilling af konkrete problemstillinger (mine), efterfulgt af en række mulige løsninger derpå (andres). Der er altså ikke tale om polemik.

At du finder tråden unødigt omfattende, er fuldstændig irrelevant for mig, og mit oplæg. Det er faktisk ligegyldigt for alle andre end dig, og løsningen ligger lige til højrebenet: brug ikke mere af din tid på denne tråd.

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)