Hej Amino-brugere - håber I kan hjælpe en desperat :-) Nu har jeg i et stykke tid arbejdet hårdt på at få flere besøgende til mit site, og er nået op på cirka 2.500 - 3.000 daglige besøgende. Imidlertid er min webhoteludbyder begyndt at beklage sig over, at mit site "bruger for mange ressourcer", og "belaster serveren". De har tre gange - uden varsel - lukket ned for mit hotel, men dog åbnet hurtigt igen, på min anmodning. Sitet er en wordpress installation, som er fuldt opdateret. Det bruger cirka 10% af den plads jeg har til rådighed på hotellet. Indholdet er udelukkende tekst (erotiske noveller) og ganske få og små billeder. Intet tungt indhold, video, eller downloads. Jeg har installeret wp-cache og fjernet en del plugins i forsøget på, at optimere siden. Trafikken kommer primært fra DK og øvrige Skandinavien, og jeg kan ikke umiddelbart se i Google analytics, at der skulle være tung trafik andre steder fra. Min udbyder ønsker nu, at jeg finder en permanent løsning på problemet, og de foreslår, at jeg får mig en VPS. Dette sælger de ikke selv, og de har iøvrigt ikke anvist mig andre muligheder hos dem, hvilket jeg finder lidt mærkeligt. Ville man ikke som webhotel foreslå kunden en opgraderet løsning som tilgodeser kundens behov? Det synes jeg da, at man har hørt om før: sites med (for) høj trafik tilbydes en løsning hvor de betaler ekstra for trafikken. Jeg er i dialog med support, og afventer svar på, hvorvidt 2.500 daglige besøg kan nedlægge en server. Jeg har maksimalt haft 120 besøgende på een gang. Er det meget? Er det nok til at nedlægge en server?
Mit site er gratis for brugerne, og jeg vil derfor helst ikke skulle ud i en dyr VPS-løsning, men vil naturligvis gerne betale ekstra, hvis trafikken på mit site er for høj, og hvis de øvrige kunder på serveren "lider under" min belastning (det gør de nemlig, iflg. support, og det er jeg naturligvis meget, meget ked af :-( Kan man aflæse sit trafikforbrug ( i gigabytes) i Google analytics? Hvis ja, hvordan? Jeg aner nemlig ikke hvad mit daglige antal brugere udgør i GB.
Kan man se andre ting vha. analytics, som kan spore eventuelle belastninger af serveren? (Ja, jeg er ret ny mht. analytics ;-) ) Er der andre ting jeg kan gøre? Fx. sprede trafikken over flere sites? Jeg har flere som kan bruges til formålet (som ligger på andre servere).
Det skal lige tilføjes, at support ikke direkte har nævnt trafik-forbruget, som en årsag til belastningen, dette er min egen vurdering, da jeg ikke kan finde andre årsager. Skal jeg flytte webhotel? Jeg har hidtil været superglad for min host (Unoeuro) og vil helst heller ikke flytte. Jeg har haft webhotel hos dem, siden 2005 og været glad og tilfreds med det. Venligst |
T-Nielsen:
Hej Amino-brugere - håber I kan hjælpe en desperat :-)
Nu har jeg i et stykke tid arbejdet hårdt på at få flere besøgende til mit site, og er nået op på cirka 2.500 - 3.000 daglige besøgende. Imidlertid er min webhoteludbyder begyndt at beklage sig over, at mit site "bruger for mange ressourcer", og "belaster serveren". De har tre gange - uden varsel - lukket ned for mit hotel, men dog åbnet hurtigt igen, på min anmodning.
Sitet er en wordpress installation, som er fuldt opdateret. Det bruger cirka 10% af den plads jeg har til rådighed på hotellet. Indholdet er udelukkende tekst (erotiske noveller) og ganske få og små billeder. Intet tungt indhold, video, eller downloads. Jeg har installeret wp-cache og fjernet en del plugins i forsøget på, at optimere siden. Trafikken kommer primært fra DK og øvrige Skandinavien, og jeg kan ikke umiddelbart se i Google analytics, at der skulle være tung trafik andre steder fra.
Min udbyder ønsker nu, at jeg finder en permanent løsning på problemet, og de foreslår, at jeg får mig en VPS. Dette sælger de ikke selv, og de har iøvrigt ikke anvist mig andre muligheder hos dem, hvilket jeg finder lidt mærkeligt. Ville man ikke som webhotel foreslå kunden en opgraderet løsning som tilgodeser kundens behov? Det synes jeg da, at man har hørt om før: sites med (for) høj trafik tilbydes en løsning hvor de betaler ekstra for trafikken.
Jeg er i dialog med support, og afventer svar på, hvorvidt 2.500 daglige besøg kan nedlægge en server. Jeg har maksimalt haft 120 besøgende på een gang. Er det meget? Er det nok til at nedlægge en server?
Mit site er gratis for brugerne, og jeg vil derfor helst ikke skulle ud i en dyr VPS-løsning, men vil naturligvis gerne betale ekstra, hvis trafikken på mit site er for høj, og hvis de øvrige kunder på serveren "lider under" min belastning (det gør de nemlig, iflg. support, og det er jeg naturligvis meget, meget ked af :-(
Kan man aflæse sit trafikforbrug ( i gigabytes) i Google analytics? Hvis ja, hvordan? Jeg aner nemlig ikke hvad mit daglige antal brugere udgør i GB.
Kan man se andre ting vha. analytics, som kan spore eventuelle belastninger af serveren? (Ja, jeg er ret ny mht. analytics ;-) )
Er der andre ting jeg kan gøre? Fx. sprede trafikken over flere sites? Jeg har flere som kan bruges til formålet (som ligger på andre servere).
Det skal lige tilføjes, at support ikke direkte har nævnt trafik-forbruget, som en årsag til belastningen, dette er min egen vurdering, da jeg ikke kan finde andre årsager.
Skal jeg flytte webhotel? Jeg har hidtil været superglad for min host (Unoeuro) og vil helst heller ikke flytte. Jeg har haft webhotel hos dem, siden 2005 og været glad og tilfreds med det.
Venligst
Bettina
Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel henne, men det lyder godt nok mærkeligt de reagere sådan på din hjemmeside. Hvor har du dit webhotel liggende henne? eventuelt et link til det webhotel du har, så vi kan se hvad du har af midler..
Det er ikke trafikken som belaster din server og det er nok bare din udbyder som ikke ønsker at have dig liggende, fordi de er nogle røvhuller som kun tænker på "små kundeR" der ligger 3-4000 kunder per server. Overvej eventuelt at konfrontere dem med det. hvis du gør det, sørg da for at have backup så de ikke lukker dig!