Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min host synes, at jeg er en belastning ;)

Side 1 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere - håber I kan hjælpe en desperat :-)

Nu har jeg i et stykke tid arbejdet hårdt på at få flere besøgende til mit site, og er nået op på cirka 2.500 - 3.000 daglige besøgende. Imidlertid er min webhoteludbyder begyndt at beklage sig over, at mit site "bruger for mange ressourcer", og "belaster serveren". De har tre gange - uden varsel - lukket ned for mit hotel, men dog åbnet hurtigt igen, på min anmodning.

Sitet er en wordpress installation, som er fuldt opdateret. Det bruger cirka 10% af den plads jeg har til rådighed på hotellet. Indholdet er udelukkende tekst (erotiske noveller) og ganske få og små billeder. Intet tungt indhold, video, eller downloads.  Jeg har installeret wp-cache og fjernet en del plugins i forsøget på, at optimere siden. Trafikken kommer primært fra DK og øvrige Skandinavien, og jeg kan ikke umiddelbart se i Google analytics, at der skulle være tung trafik andre steder fra.

Min udbyder ønsker nu, at jeg finder en permanent løsning på problemet, og de foreslår, at jeg får mig en VPS. Dette sælger de ikke selv, og de har iøvrigt ikke anvist mig andre muligheder hos dem, hvilket jeg finder lidt mærkeligt. Ville man ikke som webhotel foreslå kunden en opgraderet løsning som tilgodeser kundens behov? Det synes jeg da, at man har hørt om før: sites med (for) høj trafik tilbydes en løsning hvor de betaler ekstra for trafikken.

Jeg er i dialog med support, og afventer svar på, hvorvidt 2.500 daglige besøg kan nedlægge en server. Jeg har maksimalt haft 120 besøgende på een gang. Er det meget? Er det nok til at nedlægge en server?

Mit site er gratis for brugerne, og jeg vil derfor helst ikke skulle ud i en dyr VPS-løsning, men vil naturligvis gerne betale ekstra, hvis trafikken på mit site er for høj, og hvis de øvrige kunder på serveren "lider under" min belastning (det gør de nemlig, iflg. support, og det er jeg naturligvis meget, meget ked af :-(

Kan man aflæse sit trafikforbrug ( i gigabytes) i Google analytics? Hvis ja, hvordan? Jeg aner nemlig ikke hvad mit daglige antal brugere udgør i GB.

Kan man se andre ting vha. analytics, som kan spore eventuelle belastninger af serveren? (Ja, jeg er ret ny mht. analytics ;-) )

Er der andre ting jeg kan gøre?  Fx. sprede trafikken over flere sites? Jeg har flere som kan bruges til formålet (som ligger på andre servere).

Det skal lige tilføjes, at support ikke direkte har nævnt trafik-forbruget, som en årsag til belastningen, dette er min egen vurdering, da jeg ikke kan finde andre årsager.

Skal jeg flytte webhotel? Jeg har hidtil været superglad for min host (Unoeuro) og vil helst heller ikke flytte. Jeg har haft webhotel hos dem, siden 2005 og været glad og tilfreds med det.

Venligst
Bettina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26

T-Nielsen:

Hej Amino-brugere - håber I kan hjælpe en desperat :-)

Nu har jeg i et stykke tid arbejdet hårdt på at få flere besøgende til mit site, og er nået op på cirka 2.500 - 3.000 daglige besøgende. Imidlertid er min webhoteludbyder begyndt at beklage sig over, at mit site "bruger for mange ressourcer", og "belaster serveren". De har tre gange - uden varsel - lukket ned for mit hotel, men dog åbnet hurtigt igen, på min anmodning.

Sitet er en wordpress installation, som er fuldt opdateret. Det bruger cirka 10% af den plads jeg har til rådighed på hotellet. Indholdet er udelukkende tekst (erotiske noveller) og ganske få og små billeder. Intet tungt indhold, video, eller downloads.  Jeg har installeret wp-cache og fjernet en del plugins i forsøget på, at optimere siden. Trafikken kommer primært fra DK og øvrige Skandinavien, og jeg kan ikke umiddelbart se i Google analytics, at der skulle være tung trafik andre steder fra.

Min udbyder ønsker nu, at jeg finder en permanent løsning på problemet, og de foreslår, at jeg får mig en VPS. Dette sælger de ikke selv, og de har iøvrigt ikke anvist mig andre muligheder hos dem, hvilket jeg finder lidt mærkeligt. Ville man ikke som webhotel foreslå kunden en opgraderet løsning som tilgodeser kundens behov? Det synes jeg da, at man har hørt om før: sites med (for) høj trafik tilbydes en løsning hvor de betaler ekstra for trafikken.

Jeg er i dialog med support, og afventer svar på, hvorvidt 2.500 daglige besøg kan nedlægge en server. Jeg har maksimalt haft 120 besøgende på een gang. Er det meget? Er det nok til at nedlægge en server?

Mit site er gratis for brugerne, og jeg vil derfor helst ikke skulle ud i en dyr VPS-løsning, men vil naturligvis gerne betale ekstra, hvis trafikken på mit site er for høj, og hvis de øvrige kunder på serveren "lider under" min belastning (det gør de nemlig, iflg. support, og det er jeg naturligvis meget, meget ked af :-(

Kan man aflæse sit trafikforbrug ( i gigabytes) i Google analytics? Hvis ja, hvordan? Jeg aner nemlig ikke hvad mit daglige antal brugere udgør i GB.

Kan man se andre ting vha. analytics, som kan spore eventuelle belastninger af serveren? (Ja, jeg er ret ny mht. analytics ;-) )

Er der andre ting jeg kan gøre?  Fx. sprede trafikken over flere sites? Jeg har flere som kan bruges til formålet (som ligger på andre servere).

Det skal lige tilføjes, at support ikke direkte har nævnt trafik-forbruget, som en årsag til belastningen, dette er min egen vurdering, da jeg ikke kan finde andre årsager.

Skal jeg flytte webhotel? Jeg har hidtil været superglad for min host (Unoeuro) og vil helst heller ikke flytte. Jeg har haft webhotel hos dem, siden 2005 og været glad og tilfreds med det.

Venligst
Bettina

Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel henne, men det lyder godt nok mærkeligt de reagere sådan på din hjemmeside. Hvor har du dit webhotel liggende henne? eventuelt et link til det webhotel du har, så vi kan se hvad du har af midler..

Det er ikke trafikken som belaster din server og det er nok bare din udbyder som ikke ønsker at have dig liggende, fordi de er nogle røvhuller som kun tænker på "små kundeR" der ligger 3-4000 kunder per server. Overvej eventuelt at konfrontere dem med det. hvis du gør det, sørg da for at have backup så de ikke lukker dig!

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:30

Du skriver du, at du bruger Unoeuro (og det lyder lidt utroligt hvis de er kommet med den udmelding), men du kan jo se dit forbrug på din serverstatistik på http://statistics.unoeuro.com/

Du får her lige et dump med et eksempel:

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:33

Et links til hjemmeside ville hjælpe en del.

Unoeuro er meget billige jeg ved ikke om du kan tilkøbe trafik,

Vis folk klikker meget rundt de samme kan 2500 belaste en del.

Erotik har dog en tendens at belaste mere da der tit klikes mere rundt og det er ikke kun kort info søges , men der er selvfølgelige forskel fra side til side.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:35

Man kan så sige, at Unoeuro ikke tillader erotisk indhold uden forudgående aftale, det kan måske være derfor?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

må jeg se din side?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-Nielsen:

Du kunne jo prøve at høre om du ikke kunne komme over på en anden server hos dem? evt . sprede dine site lidt. Måske har de en løsning alligevel hvis du spørger rette vedkommende. Men ellers, ja, skift webhotel, der er nok konkurrence, men lov mig du holder dig fra nogle af de andre store :-)

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 11:46

Andreas Seierup:

Nu ved jeg ikke hvor du har dit webhotel henne, men det lyder godt nok mærkeligt de reagere sådan på din hjemmeside.

Tak for dit svar, Andreas. Det er Unoeuro som er host, og ja, den billigste løsning, men jeg har indtil nu aldrig haft problemer med dem. Tværtimod.

Jeg havde selv præcis samme tanker som du, da de lukkede ned for mig de første par gange. Især fordi jeg, første gang, søgte på google, og fandt en anden person som havde oplevet det samme, tiltrods for, at hun kun havde en ganske lille blog på sit hotel.

Jeg ville netop undersøge mit trafikforbrug, for at kunne gennemskue hvorvidt de har ret i, at jeg belaster dem så meget, at serveren nedlægges.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 11:49

Oxkjær:

Du får her lige et dump med et eksempel:

Tusind tak! Det var lige hvad jeg søgte :-)

Ps. Jeg har en forudgående aftale med dem om, at der må ligge erotisk indhold på siden, og har haft den kørende uden probs. i mange år.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 11:53

Mikael christiansen:

Et links til hjemmeside ville hjælpe en del.

Unoeuro er meget billige jeg ved ikke om du kan tilkøbe trafik,

Tak for dit svar. Jeg tror desværre ikke der kan tilkøbes trafik. Øv.

Jeg kan ikke linke til siden, da jeg har sat en midlertidig redirect på, til et af mine andre sites.

Side 1 ud af 10 (99 indlæg)