Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min host synes, at jeg er en belastning ;)

Side 9 ud af 10 (99 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Bjerg:
Undskyls, men vpspro.dk ser ikke ud til at resolve rigtigt...

OK? kan du beskrive hvad der går galt?

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 12:22

VPS Pro Support:
OK? kan du beskrive hvad der går galt?

Undskyld, det ser ud til at det er min udbyders DNS der ikke har cachet rigtigt fra jeres DNS.. :(

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:57

@ KTJ-Media.dk

Kan du give et par fifs til hvad der kan gøres for at optimere yderligere?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:19

liilii:

@ KTJ-Media.dk

Kan du give et par fifs til hvad der kan gøres for at optimere yderligere?

Ja det kan jeg da.

• aktiver browsercaching, du har gjort det lidt, men langt fra nok.
  • sæt html cachen til ikke at blive slettet så tit.
  • minificer html koden
  • Lad være med at uploade så store billeder, det er der ingen grund til. De fleste der er oploadet er 3000x2000px, hvilket vil sige at når en bruger klikker på et billede for at se det større, så henter de omkring 2MB, hvilket er aaaalt for meget for noget så simpel som et billede af en ret. max bredde/højde på 1000 og så skal billedet behandles / komprimeres. Alternativt brug en CDN til det formål, hvis billederne skal være så store.
Din hjemmeside bør dog ikke belaste helt så meget, da du bruger cachede udgaver af din hjemmeside... lig med ... almindelige html filer som w3tc gemmer på serveren.
MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:51

KTJ-Media.dk:

Ja det kan jeg da.

• minificer html koden
  • Lad være med at uploade så store billeder, det er der ingen grund til. De fleste der er oploadet er 3000x2000px, hvilket vil sige at når en bruger klikker på et billede for at se det større, så henter de omkring 2MB, hvilket er aaaalt for meget for noget så simpel som et billede af en ret. max bredde/højde på 1000 og så skal billedet behandles / komprimeres. Alternativt brug en CDN til det formål, hvis billederne skal være så store.
Din hjemmeside bør dog ikke belaste helt så meget, da du bruger cachede udgaver af din hjemmeside... lig med ... almindelige html filer som w3tc gemmer på serveren.

Ok, min bruger blev slettet og mine indlæg. Nogen der ved hvorfor? Jeg har oprettet en ny bruger.

Jeg har prøvet det, som du har skrevet ang. cache. Men nu er belastningen blevet meget større. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg har slettet cachen og brugerne så loader det hele og jeg skal vente lidt for at se den relle belastning. 

De billeder der er meget store, er uploadet af brugerne i forum sandsynligvis. Jeg komprimerer altid billederne før jeg uploader.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:15

liilii2:

KTJ-Media.dk:

Ja det kan jeg da.

• minificer html koden

Ok, min bruger blev slettet og mine indlæg. Nogen der ved hvorfor? Jeg har oprettet en ny bruger.

Jeg har prøvet det, som du har skrevet ang. cache. Men nu er belastningen blevet meget større. Jeg ved ikke om det er fordi, at jeg har slettet cachen og brugerne så loader det hele og jeg skal vente lidt for at se den relle belastning. 

De billeder der er meget store, er uploadet af brugerne i forum sandsynligvis. Jeg komprimerer altid billederne før jeg uploader.

Aner ikke hvorfor din bruger er blevet slettet.

Belastningen burde ikke være større bare fordi du har ændret på browser cache samt sletningen af cachen. Der er ingen grund til at slette html cachen manuelt lige ved disse ændringer. det er kun i det tilfælde at du minificere koden at det er nødvendigt, men selv der kan du vente på at systemet selv gør det på et tidspunkt, det er nemlig en mindre rettelse, som kun gør lidt, og det er sagtens noget man kan vente på sker automatisk. Men jo hvis du har slettet cachen, så skal du vente lidt for at se den reelle belastning.

Samtidig bør du virkelig gøre noget ved et af de moduler som du benytter fra s2member, de har en lang ventetid, hvilket kunne tyde på at de belaster serveren hver gang man loader en side. der er 2 filer som bliver hentet, og det er IKKE en cachet udgave man henter anden gang. Det vil gøre underværker, da det ser ud som om at PHP skal køres hver gang, og kan du finde alternativer, eller bare fjerne det og lægge det i normale css og html filer ja så er den fin.

Med hensyn til de store billeder, der kan du som alternativ gøre det at du enten fjerner linket så man kan åbne det store billede, eller også sætter linket til at være et af de alternativer som Wordpress har indbygget i sig. altså en mindre og komprimeret udgave af originalbilledet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 18:04

Jeg får lyst til at komme med en lille update, nu hvor min gamle tråd er blevet genoplivet (og tak for de hjælpsomme PB'er jeg har fået idag også!).

Jeg er såmænd stadig på nøjagtig samme hotel, Unoeuro til en 10'er pr. md, dog helt uden problemer, og med den forskel, at jeg i stedet for 2-3.000 unikke daglige besøgende, idag har mellem 10.-12.000, og det kører både hurtigt og gnidningsløst. Jeg må dog leve uden et par af de plugins som trækker mange ressourser (Related posts, og lign) , og det vil jeg gerne lave om på, men indtil videre, har jeg ikke kunnet finde et bedre alternativ end Unoeuro. Og det er ikke engang af økonomiske årsager; jeg ville aldrig turde flytte hotel, uden at teste grundigt først, og den proces er stadig igang.

Min drøm er, at Unoeuro engang i fremtiden vil tilbyde webhoteller med afgrænset trafik, således at prisen differencieres i forhold til trafikgrænsen (som man eksempelvis kan hos Meebox), for jeg vil virkelig nødig flytte derfra, og ville hellere end gerne betale ekstra for flere (trafik)ressourcer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34

Underligt, jeg har nemlig haft 3000 online på mit site som kører på et gratis webhost.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 19:28

Jeg er ved at arbejde på, at få bragt belastningen ned, med de råd der er givet. Det er ikke helt kommet endnu, men jeg må kunne arbejde mere med siden og få bragt cpu belastningen ned.

Her ses hvordan belastningen er for øjeblikket. lavede nogle ændringer ved 13.30-14.00 tiden i dag, men syntes ikke det har gjort nogen forskel. Men jeg forsætter med at arbejde med det og vender tilbage, hvis jeg får det løst. Vil helst undgå at flytte til en vps løsning, både for ikke at flytte sitet, omkostninger og pga. min begrænsede tekniske viden på det område. Ja, og vil også gerne blive hos unoeuro, da de har et godt og billigt produkt og nok verdens hurtigste support.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:02

Du burde nu også kunne gøre noget ved det. lav fx en test på pingdom, så vil du få et hurtigt overblik over hvor den går gal. gult er dårligt (men betyder ikke nødvendigvis ventetid på serveren) og ser du på din hjemmeside, vil du se 2 filer som virkelig står frem. som nævnt tidligere, lav dem statiske i stedet for og du vil både skære ca 1 sekund af din loadtid, men også nedbringe CPU forbruget.

Det du skal tænke på er at man virkelig skal have en dårlig server for at man kan belaste den med normale og ordentlige hjemmesider, der hvor fejlen som regel ligger, er i løsningen som køre på serveren, altså hjemmesiden.

MVH Kim 

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 9 ud af 10 (99 indlæg)