Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min host synes, at jeg er en belastning ;)

Side 6 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:

3) Vi har ikke modtaget nogen anmodning om at flytte webhotellet til en anden server, hvis vi havde, havde vi naturligvis gjort det.

Det lyder da bare rigtig godt. Jeg vil straks skrive til support og bede om en flytning. Jeg var ikke klar over muligheden, før en bruger her på Amino gjorde mig opmærksom på det. Det ville jo være rigtigt nyttigt for mig, at kunne overvåge mit ressourceforbrug, så jeg kan se hvilke af mine tiltag der gør en forskel.

For som du kan læse i tråden, er I ikke de eneste der gør en indsats for at holde min side kørende. Det gør jeg også selv, og jeg har faktisk startet tråden i håb om at få hjælp til bl.a at finde årsagen til belastningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

T-Nielsen:

Jeg overskrider ikke nogle angivne specifikationer. Mit materiale fylder 8% af den plads som er tilrådighed, og de fastholder, at de har fri trafik. Istedet henviser de til, at jeg må have noget tungt liggende, som belaster serveren. Mit problem er, at jeg ikke kan gennemskue hvad det skulle være.

Og det gør de for at slippe af med dig. Jeg syntes det ville virke mere seriøst hvis de valgte at opsige dit webhotel eller endnu bedre, hvis de ydede den support, der skulle til for at hjælpe dig videre

Interresant at se at det denne gang er unoeuro, et webhotel, der ellers bliver rost meget herinde på disse kanter

Det grundlæggende problem er vel, at et webhotel til 9 kroner per måned ikke kan forventes at drive en Wordpress-installation med 20-50K unikke månedlige besøgende.
UnoEuro gi'r jo fri trafik -- og al den plads, man har betalt for. Problemet er cpu, ram og io. Det har det vel altid været. Uanset prisniveau for webhotellerne.
Jeg tror, CloudLinux vil komme til at betyde en større grad af transparens på markedet for webhoteller. En ændring, jeg hilser velkommen. 
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

T-Nielsen:

Henrik Nielsen:
Og det gør de for at slippe af med dig.

Ja, det er også den konklussion jeg er nået frem til :-( . Hvorfor foreslår de mig en VPS-løsning, fremfor et tilbud om, at opgradere mit hotel hos dem? Det ville jeg da gøre, hvis jeg var udbyder. Undrer mig også over, at de ikke på en eller anden måde dokumenterer mit ekstremt høje ressourceforbrug. Jeg kan desværre ikke selv se det i mit kontrolpanel.

UnoEuro er Zitcom-koncernens lavpris-ben. Havde det været Wannafind el. Curanet (erhvervsbenene), ville det måske være muligt at ogpradere.
Problemet med webhoteller er, at man er en masse om at dele en pulje ressourcer. Indtil for nyligt kørte man med fair share. Du og alle andre kæmpede, pædagogisk sagt, om ressourcerne. Én bruger, hvis installation løb løbsk, kunne lægge hele webhotellet ned.

Så kom CloudLinux, der har gjort det muligt at opdele visse typer af ressourcer -- fx sige, at dine sites maximalt bruger 12% af de samlede cpu-ressourcer og en vis mængde ram.
Dit site bruger så mange ressourcer (cpu, ram og inputs/outputs til disk), at det er en dårlig forretning at have dig som kunde. De penge du betaler, svarer ikke til, hvad du bruger.

En VPS-løsning gi'r et isoleret miljø, hvor dit forbrug kun vil påvirke dit eget site, som vil blive sløvt eller utilgængeligt, hvis du bruger flere ressourcer, end du har købt. Danske VPS-løsninger begynder ved omkring 150-300 kroner. Men det er langt fra sikkert, at dit site vil køre på én af de små løsninger. 

Læs evt mere her: Hvad er en VPS?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

T-Nielsen:

Kasper:
Det er som sagt også sket for mig. Hvilke udbydere har du i kikkerten?

Da jeg har erotisk materiale på siden (dog kun i tekstform), har jeg først og fremmest kig på netplads.dk og Servage.net, da de tillader dette.

Men hvis nogen har andre forslag, er de velkomne til at skrive her, eller en PM til mig. Men som sagt: det skal være tilladt at have erotisk materiale.

Kasper, hvordan greb du det an med flytning? Ved du, om jeg kan lave en ny wordpress installation, og flytte selve databasen til det nye hotel, eller skal jeg importere i Wordpress. Jeg synes ikke sidstnævnte løsning er optimal, da jeg tidligere har haft problemer med at kategorier ikke fungerede efter en import. Jeg har cirka 2000 indlæg.

1/3 af mine besøgende kommer fra søgemaskiner, og jeg ville være virkelig ked af at blive smidt af Google under en flytning. Lige nu har jeg redirect på, så skaden er ikke så stor, men der skal ske noget, snart!

Netplads har jeg hørt meget dårligt om, og serverne er fysisk placeret i USA.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

T-Nielsen:

Kasper:
Det er som sagt også sket for mig. Hvilke udbydere har du i kikkerten?

Kasper, hvordan greb du det an med flytning? Ved du, om jeg kan lave en ny wordpress installation, og flytte selve databasen til det nye hotel, eller skal jeg importere i Wordpress. Jeg synes ikke sidstnævnte løsning er optimal, da jeg tidligere har haft problemer med at kategorier ikke fungerede efter en import. Jeg har cirka 2000 indlæg.

Jeg flyttede først mysql-databasen over på den nye server, og efterfølgende samtlige filer via FTP.

Jeg fik min tidligere udbyder til at zippe hele webhotellet ned, for det tog evigheder over FTP på grund af mange billeder.

Vær opmærksom på, at du skal redigere i wp-config.php, inden det vil virke på det nye hotel. Årsagen er, at der databasenavn, bruger og password vil være forskellige.

Pøj-pøj med migreringen. Der er mange guides derude rundt omkring, ellers spørg hér, der er masser af migreringserfaring samlet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24

Tom Sommer:

Henrik Nielsen:
Og det gør de for at slippe af med dig. Jeg syntes det ville virke mere seriøst hvis de valgte at opsige dit webhotel eller endnu bedre, hvis de ydede den support, der skulle til for at hjælpe dig videre

Undskyld men det er sørme noget af en påstand.
Vi er bestemt ikke interesseret i at komme af med kunder, ikke en eneste.

1) Vi har en redundant 10GBit flatrate forbindelse der står og keder sig, så brug al den trafik du har lyst til, vi er rivende ligeglade. Om en kunde bruger 1TB trafik om dagen, eller 1MB, betaler vi det samme til vores leverandør.

2) Vi har midlertidigt lukket for dette webhotel da webhotellet gør at serveren går ned. Det tror jeg alle de andre kunder (en del også fra Amino) på serveren er rimelig tilfredse med.

3) Vi har ikke modtaget nogen anmodning om at flytte webhotellet til en anden server, hvis vi havde, havde vi naturligvis gjort det.

Tro det eller ej, så har du ikke regnet alt ud omkring vores virksomhed og gøremåder, derfor syntes jeg din kommentar er decideret upassende - især når du driver konkurrerende virksomhed.

Beklager det sure opstød.

Jeg synes på ingen måde, at der er noget at beklage. Det var dejligt at få jeres perspektiv på sagen i dette regi.

På Amino synes jeg desværre der er en kedelig tendens til at mindre udbydere positionerer sig på negativ profilering af større, konkurrerende virksomheder. 

Det virker decideret afskrækkende på mig som kunde med webhostingbehov til 10-20 sites; derudover det skaber ofte unødig forvirring for de folk, der har hostingproblemer. 

Hvad angår det fremadrettet, kunne man forestille sig, at I oprettede en best practice guide til optimering af forskellige typer installationer? Jeg kan huske, at I bloggede om W3 Total Cache-implementering på et tidspunkt...

Go' weekend!

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ikke bare at tage konsekvensen af din egen success og købe deres største pakke, eller flytte over til deres Wannafind løsninger.

Jeg forstår ikke polemikken, dit hotel er for småt til den service du udbyder, opgrader.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

Thomas Sindberg:

Er det ikke bare at tage konsekvensen af din egen success og købe deres største pakke, eller flytte over til deres Wannafind løsninger.

Jeg forstår ikke polemikken, dit hotel er for småt til den service du udbyder, opgrader.

Har du læst tråden Thomas?

OP bruger jo netop ikke flere ressourcer, end der er tilladt i pakken på plads og trafik.

Det er cpu-forbrug og io, der er problemet, og det vil ingen forskel gøre at købe en større pakke, for det gi'r kun mere plads, ikke mere cpu-allokering.

Hvis UnoEuro mente, at Wannafind var en løsning, ville de nok have anbefalet det frem for en VPS.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:50

Kasper:
Pøj-pøj med migreringen. Der er mange guides derude rundt omkring, ellers spørg hér, der er masser af migreringserfaring samlet. 

Tak igen, Kasper, det har været meget lærerigt at læse dine indlæg.

Jeg tror ikke jeg får problemer med at flytte mine filer, men min eksporterede  mysql-database vil være større end det tilladte, når jeg skal importere den i phpMyAdmin. Grænsen er 50 MB, men måske er der forskel fra udbyder til udbyder. Kan man evt. dele den op? Det er min _posts tabel, som indeholder 200 MB, så det nytter ikke at eksportere _posts isoleret. Den skal splittes op på en eller anden måde.

Lige en sidste ting: vil det være en idé med en helt frisk wp-installation på mit nuværende hotel? Vil det kunne gøre en forskel? Jeg er stadig kørende hos Unoeuro, og vil selvfølgelig helst køre så gnidningsfrit som muligt, indtil jeg flytter, hvorfor jeg gerne vil optimere mest muligt i mellemtiden.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 19:57

Thomas Sindberg:

Helt enig. Fatter slet ikke den her traad, faa en god VPS host og kom videre. 

Side 6 ud af 10 (99 indlæg)