Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 20 ud af 21 (205 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

H€nning (Aminos største spradebasse):

Hørt du har så meget ret. Det lagde jeg også op til i mit sidste indlæg til Jan men knægten har for meget østrogen i kroppen, så han vil have det sidste ord, for han ved bedre. men jeg skriver ikke til ham mere. Det har du mit ord på.

For fanden.. Geeked.. Stop nu begge to. Det er jo helt til grin at iværksættere fortsætter samme toneleje. "knægten" og østrogen...ja du forsøger virkelig at stoppe.

Og Jan slå nu en streg i sandet og kom videre. Du kan umuligt mene at det er fornuftigt at bruge så meget fokus på Henning.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:14 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Martin

Du har ret, jeg bliver bare pissed over at man kan tillade sig og være konge af MLM rådgive til højre og venstre, men være så skjult at ingen i teorien ved om det er en 14 årig skoledreng der bare sidder og hygger sig. Stor respekt til Allan og John sommer der er ingen problemer men de andre der sidder og er fordækte, kan jeg kun sige hvis i vil tages seriøse, så frem med hvem i er og hvad i står for, det der med at sidde bag nedrullede gardiner det duer ikke. Det kommer jo til at virke som varm luft, ellers også kan man tolke det som om at jeres virksomheder ikke kan tåle og se dagens lys.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:30 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu vil jeg så forsøge med et seriøst indlæg som omhandler MLM/NM.

I min verden er der da også masser af netværkssamarbejder, men modsat MLM/NM er disse samarbejder baseret på at alle i hirakiet på den ene eller den anden måde tilfører "value" til det produkt som kunden i sidste ende køber.

Med andre ord - shampoo kan være utroligt billig i en eller anden kinesisk provins - billigere end i Netto, men Netto har jo dels fragtet varen, dels har de en forretning jeg på 10 minutter kan cykle til så i bund og grund "value adder" de den billige kinesiske shampoo med ren og skær logistik.

Holder Netto op med den ydelse får de jo selvfølgelig ikke pengene, hvis jeg handler det samme produkt i Super Best - det burde jo være simpel logik for perlehøns.

Man kan også vende den om - køber man en Ford Focus hos forhandler A, skal forhandler A så have provision hvis man køber en Ford Mondeo hos forhandler B og hvis man virkeligt mener det, hvor meget vil Ford Mondeo'en blive dyrere hvis forhandler B ikke kun skal afregne prisen ab fabrik men også betale forhandler A, for forhandler B skal jo stadigvæk have økonomien til at hænge sammen.

Antager man at 40% af en brutto omsætning konstant går til et netværk der reelt intet bidrager med anden en at skabe en initial kontakt, så skal der ikke den store økonom til at "ugen tilbud" ikke skal baseres på "vi stryger momsen" men nærmere at "vi styger MLM-mellemleddet".

Tænker man tanken af en MLM verden helt ud - så kan det jo godt være at en T-shirt er billig at få produceret i kina - men med alle de hænder den går i gennem inden den havner i Netto (nu koster det ikke 6kr at få den transporteret, men 10kr at få transporteret for MLM netværket skal have deres transport provision) så vil I dårligt have råd til at tanke bilen på for at hente T-shirten der ab. fabrik kostede 20kr men nu ligger til 600kr i netto - bensinen vil nemlig også koste 60kr pr. liter - for alle skal jo smøres i alle led med +40% til MLM netværket de nu indgår i - med mindre transaktionen giver jer 500kr tilbage via MLM netværket.

Spørg jer selv - hvad får en sælger provision af i en virksomhed? eller rettere, får han også provision af virksomhedens salg til "hans" kunder, disse kunder anbefalinger til andre etc. etc. - efter han er fratrådt? For det er jo reelt det MLM modellen går ud på - altså at sælgeren skal have det!

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 18:45 | Låst

Henrik R:

Nu vil jeg så forsøge med et seriøst indlæg som omhandler MLM/NM.

Forstår ganske enkelt ikke indlægget. Og må derfor spørge dig klart og tydeligt. Har du erfaringer med MLM/NM som du vil dele med os andre?

Din MLM forklaring stemmer ikke overens med den jeg selv har og ej heller f.eks. Robert Kiyosaki. Men du skal selvfølgelig have lov til at have din mening.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:47 | Låst

Henrik R:
Man kan også vende den om - køber man en Ford Focus hos forhandler A, skal forhandler A så have provision hvis man køber en Ford Mondeo hos forhandler B og hvis man virkeligt mener det, hvor meget vil Ford Mondeo'en blive dyrere hvis forhandler B ikke kun skal afregne prisen ab fabrik men også betale forhandler A

---

Henrik R:
Antager man at 40% af en brutto omsætning konstant går til et netværk der reelt intet bidrager med anden en at skabe en initial kontakt

---

Er du så færdig for en omgang forkvaklet sludder! Surprise

Ja, undskyld at jeg taler lige ud af posen - men den beskrivelse er én stor gang miskmask af traditionel markedsføring, pyramidespil, network marketing - og så et par forretningsmodeller som jeg slet ikke aner, hvad man skal kalde???

Er det et bestemt firmas forretningsmodel du beskriver der?

Hvilket firma er det, der giver fratrådte sælgere provision?

MLM-modellen fragter varer direkte fra grossisten til slutkunden - hvordan får du det til at være mange led?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 18:55 | Låst
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:
Er du så færdig for en omgang forkvaklet sludder!

Hej Allan

Nu skal jeg ikke kunne sige om der i hold i Henriks påstande, men jeg synes måske at hvis der er en masse fordomme som i kalder det, så er det jo ikke fordomme der kommer ud af den blå luft, Tingene bygger mange gange på folks erfaringer, når der kommer noget negativt, og så mener jeg i på en saglig måde, bør fortælle stolte om hvordan det er nu, så vi ikke farer i flint over tonen.

Der er et gammelt ordsprog der hedder noget i retning at der er ikke røg uden der også er ild, med andre ord så hænger der en masse fordomme omkring MLM, og det er her i måske skal ligge jeres energi til at få dette fejet af bordet, og få folk til at indse at MLM er stuerent.

Jeg har jo blandt andet krydret godt på debatten omkring MLM med mine fordomme og erfaringer, og det er da ikke på grund af misundelse, men fordi man mere end en gang har hørt dårligt om MLM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 18:57 | Låst

H€nning (Aminos største spradebasse):

@ Martin

Du har ret, jeg bliver bare pissed over at man kan tillade sig og være konge af MLM rådgive til højre og venstre, men være så skjult at ingen i teorien ved om det er en 14 årig skoledreng der bare sidder og hygger sig. Stor respekt til Allan og John sommer der er ingen problemer men de andre der sidder og er fordækte, kan jeg kun sige hvis i vil tages seriøse, så frem med hvem i er og hvad i står for, det der med at sidde bag nedrullede gardiner det duer ikke. Det kommer jo til at virke som varm luft, ellers også kan man tolke det som om at jeres virksomheder ikke kan tåle og se dagens lys.

Hehe, jamen det er da nok rigtigt nok...men alle herinde kunne jo udgive sig for at være "andre".  Men jeg har skam intet imod at folk kender min virksomhed, og jeg har da nævnt det enkelte gange. Men undlader oftest navnet da jeg ikke vil have mine svar til at lyde som "hverve"tråd eller reklame.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:59 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej i ivrige Network Marketingdebattører:

Det er nemlig meget vigtigt at være ved hvem man er synes jeg især i Business - men hør lige engang her er en god historie fra det virklige liv:

Jeg har en kunde i dag der fandt os via denne www.JOMACompany.dk - hun er fra den anden ende af landet og ville høre på en vare til 202,- kr. jeg vil gerne betjene hende, men kan ikke skaffe varen pt.

- jeg kontakter andre forhandlere og finder frem til en der har varen og meddeler min kunde at hun kan købe den der -oplyser navn og tlf. og meddeler hende at hun bare skal ringe og spørge efter den og den.

Jeg taler med kunden om hvorfor hun netop efterspørger dene vare fra FLP ? Hun var blevet anbefalet den af veninderne - det var en speciel make-up Natural.

Det taler vi så om og jeg tilbyder min kunde at kunne indkøbe selv og spare porto 80,- kr. og få 35% rabat ved at blive forhandler - hun lyse rop og vurdere  på det og kommer frem til at så stort er forbruget pt. ikke, men at hun var meget interesseret i netop denne vare og derfor kontaktede hun os!

En historie fra den virkelige verden - og så kommer jeg til det !!

Fortæl mig så hvordan dette adskiller sig fra al anden køb/salg med eller uden Network Marketing?

Hun er glad for at hun fik sin vare og hun kunne ikke bruge noget andet hun ville have den !

Jeg synes det er dejligt at være igang med en business hvor det drejer sig om sunhed og at bidrage til at de smukke kvinder kan blive smukkere !!

Se nu at blive glade igen - det er jo ikke så slemt dette her - her e´n god historie ikke og der er mange flere se på det positive og kom videre - I herlige gutter !

Se mere her........ 

mhv

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:01 | Låst

Martin Slot:
Men undlader oftest navnet da jeg ikke vil have mine svar til at lyde som "hverve"tråd eller reklame.

Det synes jeg du skal skide på jeg tager 100 gange hatten af for dig for at melde ud og fortælle om hvem du er. Det er ikke anderledes end at man kan byde ind i en tråd på nogen der ønsker hjælp. Du giver også her MLM et bedre ry ved at være 100% åben om alt der nu er.

MHT til at man kan udgive sig for hvad som helst er rigtigt, men man kan tjekke op på cvrnr osv.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 19:05 | Låst

@ john

Der er ingen tvivl om at vi kan drage mange paralleller mellem de forskellige typer af business, og som jeg var inde på i en anden tråd så er der gode ting og dårlige ting på begge sider, derfor søgte jeg også muligheden for at kombinere de bedste fra begge sider

Side 20 ud af 21 (205 indlæg)