Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM hele sandheden, sådan som jeg ser den.

Side 7 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

1. Facebook (Mediet er jo primært rettet imod det eksisterende netværk)

2. Twitter (Samme, men jeg har faktisk aldrig stødt på MLM der, selvom jeg har brugt det i noget tid).

Alle de store indenfor MLM har ofte både og.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:57 | Låst

I skal da også lige have denne her så kan man jo forholde sig derfra

http://pyramidschemealert.org/category/pyramid-scheme/mlm-scheme/

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:58 | Låst

H€nning:

Jeg kan nu ikke lade være med at poste dette link se det og kom med jeres mening

http://behindmlm.com/mlm/penn-and-teller-declare-mlm-industry-is-bullshit/

Jeg synes Du er lidt uheldig i dine links Henning. Det du poster der som et ment som en propaganda mod MLM, kan meget vel vise sig at have den modsatte effekt.

Især også når det er udtalelser fra comedians, som lever af at gøre grin med andre samt lave jokes osv osv..

Så du må være stærkere i din søgen, eller måske blot erkende at du ikke grundliggende selv har erfaring nok, god eller dårlig, til at diskuttere emnet dybdegående. Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:01 | Låst

Entrepreneur - Jan:

H€nning:

Jeg kan nu ikke lade være med at poste dette link se det og kom med jeres mening

http://behindmlm.com/mlm/penn-and-teller-declare-mlm-industry-is-bullshit/

Jeg synes Du er lidt uheldig i dine links Henning. Det du poster der som et ment som en propaganda mod MLM, kan meget vel vise sig at have den modsatte effekt.

Især også når det er udtalelser fra comedians, som lever af at gøre grin med andre samt lave jokes osv osv..

Så du må være stærkere i din søgen, eller måske blot erkende at du ikke grundliggende selv har erfaring nok, god eller dårlig, til at diskuttere emnet dybdegående. Smile

Hvis nu du klikker på det andet link så får du hjemmesiden til ham der udtalte sig i indlægget.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:01 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Tak for en super god forklaring!

Så ideen om at starte til fodbold for at sælge til resten af holdet, er ikke helt ved siden af.

Hvis folk har den tilgang til tingene, så undre det mig faktisk at Amino ikke bliver brugt mere til erfaringsudveksling indenfor MLM, det burde jo så være en enorm meget at lærer. Også det mindre skala hvor man siger det virkede vildt godt (uden at man behøver at havde tjent $50 mil.)

Men i praksis er det vel mest folks eksisterende netværk der bliver solgt til, det virker nemmest. Mens det andet virker næsten uoverkommeligt, måske endda svære end traditionel virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:07 | Låst

Lundsby:

Så ideen om at starte til fodbold for at sælge til resten af holdet, er ikke helt ved siden af.

Hvis folk har den tilgang til tingene, så undre det mig faktisk at Amino ikke bliver brugt mere til erfaringsudveksling indenfor MLM, det burde jo så være en enorm meget at lærer. Også det mindre skala hvor man siger det virkede vildt godt (uden at man behøver at havde tjent $50 mil.)

Men i praksis er det vel mest folks eksisterende netværk der bliver solgt til, det virker nemmest. Mens det andet virker næsten uoverkommeligt, måske endda svære end traditionel virksomhed.

Nej, det er ikke helt ved siden af. Du må jo kun approache folk, når de er uden for deres egen grund. Så det er i alle selskabelige og sociale relationer, at man skal være fremme i skoene og promovere sit firma og produkt, men på en måde, så det ikke er anstødeligt. Med andre ord - elevatortalen og så må folks nysgerrighed klare resten. Ellers ender du som en paria, som ingen vil have med til noget.

Herudover får du selvfølgelig dine kunder til at samle nye potentielle kunder i deres hjem - det gode gamle tupperwareparty, men det skal man ikke kimse ad. Det sælger satme mange dildoer!

Ja, det kan være svært - og det er svært for mange. Det er præcis derfor, at MLM har fået det dårlige ry som det har. For mange har ikke kunnet administrere begrænsningerne i konceptet og netop forsøgt at hverve venner og familie som de første og knækket halsen dér og så døde den ide for dem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:15 | Låst

Lundsby:

Ja, nogle gange ville det bestemt være nemmere at være eksempelvis lokal håndværksbager eller butik, men de har bare andre udfordringer. Der er ingen, der får noget forærende her.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:44 | Låst
Flemming Rasmussen:
Der er ingen, der får noget forærende her.

Lige bortset fra ekstern kundeservice, salgstræning, seminarer, brochurer, flyers, produkttræning og hjemmeside selvfølgelig. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:53 | Låst

Flemming Rasmussen:

Ja, det kan være svært - og det er svært for mange. Det er præcis derfor, at MLM har fået det dårlige ry som det har. For mange har ikke kunnet administrere begrænsningerne i konceptet og netop forsøgt at hverve venner og familie som de første og knækket halsen dér og så døde den ide for dem.

Tror der er flere ting der gør at MLM har så skidt et ry herhjemme. Et er selvfølgelig venne/familie delen, en anden er at nogle har troet på guld og grønne skove ved blot at signe sig op, ligesom der også er en del der ikke tager et nej for et nej og bliver pain in the butt for sine venner og familiemedlemmer. Mange opgiver også efter få afvisninger fra familiemedlemmer og venner.

En knalddygtig kollega sagde for nyligt at det at bygge en MLM forretning var ligesom at bygge  "en ny familie". Og hvis man tager udgangspunkt i at man gerne vil hjælpe andre til succes, så er det vel meget logisk for alle at man gerne under familie og venner dette (ikke at jeg har taget fat i hele mit netværk og inviteret dem ind i min forretning, tværtimod har jeg kun inviteret ganske få pt.).

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:11 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Entrepreneur - Jan:
Lundsby:
Jeg forstår ikke helt hvordan privat personer, som MLM jo ofte henvender sig til skal kunne sælge til folk uden for deres netværk. De har jo ikke fysiske butikker? dørsalgsloven gælder vel også for dem? er det mening de så begynder til nye f.eks. nye sportsgrene og prøver at sælge til de andre på holdet eller hvordan er det tænkt?

Budskabet kunne jo spredes via
3. Flyers
4. Messedeltagelse
5. Annoncer
6. Via konkurrencer
7. Radio
8. TV
9. Mund til mund
10. Busreklamer
11. Sponsorater til idrætsklubber
12. Sponsorater til idrætsstævner
13. Markedspladser
14. Taxa reklamer
Man kunne forledes til at tro at budskabet om et produkt kunne markedsføres ligesom i den "rigtige" verden Smile - der hvor dørsalgsloven også er gældende ;)

9. Mund til mund

9. Er mund til øre ikke bedre ? Ender dette andet ikke bare med et stort kysseri ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Side 7 ud af 11 (107 indlæg)