Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM hele sandheden, sådan som jeg ser den.

Side 6 ud af 11 (107 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

NoSkulle hele "banden" ikke nu stoppe ?

NoI er fandeme ikke voksne mennesker (begge sider - MLM og ikke MLM siden).

Jeg fatter ikke tråde skal udvikle sig sådan.

Ja jeg forstår godt hvorfor Amino har moderatorer.

WinkSkulle der ikke oprettes en "gruppe/tema/forum m.m." der hedder brokhjørnet eller et andet navn.

Således at bidrag og tråde der får nuværende "format" automatisk bliver smidt ud i sådan "gruppe".

Det må programørerne i Amino kunne klare ?

Det er "dræbende" gang på gang og læse alle de "åndsvage" tråde med personfnidder m.m. - Har intet med iværksætteri og gøre.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Ja du har ret IB derfor postede jeg også denne tråd på forhånd i Cafe og hygge og jo den røg også ud af proportioner, med undertegnede som deltager, ingen tvivl om det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:05 | Låst

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jeg fatter ikke tråde skal udvikle sig sådan.

Kunne det eventuelt have noget at gøre med, at MLM i al den tid det har eksisteret på Amino, gang på gang er blevet svinet til - og ofte på det mest usaglige grundlag?

Jeg har beskæftiget med MLM på Amino i under et år - og jeg er allerede blevet kaldt svindler, kyniker, uetisk, amoralsk og løgner - alt sammen fra folk der aldrig har mødt mig.

Mine produkter er også blevet svinet til - igen, fra folk, som aldrig har prøvet dem.

Det er helt OK med mig, at folk enten er skeptiske overfor konceptet, eller allerede HAR vurderet, at konceptet ikke er noget for dem - men det berettiger jo ikke til denne tilsvining af både koncept, branche og "udøvere".

Det eneste "saglige" vi har fået fra Hennings indlæg er, at han engang har været til et homeparty - og nu vurderer han så 100.000 forhandlere, deres firmaer og deres koncepter ud fra dette. Når han så indirekte kalder alle i branchen for svindlere - så bliver det personligt, og så er det jo svært at lade være med at tage til genmæle.

Så jeg er enig med dig i - at der burde en være "personfnidder-tråd" - hvor man kunne smide indlæg ind, når de ikke længere kan siges at være konstruktive - eller hvor man kunne tage de personlige slagsmål.

(det skulle så selvfølgelig være et "no-follow" forum i forhold til Google) ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:06 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Jeg har sakset nedenstående fra dit indlæg:

Flemming Rasmussen:
Skal man have succes i MLM, så kan man ikke leve af sit netværk alene (altså de mennesker, som man kendte, da man gik ind i MLM). Man skal altså ud og opsøge nye kunder og disse forbliver sådan set kunder hele tiden.

Jeg forstår ikke helt hvordan privat personer, som MLM jo ofte henvender sig til skal kunne sælge til folk uden for deres netværk. De har jo ikke fysiske butikker? dørsalgsloven gælder vel også for dem? er det mening de så begynder til nye f.eks. nye sportsgrene og prøver at sælge til de andre på holdet eller hvordan er det tænkt?

PS: Andres forklaringer er selvfølgeligt også velkomne :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:22 | Låst

Lundsby:

Jeg forstår ikke helt hvordan privat personer, som MLM jo ofte henvender sig til skal kunne sælge til folk uden for deres netværk. De har jo ikke fysiske butikker? dørsalgsloven gælder vel også for dem? er det mening de så begynder til nye f.eks. nye sportsgrene og prøver at sælge til de andre på holdet eller hvordan er det tænkt?

Budskabet kunne jo spredes via

1. Facebook

2. Twitter

3. Flyers

4. Messedeltagelse

5. Annoncer

6. Via konkurrencer

7. Radio

8. TV

9. Mund til mund

10. Busreklamer

11. Sponsorater til idrætsklubber

12. Sponsorater til idrætsstævner

13. Markedspladser

14. Taxa reklamer

Man kunne forledes til at tro at budskabet om et produkt kunne markedsføres ligesom i den "rigtige" verden Smile - der hvor dørsalgsloven også er gældende ;)

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:24 | Låst

Lundsby:

Hej Flemming

PS: Andres forklaringer er selvfølgeligt også velkomne :-)

Hej Lundsby

MLM henvender sig nu ikke kun til privat personer, tværtimod. Jo hvis man fokusere på produkterne, så er det ofte at det er alm. dagligdagsprodukter. Men MLM koncepterne er vidt forskellige... For mig handler det ikke om at finde folk der skal sælge, det handler om at vise forretningskonceptet, er det noget man syntes er interessant, så er det op til en selv at vurdere om man vil starte op. Har man introduceret forretningen for 10 personer, er der måske 2 af dem som syntes det lyder meget interessant, og vælger at starte deres egen forretning, 4 der syntes forretningskonceptet er uinteressant, men gerne vil prøve produkterne og således kan ende som gode trofaste kunder, 2 der hverken vil være kunde eller starte forretningen, men måske mener det er noget for deres gode venner Bo, Ea og Ib... Og så er der 2 der siger nej ellers tak.

Ja kort sagt er det jo ligesom at netværke normalt, vi kender alle sammen folk, der kender andre folk, som kender andre folk. Dertil kommer selvfølgelig muligheden for at møde folk på gaden, til arrangementer (iværksætter messe o.lign) og så er der selvfølgelig andre måder at udvide sit netværk på.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:27 | Låst

Hej Lundsby,

Jeg forstår godt din undren og det er også blevet meget sværere idag end det var for år tilbage.

Men basalt set, så er det jo mund-til-mund metoden, der er den bedste referrer i MLM. Det gælder om at få de kunder, som du har, til at fortælle andre om hvor glade de er for produktet.

Lidt historie:

Du kender det lille hus på prærien. Så langt er vi ikke tilbage, men der var dengang, hvor der var langt til købmanden og andre fornødenheder blandt andet visse steder i USA og Australien. Amway var dengang svaret på hvordan man fik indkøbt alt andet end dagligvarer til husstanden. Rengøringsmidler og meget andet blev indkøbt gennem Amway, som jo egentligt var et postordrefirma med et ansigt. Den lokale mand eller dame fik alle varerne hjem til sig og så bragte dem ud i ødemarken til alle kunderne.

Kunderne kom gennem referrals og det virkede fint. Nu er den danske dørsalgslov nok også den strengeste af sin art i verden, så i andre lande er det ofte ok at stemme dørklokker. Herhjemme må vi lave tilbudsaviser i stedet ;)

Du er nødt til at præsentere alle du møder for dit produkt i MLM. For i MLM skal du have verdens bedste elevatortale for du taler altid med en potentiel kunde og det er netop dér, at du har muligheden for at få ham som kunde - da du ikke senere må ringe ham op uden forudgående accept.

Der er masser af muligheder for at få kunder i MLM uden at konflikte med nogen love. Man er blot nødt til at være opfindsom (mere opfindsom end de kedelige lapper, der ligger i postkassen med at de søger overvægtige eller de opslag på supermarkedernes opslagstavler) - men er man opfindsom, uden at gå over stregen, så kan du sagtens få en god forretning ud af det.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:31 | Låst

Hej Jan

Det var noget af en liste, jeg prøver lige at give min kommentar på dem enkeltvis.

1. Facebook (Mediet er jo primært rettet imod det eksisterende netværk)

2. Twitter (Samme, men jeg har faktisk aldrig stødt på MLM der, selvom jeg har brugt det i noget tid).

3. Flyers/Annoncer/Radio/Sponsorater etc. der er vel ikke mange MLM'er der bruger disse eksisterende kanaler, da de ikke selv ejer eller har agentur på det brand der reklameres for.
Er det din erfaring, at det bruges i praksis, eller er det bare en ide storm.
Jeg har faktisk aldrig set en reklame for MLM i traditionelle medier, hvilket selvfølgeligt ikke er ensbetydende med at det aldrig forekommer men det giver et fingerpeg om hvor ofte.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:33 | Låst

Jeg må strække mig så langt til at sige uden at fornærme nogen, at mange almindelige firmaer i dag også udnytter netværk ved at bruge den berømte facebook knap synes godt om eller like om man vil, til at komme ind og udnytte andres netværk.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:47 | Låst

Lundsby:
Er det din erfaring, at det bruges i praksis, eller er det bare en ide storm.

Nok nærmere idé storm Smile

I min planlægning af mit kommende MLM/NM selskab ønsker jeg ikke at være begrænset af hvad "andre" har gjort tidligere, men prøver at se mulighederne, og forstå barriererne.

Jeg har derfor også oprettet denne tråd

http://www.amino.dk/forums/t/123978.aspx?#831176

Da jeg meget gerne vil have alles synspunkter og meninger eller idéer lagt frem Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:49 | Låst

Jeg kan nu ikke lade være med at poste dette link se det og kom med jeres mening

http://behindmlm.com/mlm/penn-and-teller-declare-mlm-industry-is-bullshit/

Side 6 ud af 11 (107 indlæg)