Hej
Jeg har på et tidspunkt også haft en kontrovers, og jeg overvejede også, hvordan man skulle få en eller anden form for afløb for sin frustration over, at der findes personer, der ikke spiller efter de samme regler som de fleste trods alt gør.
Jeg har derfor været i gang med bl.a. at undersøge injurielovgivningen og lignende, ud fra den betragtning at jeg ligesom andre også gerne ville kunne advare andre mod visse virksomheder, og særligt deres forretningsmoral eller mangel på samme.
Jeg har så indtil videre fundet ud af, at så længe man kan dokumentere alle forhold, som man skriver om andre, så skulle man være rimeligt sikker, men igen er der problemet med, hvis sandhed er den korrekte, og hvordan stiller en dommer sig i en eventuel retstvist.
Det er en utrolig svær balancegang, og jeg kan kun tilråde at træde varsomt, idet den kan give en meget uønsket boomerangeffekt, hvis man kaster sig hovedløst ud i et angreb på en anden person eller virksomhed.
Desværre fortsætter det nok, som det altid har gjort, nemlig på rygtebasis fra mund til mund, hvilket jeg personligt har meget svært ved at acceptere, så vilm jeg da hellere have det ud i det åbne, så har man da i det mindste en chance for at forholde sig til, hvorvidt de omtalte forhold er korrekte eller ej.
Men jeg kan dog nævne, at den sidste fjollede sag jeg havde på et personligt plan, blev meget hurtigt afsluttet og forligt, da jeg nævnede, at jeg ville omtale sagen på min blog! Ja bloggen har jeg med forside og det hele, men har endnu ikke haft tid til at skrive, det jeg gerne ville.
De bedste hilsener til alle.
PS.
Og kære Aminoer, hvis I hyrer en anden Amino til et arbejde, så behandl dem ordentligt og sørg for at betaling og aftaler overholdes. Det er dog kun et fåtal af sager, jeg har hørt om her på Amino.