Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Garanteret afkast på 7% ved 300.000kr investering.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal til og den vej skal man også have advokat ind, også skal mit lån ligges om på den sidste restgæld (derved mister jeg en genial rente).

Alt i alt ser jeg hurtigt omkostninger på omkring 30-40k?

Mvh Brian

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så du havde forventet at få en person til at lægge 300.000kr på en kontrakt du selv har skrevet og dit glatte ansigt? Det syntes jeg måske nok er lige vel optimistisk. Ihvertfald noget jeg vil fraråde enhver at rode sig ud i.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 13:54

Hej igen

Ja, jeg tror ikke det helt galt i forhold til advokatomkostninger, hvis det skal gøres rigtigt.

Problemet i at du garanterer 7% i afkast over en periode er jo, at hvis du så ikke kan overholde det, så vil en evt. investor jo kunne gå direkte efter dig? Du binder dig jo på arme og ben i en sådan aftale. Hvis nu der pludselig sker noget med ejedommen, der gør at du skal lægge 50k, så skal du jo ud og skaffe de penge, både i forhold til investor, men også til lejligheden.

Jeg mener bare, at du skal passe meget på hvad du aftaler med en evt. investor. Hvis juraen ikke er på plads inden du begiver dig ind i sådan et projekt, så vil det uden tvivl give kæmpe problemer, både for dig, men også investor, der i princippet løber en kæmpe risiko ved at gøre det.

Jeg ville forlange at kontrakten blev udformet af min egen advokat og de omkostninger kommer du jo i sidste ende til at dække, så jeg tror ikke længere det kun er 300.000 vi taler om.

Du må i hvert fald have held og lykke med det :-)

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:37

Ville ikke have noget imod at bruge 5k på en kontrakt, for at den køre 100%.

Alt med lejligheden er forsikret og ejerforeningen står for alt vedligholdelse så vi er 36 lejligheder til at betale for det. hvis en lejer ødelægger noget inventar går det ud af depositum.

Har snakket med min bank og min revisor om dette, så det er fuldt ud gennemtænk og kan helt sikkert lade sig gøre uden den store risiko.

Mvh Brian

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:33

Hej Brian

Har du tænkt på hvad der sker hvis markedet dykker endnu mere! De fleste tror jo renten stiger (den er allerede begyndt), og man snakker om at afskaffe afdragsfrie lån eller sænke realkredit-lånegrænsen. Alle faktorer vil der give et prisfald!

Samtidigt er Odder jo ikke lige det hotteste område og omsætningshastigheden af ejendomme er sikkert særligt høj, så du ender hurtigt med en lang liggetid.

Jeg kender lidt til problemet, da min familie har et 100+ kvm hus til salg i Stenlille, for mindre end hvad en 1-værelses koster på Nørrebro, og der sker ingenting, indtil videre har vi prøvet i et år! og haft omkring 2 besøg!

Held og lykke med dit forhavende! Men måske skulle du overveje om det er klogt at stille garantier i forbindelse med investeringer, det kan jo ende med at påvirke din privat økonomi i lang tid fremover, hvis det går galt.

PS: Glemte helt, at du hvis du ikke allerede har haft en sag på det, så skal du være opmærksom på at hvis lejer klager, så kan husleje nævnet sætte lejen ned og tilbagevirkende kraft. Det er der ikke så få private udlejere der har fået ørene i maskinen på. 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:42

Lundsby:
PS: Glemte helt, at du hvis du ikke allerede har haft en sag på det, så skal du være opmærksom på at hvis lejer klager, så kan husleje nævnet sætte lejen ned og tilbagevirkende kraft. Det er der ikke så få private udlejere der har fået ørene i maskinen på. 

Og der vil jeg lige give lundsby ret. jeg har ud af 4 udlejninger haft 1 sag igennem LLO og huslejeklagenævnet. Trods en husleje osm kan forsvares med komplet nyistandsat lejlighed med alt i hårdehvidevare og jeg skal give dig, måtte jeg sande hoste op med 9000 tilbage betalt husleje. Hun boede der kun i et år.

Og at tage en kamp med LLO & Huslejeklagenævnet er stortset håbløst.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:43

Lundsby:
hvis lejer klager, så kan husleje nævnet sætte lejen ned og tilbagevirkende kraft. Det er der ikke så få private udlejere der har fået ørene i maskinen på. 

Det kan de, hvis der findes et huslejenævn i kommunen. En hurtig løsning på det problem er at udleje som erhverv dvs enten til lejerens virksomhed eller til lejerens arbejdsgiver, som så genudlejer. Huslejenævnet har ikke kompetence til at blande sig i erhvervslejemål.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:45

Sigurd:

En hurtig løsning på det problem ...

Var den bedste løsning ikke at kontakte huslejenævnet selv og så bare leje ud til den pris de mener der skal lejes ud til?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:48

Sigurd:

Lundsby:
hvis lejer klager, så kan husleje nævnet sætte lejen ned og tilbagevirkende kraft. Det er der ikke så få private udlejere der har fået ørene i maskinen på. 

Det kan de, hvis der findes et huslejenævn i kommunen. En hurtig løsning på det problem er at udleje som erhverv dvs enten til lejerens virksomhed eller til lejerens arbejdsgiver, som så genudlejer. Huslejenævnet har ikke kompetence til at blande sig i erhvervslejemål.

Også kan man blive ved. Hvem gider så at leje en lejlighed når de ikke har lotto kuponen fra LLO ?

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:51

Mikkel Mikjær Christensen:

Sigurd:

En hurtig løsning på det problem ...

Var den bedste løsning ikke at kontakte huslejenævnet selv og så bare leje ud til den pris de mener der skal lejes ud til?

Nej, desværre ikke. Huslejenævnet (nu kender jeg kun til det her i københavn) lever i fortiden. De sætter kvadratmeterpriserne urealistisk lavt - på 1970 niveau el. tilsv. Hvis man vil udleje fx en andelsljelighed eller en ejerlejlighed, vil det være nødvendigt at bruge stråmandsmetoden til at holde dem fra døren.

Hvis det ikke var for huslejenævnet, ville mange flere turde udleje deres usælgelige lejligheder og flytte til noget billigere selv. Men for rigtig mange kan det ikke lade sig gøre fordi de vil skulle udleje til en pris langt under, hvad de selv giver om måneden.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)