Vel og mærket garanter jeg 7% afkast. med eller uden lejer.
er sikker på hvis den skulle blive opsagt finder jeg en lejer på de 3 mdr.
Du er godt klar over at det du siger der, betyder at hvis ikke du finder en lejer så har du lige lovet din kommende investor at lægge de 7% af egen lomme, ikke?
Billigste lejligheder i odder lige nu ligger på 750.000kr. og min er sat til 600.000kr. og lur mig om markedet ikke vender nu?
Hvad år var din sat til 600.000 for 40m2 boligareal? for jeg kan kun finde 1 lejlighed der er over 15.000 m2 pris i odder og resten ligger i 11-13.000 m2 :)
Ja det er jeg udmærket klar over. for det sker ikke.
Synes et eller andet sted det er utroligt som folk kan være kritiske når man skriver en ærlig tråd her på amino. hvis man så ville give noget ud gratis ville der sikkert også være noget galt med det.
Er der nogle der har lyst til at lave en god investering så skriv endelig. men de små "dumme" kommentar ser jeg ikke som nogle hjælp til mulig investor eller som mig som søger?
Lejligheden er en del af ejerforening og der er masser grund til 8m2 kælder, privat parkering, cykelskur, hårde hvidevare, og stor grønt privat område.
Synes et eller andet sted det er utroligt som folk kan være kritiske når man skriver en ærlig tråd her på amino. hvis man så ville give noget ud gratis ville der sikkert også være noget galt med det.
Er der nogle der har lyst til at lave en god investering så skriv endelig. men de små "dumme" kommentar ser jeg ikke som nogle hjælp til mulig investor eller som mig som søger?
Mvh brian
Hej Brian
Du skal ikke se det som at folk er dumme eller forsøger at jorde dig ... Hvis du på den anden side så ti mennesker der hoppede og sprang for dig og sagde ja med det samme, ville du så ikke også være skeptisk?
Du skal ikke se det som kritik, se det som sund skepticisme istedet og nyd at folk i det mindste viser interesse. Hvis du reagerer som du gør nu, ved at blive små-fornærmet så tænker folk "Nå ... så var der noget om sagen alligevel" og så har du fået bekræftet at du var ude på at tage røven på dem.
Hvis du derimod tager spørgsmålene med et smil, og svarer på kritikken så styrker du faktisk din sag istedet. (det er selvfølgelig antaget at dit købstilbud rent faktisk ér godt og kan stå imod kritikken)
helt ærligt hvis du læser de svar jeg har givet til folk osv. synes jeg også at det er positiv tilbagemelding?
Men alt har vel også en grænse et sted?
Kunne forstå hvis folk stillede spørgsmål hvis de havde interesse ?
Kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk ikke kan tage åbenhjertet imod et tilbud? Jeg kunne godt tænke mig og høre om der er nogle som synes dette er et dårligt tilbud? Vel og mærket hvis alt jeg siger er sandt? (alt kan dokumenteres før køb)
Brian - det jeg mener er blot at investor ikke aner hvad hovedstolen ( boligen ) , er værd om 2,5 år.
En garanti af lejeindtægten kræver at jo at den der stiller garantien også kan honorere kravene - det ved vi jo ikke om lejer/du kan ifremtiden.
Ligesom alle de "bankgaranterede produkter" der blev solgt før finanskrisen - der hjælper "garantien" jo ikke noget hvis garanten er gået konkurs/ikke kan betale.
Derfor kan din lejlighed da godt være et udemærket investeringsobjekt - jeg aner det ikke Jeg siger bare at der ikke er nogen garanti.
er 7% ikke også et meget lavt afkast for en boliginvestering ?
Hvis 7% er det nominellen afkast, såvidt jeg forstår er det gennemsnitlige investeringsafkast på en boliginvestering til udlejdning til private på 11,8% (ifølge dn-erhverv).
Hertil fremgår samtidig at statsobligationer giver 8,5% i afkast, det er vel alt andet lige en mere sikker investering for en der vil smide sine penge i noget sikkert mhp. afkast.
Det skal lige siges at jeg på ingen måde er ekspert i den slags investeringer, men mine statistiske oplysninger kan bekræftes på dn-erhverv.dk
Hvis du samligner investering med så mange andre investerings muligheder, synes jeg bestemt 7% er det fint afkast på sin investering når man i sådan set bare er en "sleeping partner"
men som skrevet er det en garanteret 7% så det står jeg ved.
Lige for at give svar på spørgsmålet med m2 prisen, så hvis man samligner på det centrale som holstiensgade og de andre steder ved gågaden ligger m2 prisen på over 15.000kr.