Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille surt opstød

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Eller måske nærmere en lille anbefaling til de mange herinde, der vil skabe deres egen fremtid og være selvstændige.

Rigtig mange debatterne herinde handler om SEO og affiliate. Eller med andre ord: hvordan kan jeg hurtigt blive rig uden rigtigt at producere noget?

Det er for mig enormt kortsigtet. Jeg mangler simpelthen lidt vision herinde. Jeg mangler at se dem, som vil gøre en forskel. Som vil revulutionere en branche, gøre tingene lidt smartere eller sælge noget nyt eller gøre det på en ny måde.

Er internettet virkeligt blevet sådan, så det kun er den bedste SEO'er der vinder markedet? At det ikke handler om substans men kun af manipulation af søgeresultater og fake venner på facebook?

Jeg synes det er lidt deprimerende, når man læser herinde. SEO og affiliate fylder 98% og produktet fylder 2%. Det burde være omvendt.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:38

JonasJ:
Jeg synes det er lidt deprimerende, når man læser herinde. SEO og affiliate fylder 98% og produktet fylder 2%. Det burde være omvendt.

Hvad hjælper det at have et godt produkt hvis du ikke kan få det ud til folket?

Der er mange som gør det smartere og anderledes herinde, dog viser min erfaring at hvis man vil tjene penge på affiliate, så deler man ikke sine bedste guldkorn, for så står der 200 andre der gør det samme også er din gode idé ligepludselig 200 andres gode idé også, og det bliver bare en idé blandt alle de andre.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 00:40

Hvorfor tror du at dem som arbejder med SEO og affiliate går efter hurtige penge?

Har du prøvet at tjene penge på fx affiliate marketing? Var det hurtige penge?

Nu drejer SEO og affiliate sig jo ikke kun om at fake søgeresultaterne, men i højere grad om at lave relevant indhold; dette belønner søgemaskinerne

Jimmy

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:40

Hej Jonas

Jeg forstår dig 100 %. Mange Aminoer går udelukkende efter penge her og nu - den hurtige gevinst - hvis den da overhovedet findes. Men jeg mener nu ikke, at det har noget som helst med værdien af SEO eller Affiliate at gøre. Det, der virkelig betyder noget, er ambitionerne. Du kan da sagtens nå langt med Affiliate, hvis du har ambitionerne i orden. Hvis du stræber efter kvalitetsindhold og mange besøgende på et internationalt website.

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 02:01

Hejsa! :-)

Jeg er selv en af dem der er med på affiliate dillen. Men der er en forskel på affiliates. Der er en 1. og en 2.

En 1'er er en affiliate som laver og giver sin hjemmeside godt og stærkt indhold, som brugerne kan bruge til noget. F.eks. hvis du vil lave en hjemmeside kan jeg skrive en masse om det, og anbefale f.eks. Surftown som webhost. De køber så hos Surftown og bliver glade, mens 1. tjener lidt penge.

En 2'er er en affiliate som laver affiliate-sider, uden noget kraftigt indhold, men f.eks. en sammenlignings-tabel.

Jeg er ikke imod 2'eren, men foretrækker nummer 1. :-)

I forhold til det med SEO kan jeg ikke helt forstå hvorfor du har noget imod det. SEO betyder rigtig med når du snakker om hjemmesider og web. Derfor er det da altid godt med nogle gode SEO råd.

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:24

JonasJ:

Det er for mig enormt kortsigtet. Jeg mangler simpelthen lidt vision herinde. Jeg mangler at se dem, som vil gøre en forskel. Som vil revulutionere en branche, gøre tingene lidt smartere eller sælge noget nyt eller gøre det på en ny måde.

Dem som gør en forskel er ret passive og anonyme... De er herinde, trust me, men de er på ingen måde frembrusende eller offentsive. For hva vinder de herinde? Præmien er bare ekstra konkurrence for deres guldkalve, og ved gider have det, hvis det kan undgås? ;D

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 02:38
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan ikke været meget mere enig, JonasJ.

Amino er ikke for folk med store visioner, opfindere, eller folk som interesserer sig produktudviklingen, fremfor hvordan man malker den besøgende eller kunden ned til sidste øre. Der er simpelthen ikke nok af dem herinde, i forhold til affiliate-marketing/SEO folkene. 

Jeg har intet personligt imod disse mennesker, til gengæld synes jeg at deres brancher er med til at forpeste internettet.

Jeg tror bare vi må acceptere at de var her først og at siden derfor primært har tiltrukket ligesindede.

Hvis du interesserer dig for internet/teknologi er techcrunch/valleywag bedre end Amino, på trods af at de blogs og ikke fora. Hvis du kender til gode indenlandske/udenlandske fora, må du gerne sende mig en PM.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 06:58

Der vrimler med folk herinde der har idéer og visioner de arbejder på. Jeg synes tit jeg har set tråde oprettet om det. 

Nogen af dem har måske meget fantasi og kun lidt teknisk snilde. Nogen har begge og andre igen har meget lidt fantasi men til gengæld meget teknisk snilde. Andre igen rider konstant på en bølge af kopiering, og er måske i stand til at se hvor der er plads til forbedringer.

SEO og affiliate marketing kan faktisk være bestandele af en vision - og så er det en fordel at ressourcerne med viden og erfaring om det er derude. 

Jeg er stort set enig i at der er meget kortsigtethed mht Linkbuilding på ligegyldige sider og artikler med ord der digitalt bliver blandet rundt for at undgå Duplicate Content. På den anden side, så tjener nogen af dem tilsyneladende deres egne penge - udover at de får sig nogle erfaringer. Det kan så være basis for nye idéer senere.   

Hvis man har et ønske om noget i omverdenen skal ændre sig til noget bedre, så sker det bedst ved at starte med sig selv.

Visioner baserer sig på at se et problem og dernæst de muligheder de giver.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg er enig. Det er meget periodisk jeg er herinde. Har været med fra start og er stor fan af amino - men i perioder er der ikke noget som rigtig interesserer mig. Sådan er det nok bare i et forum.

En løsning kunne måske være, at man som plus medlem, kunne skjule de katagorier man ikke ville se indlæg fra. Dermed ville listen over nyeste indlæg blive mere relevant alt efter hvilke områder man bevæger sig indenfor.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:19

Spændende debat!

Jeg har også ofte oplevelsen af, at SEO m.m. fylder meget, men jeg har valgt at se det som en gave. Indtil sidste år havde jeg en hjemmeside, hvor jeg tilbød at holde foredrag gratis, men ikke mange bød på. Men takket være nogle flinke Aminoer har jeg på et år fået udgivet en bog, opbygget en helt ny hjemmeside, fået en blog, webshop og offline reklame-ting. Og nu kommer kunderne, der oven i købet betaler godt for at blive inspireret og få værktøjer til at gøre en forskel.

Derudover er der jo også nogle gode ekspertblogs, som handler om alt muligt forskelligt.

Jeg har også ændret mit perspektiv på Amino. Tidligere så jeg det som et sted, hvor der var mulige kunder. Blandt alle de medlemmer, må der jo være nogle, der vil købe mine produkter. Men folk er ikke herinde for at købe - de er her for at få hjælp og for at hjælpe andre.

Amino har også gjort for mig, at jeg hurtigt kan sætte nye projekter i gang uden at have forstand på det der internet - for det er der andre, der har. For eksempel har jeg for nylig startet "Jagten på Danmarks næste rollemodel". Der gik to dage fra jeg havde idéen klar, til hjemmesiden var færdig. Så kunne jeg koncentrere mig om alt andet end det tekniske.

Så kort sagt: Jeg er glad for, at der er en masse, der brænder for SEO m.m., for så behøver jeg ikke gøre det :-)

Endelig skal man jo også huske at følge med en masse andre steder (hjemmesider, magasiner m.m.), hvor ens specifikke interesse også får inspiration.

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 6 (51 indlæg)