Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille surt opstød

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå, vi kommer ikke videre med dig :)

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:30

Skulle vi ikke alle sammen bare være venner.

Affiliate sider kan virke som spam, dog vil jeg sige at ikke altid deler den holdning.

Hvis søgemaskinerne finder en side relevant i forhold til mit søgeord, og jeg finder det produkt, eller hvad nu jeg søgte efter, så er jeg da fløjtende ligeglad med om det er en affiliate side.

Problemet opstår først når jeg søger efter eksempelvis en ny smartphone, og jeg ender på sider omhandlende landbrugsprodukter med en lokkende overskrift om billige mobiltelefoner. Så bliver jeg da også irriteret.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 08:57

Kristian Mølholt :

Problemet opstår først når jeg søger efter eksempelvis en ny smartphone, og jeg ender på sider omhandlende landbrugsprodukter med en lokkende overskrift om billige mobiltelefoner. Så bliver jeg da også irriteret.

OG hvor tit går man ikke ind i El giganten og vil købe den billige vaskemaskine de har på tilbud, og finder ud af den selvfølgelig af udsolgt, fordi hele koncernen kun har bestilt 5 hjem til hele Danmark, og prejer de dig en anden dyr på?

Hvor tit tager man ikke i en butik for at finde en vare som de så slet ikke har eller har udsolgt? Er man ikke træt af at se reklamer på busser, bustopsteder, biler, taxa'er, foundraisere ude i byen der samler ind til en eller anden nødhjælps organisation hvor en ung gut får 105 kroner og provision for at sælge deres abonnement. Det samme med 3 mobil, telenor, telia, m1 der har sælgere der får provision for at sælge dig en ny mobil. Du tog i centeret får at købe en ny stegepande, også står der en og vil sælge dig en mobil?

Og min pointe er så at du kan ikke finde en branche hvor du ikke kan blive misvejledt eller ikke finde det du søger i første huk.  Der er mange lorte affiliate sider på nettet, men der er satme også mange lorte tømre, butikker, mlm firmaer m.m derude

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

affiliate marketing er noget fis og en pain for normale internet brugere!

Sådan, så fik jeg det af brystet :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:04

Steff:

Men nogen må dog synes det er i orden, siden siderne kan løbe rundt.

Nu kender jeg ikke til de forskellige siders omsætning, men med det setup vi har lavet, er det en kommende guldgruppe. Vi kan på meget de meget sløve sider vi har, lave en indtjening der er stor nok til at dække en fuldtidsmedarbejders løn, og samtidig have overskud på det.

Og med de tiltag vi har i støbeskeen, så snart der er tid til overs, forventer vi da at mangedoble den indtjening.

Jeg er sikker på at affiliate marketing er kommet for at blive, og det vokser helt sikkert med årene. Men det er klart, at markedet for almindelíge prissammenligninger er godt dækket. Der skal nok andre ting til fremover. Vi har vores ideer til hvad de skal være, og det ser rigtigt spændende ud.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Interessant debat, men jeg er ikke helt enig med dig i din udlægning af at det skulle være et problem.

Jeg er selv en af dem med tonsvis af idéer og store visioner. Jeg drømmer og tænker stort, i en skala hvor jeg ofte må høre fra andre at: "Det kan ikke lade sig gøre, skulle du nu ikke lige ta' og være lidt realistisk?". Jeg er en af dem der ønsker at min virksomhed skal gøre en forskel i verden, i andre menneskers liv, og ikke blot være en pengemaskine. Jeg er en af dem der er tilhænger af DUMB goals i stedet for SMART goals, som de fleste herinde sikkert er bekendt med.

Jeg har idéer og visioner i overflod, sikkert flere end jeg kan nå at realisere i min livstid. Til gengæld har jeg ganske lidt erfaring, viden og know-how. Da jeg besluttede mig for at ville starte min virksomhed, anede jeg vitterligt intet om SEO, Adwords, konverteringsoptimering, jura, markedsføringslove, regnskab, osv. Jeg er en idiot til Sociale medier som Facebook og Twitter, da de ikke interesserer mig rent privat.  

Men jeg er også fuldt ud klar over, at uden ovenstående, så vil mine idéer og visioner aldrig nogensinde blive bragt til live og nå ud i verden. Og hvis de ikke når ud i verden, så gør de ingen forskel. Så forbliver de inde i mit eget lille forvirrede hoved, og der hjælper de ingen! Derfor har mange af de tråde jeg selv har oprettet her på Amino, jo netop været for at få hjælp til, og lære noget om alt det jeg ikke selv kan og ved.

Al markedsføringen er jo netop værktøjer til at få idéerne og visionerne ud i verden, og er jo i den forstand lige så vigtige som visionerne i sig selv. Jeg har netop siddet og hørt et interview med Michael Drew i går. Han arbejder med markedsføring af bøger og har fået 67 bøger på bestseller listerne (hvilket vil sige at han har en succes rate på 100%, for han arbejder kun med få klienter per år og har derfor kun haft de 67), og han beskriver produkterne med det han kalder "ugly baby syndrome". Dvs. at folk altid tror at deres eget produkt er verdens bedste, nøjagtig på samme måde som alle forældre synes at netop deres barn er det smukkeste i verden, selvom alle andre måske synes at det er jordens grimmeste unge.

Han mener at produktet i sig selv er "ligegyldigt", det eneste der betyder noget er hvordan det bliver markedsført. Du kan skrive verdens bedste bog, men hvad hjælper det hvis ingen ved at den eksisterer og læser den? Så er det bare verdens bedste failure. Jeg vil ikke selv sidde og sige at idéerne og visionerne er ligegyldige (jeg har jo også mine egne babyer), men jeg vil give ham helt og holdent medhold i, at de er ligegyldige uden den rette markedsføring og strategi.

Dertil kommer jo at de fleste mere eller mindre unikke idéer jo sjældent bliver delt så åbent, fordi folk måske er bange for at andre skal snuppe dem. Det tror jeg er den eneste grund til at de ikke fylder så meget herinde, og ikke fordi der ikke sidder folk der har dem.

Jeg er helt og aldeles overbevist om at der sidder mange andre som mig her på Amino. Innovative og kreative mennesker med masser af idéer, der tør at tænke og drømme stort, og som har store visioner for fremtiden og for verden. Men vi har, sikkert mere end nogen andre, brug for tråde der omhandler SEO og deslige ;) Der skal nok være nogen der er så velsignede at de er rimelig velbevandrede på begge områder, men generelt set, så tror jeg nu at de fleste iværksættere hovedsageligt hører til én af to grupper; idémændene og praktikerne, eller håndværkerne om du vil, dem der får idéerne til at blive til virkelighed. Og dem har vi brug for.

Til gengæld synes jeg at det forslag Helle kom med tidligere i debatten, om muligheden for at kunne skjule visse kategorier som man ikke er interesseret i at læse om, er helt perfekt. For jeg bliver da selv ind i mellem træt af at læse om affiliate og SEO, og mangler lidt flere nuancer i debatten.

~ Amaris

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:20

produktet og SEO er jo samme ting , den forklare bedste vinder tit både fordi det er bedre indhold på siden derved flere kunder derved bedre kr til SEO der gør produktet der er inden på siden endnu bedre

derved lav branches bedste siden , så har du et god udgangs punkt og det er 100 % SEO og ikke 98 % for man vil have den side der videre formidler bedste viden og jeg håber da den længeste og bedste side vinder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

BruunMedia:

Nå, vi kommer ikke videre med dig :)

Nej, smut du bare tilbage til børnehaven.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:33
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

igang:

Steff:

Men nogen må dog synes det er i orden, siden siderne kan løbe rundt.

Nu kender jeg ikke til de forskellige siders omsætning, men med det setup vi har lavet, er det en kommende guldgruppe. Vi kan på meget de meget sløve sider vi har, lave en indtjening der er stor nok til at dække en fuldtidsmedarbejders løn, og samtidig have overskud på det.

Og med de tiltag vi har i støbeskeen, så snart der er tid til overs, forventer vi da at mangedoble den indtjening.

Jeg er sikker på at affiliate marketing er kommet for at blive, og det vokser helt sikkert med årene. Men det er klart, at markedet for almindelíge prissammenligninger er godt dækket. Der skal nok andre ting til fremover. Vi har vores ideer til hvad de skal være, og det ser rigtigt spændende ud.

Det er da fordi det bliver proppet i halsen på alle som benytter internettet og især søgemaskinerne. Affiliate-marketing sider er lavet alene for at komme højt på Google og narre så mange forbrugere som muligt.

Tror I virkelig, at folk foretrækker at besøge en side som lister produkter efter hvor høj CPA den giver, fremfor at komme direkte til sælgerens side? Jeg tvivler.

EDBPriser.dk er et godt eksempel på affiliate-marketing med et formål.

Affiliate-marketing ligger lige på grænsen til at snylte.

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 18:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne opfordre til, at man opfører sig ordentligt herinde, og dropper person-fnidder.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Side 5 ud af 6 (51 indlæg)