At skabe gode affiliate-sider, som forbliver succesfulde over længere tid, er ikke nemt. Det kræver almindeligvis at man skaber noget, der skaber værdi for brugerne. Det er rigtigt, at en sådan hjemmeside ikke er det nye facebook, men det er stadigvæk et produkt, der skaber større værdi for brugerne såvel som annoncørerne. SEO er på én gang med til at spamme internettet og gøre top-resultaterne bedre. At SEO indebærer meget spam, er i for sig nok Googles skyld. At SEO gør top-resultaterne bedre er en naturlig del af søgemaskinernes funktion; at levere de bedste resultater til brugerne. Så nej, det er ikke alle herinde, der kæmper med kæmpe-projekter og dertilhørende problematikker - men det er heller ikke ensbetydende med, at folk herinde kun har små visioner eller at man ikke kan skabe noget stort vha. SEO og affiliatemarketing. /JG
|
Jeg kom faktisk på Amino fordi jeg skulle bruge nogle unge mennesker til et af mine projekter, - og det var en sindsyg skuffelse! De var overhovedet ikke modne som iværksættere.
Jeg faldt jo i med begge ben, fordi jeg var vant til iværksættere fra andre lande. Jeg var overhovedet ikke forberedt på at man kunne finde på at pjække. Jeg fandt senere ud af, at man i uddannelsessystemet har noget der hedder maksimal fraværsprocent, - og at de unge betragter det som noget man kan fylde ud til grænsen. En slags tag-selv fridage.
Så på den vis var det enormt skuffende for en gammel mand som jeg, at se at de unge mennesker i dén grad forspilder de chancer uddannelsessystemet giver dem.
Så skete der heldigvis det, at jeg kom i kontakt med en række Aminoer, som ikke gør så meget væsen af sig. De er rigtigt flittige til at læse med, men deltager sjældent i debatterne. Til gengæld så har de virkelig modet og lysten til at køre på med deres ideer, - og gør noget ved det.
Dem har jeg så prøvet at få til at deltage mere aktivt i debatterne. For der er vitterligt andet end SEO og affilate folk på Amino. Håndværkere, butiksejere, ølbryggere, bagere - og en af vore Amino venner har endda sit eget realityshow efter en idé som er udviklet her.
Problemet er så bare, - at på et tidspunkt skal drømmene møde virkeligheden. Når man har prøvet dét, så finder man ud af at meget af det man selv synes var så indlysende, slet ikke er det i virkeligheden. At det faktisk er ligegyldigt at være på side 1 på Google, hvis alt det andet ikke fungerer. At man kan stå der ved ønskebrønden fuld af guld, og så har man kun en spand uden bund til at bære det hjem i.
Når man har erkendt det, - ønsker man sig noget mere end Amino lige umiddelbart kan tilbyde. Ikke mindst at blive rådgivet af folk der rent faktisk lever 100% af deres firmas indtægter. Så søger man andre steder hen. Det er synd, - for Amino kan jo sagtens.
Hvis ikke man lever af sit firma, - "har mødt realiteterne" - så kunne en måde at skabe et klima som også de selvstændigt erhvervsdrivende kunne have lyst til at deltage i, at være lidt mindre bombastisk i sine indlæg, - og lidt mere lyttende til argumenterne. I stedet for at være afvisende for andres synspunkter, - så mere spørgende og eftertænksom.
Og så, et lille hjertesuk. Hvis ikke man ved, så tror man. Det ord kunne jeg godt bruge noget mere af i svarene