Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille surt opstød

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Rigtig mange debatterne herinde handler om SEO og affiliate. Eller med andre ord: hvordan kan jeg hurtigt blive rig uden rigtigt at producere noget?

Intetsigende:

Jeg har intet personligt imod disse mennesker, til gengæld synes jeg at deres brancher er med til at forpeste internettet.

At skabe gode affiliate-sider, som forbliver succesfulde over længere tid, er ikke nemt. Det kræver almindeligvis at man skaber noget, der skaber værdi for brugerne. Det er rigtigt, at en sådan hjemmeside ikke er det nye facebook, men det er stadigvæk et produkt, der skaber større værdi for brugerne såvel som annoncørerne.

SEO er på én gang med til at spamme internettet og gøre top-resultaterne bedre. At SEO indebærer meget spam, er i for sig nok Googles skyld. At SEO gør top-resultaterne bedre er en naturlig del af søgemaskinernes funktion; at levere de bedste resultater til brugerne.

Så nej, det er ikke alle herinde, der kæmper med kæmpe-projekter og dertilhørende problematikker - men det er heller ikke ensbetydende med, at folk herinde kun har små visioner eller at man ikke kan skabe noget stort vha. SEO og affiliatemarketing.

/JG

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kom faktisk på Amino fordi jeg skulle bruge nogle unge mennesker til et af mine projekter, - og det var en sindsyg skuffelse! De var overhovedet ikke modne som iværksættere.

Jeg faldt jo i med begge ben, fordi jeg var vant til iværksættere fra andre lande. Jeg var overhovedet ikke forberedt på at man kunne finde på at pjække. Jeg fandt senere ud af, at man i uddannelsessystemet har noget der hedder maksimal fraværsprocent, - og at de unge  betragter det som noget man kan fylde ud til grænsen. En slags tag-selv fridage.

Så på den vis var det enormt skuffende for en gammel mand som jeg, at se at de unge mennesker i dén grad forspilder de chancer uddannelsessystemet giver dem.

Så skete der heldigvis det, at jeg kom i kontakt med en række Aminoer, som ikke gør så meget væsen af sig. De er rigtigt flittige til at læse med, men deltager sjældent i debatterne. Til gengæld så har de virkelig modet og lysten til at køre på med deres ideer, - og gør noget ved det.

Dem har jeg så prøvet at få til at deltage mere aktivt i debatterne. For der er vitterligt andet end SEO og affilate folk på Amino. Håndværkere, butiksejere, ølbryggere, bagere - og en af vore Amino venner har endda sit eget realityshow efter en idé som er udviklet her. 

Problemet er så bare, - at på et tidspunkt skal drømmene møde virkeligheden. Når man har prøvet dét, så finder man ud af at meget af det man selv synes var så indlysende, slet ikke er det i virkeligheden. At det faktisk er ligegyldigt at være på side 1 på Google, hvis alt det andet ikke fungerer. At man kan stå der ved ønskebrønden fuld af guld, og så har man kun en spand uden bund til at bære det hjem i.  

Når man har erkendt det, - ønsker man sig noget mere end Amino lige umiddelbart kan tilbyde. Ikke mindst at blive rådgivet af folk der rent faktisk lever 100% af deres firmas indtægter. Så søger man andre steder hen. Det er synd, - for Amino kan jo sagtens.

Hvis ikke man lever af sit firma, - "har mødt realiteterne" - så kunne en måde at skabe et klima som også de selvstændigt erhvervsdrivende kunne have lyst til at deltage i, at være lidt mindre bombastisk i sine indlæg, - og lidt mere lyttende til argumenterne. I stedet for at være afvisende for andres synspunkter, - så mere spørgende og eftertænksom.

Og så, et lille hjertesuk. Hvis ikke man ved, så tror man. Det ord kunne jeg godt bruge noget mere af i svarene Wink  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25

Det er da rigtigt, at meget handler om SEO og affiliate marketing på Amino, men det er vel fordi, det er oppe i tiden. Det er vel kommet på mode ligesom dot-com bølgen var det, og det glider ud igen.

Nej, ikke alt er internettet. Faktisk skrev en indlægsskribent noget om, at "mund til mund" stadig er virksomt. Ja, det tror jeg er rigtigt. Jeg er lige kommet hjem efter 10 år i Irland, og i Irland er det sgu' ikke ens website, der sælger: Det er "word of mouth": Anbefalinger, og når folk ser, at naboen har håndværkere gående, render man ind og spørger om telefonnumre. Hvor mange Amino'er her sælger ikke et eller andet til andre Amino'er?

Iøvrigt synes jeg, at der er meget andet herinde end SEO og affiliate, f.eks. spørgsmål om regnskaber og regler. Det indikerer, at det er etablerede folk - eller folk, der lige er blevet det - der søger råd og vejledning.

Til Gita: Så det ligefrem "vrimler" med folk herinde? Ha ha! Gider du ikke bruge nogle flere herlige udtryk i fremtiden? Det var sgu' næsten som at høre "sneflokke kommer vrimlende..."

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul,  altid en fornøjelse at have utilsigtet underholdningsværdi for en lille niche Big Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:11

Jeg støtter op om JonasJ !! Har tidligere udtrykt samme holdning i andre tråde....

Jeg er OK med at det fylder meget, men det giver også udtryk for, hvem der bruger Amino synligt.

Det ville helt klart være super, hvis man kunne fremme OS, som desværre har "gemt" vores tilstædeværelse og kun lejlighedsvis kommer frem i debaten! JA det starter hos een selv, men har før eftersøgt et område, hvor dette var i højsæde.

Jeg vil følge med og bakke op, hvis der er flere som har brug / lyst til et forum, hvor erfaring og netværk i forretnings øjemed var mere synligt.

Jeg indrømmer at vi selv skal være bedre til at bruge Amino i dette tilfælde og dermed "opgradere" debatterne.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Så skulle Amino ændres, så når man ikke kun ser de nyeste indlæg i een kolonne. Så skulle der være 5-7 kolonner vandret øverst, hvor alle de nyeste indlæg i HVER kategori ses. Dermed ville internettets område pludselig kun fylde en femtedel.

Som det er nu, er alle kategorier repræsenteret, men lodret. Det kunne være svært at få plads til alle kategorier vandret, men så måske 3-4 kolonner i 2 rækker.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:37

Måske er problemet i virkeligheden ikke at der mangler vision.

Der bliver stillet mange IT-tekniske spørgsmål herinde. Amino er så rimeligt perfekt til en del af mine interesseområder.

Jeg kan godt se det ikke kan være vildt interessant for damefrisører og revisorer, medmindre de lige skal have hjælp til noget selv. Ligesom der ville være for meget irrelevant for mig, hvis de fleste tråde der blev oprettet omhandlede hvilken frisørsaks eller rengøringmiddel man skal vælge, komponent man skal købe når man bygger en bil, bygge en raket eller sammensætte en lygtepæl etc.

En opdeling med mulighed for at vælge kategorier af interesse er en god idé -afhængigt af hvilke deltagere der ønskes.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:09

Eller måske skulle det i virkeligheden ikke handle så meget om SEO, slibning af frisørsakse eller valg af komponenter?

Men mere om hvordan man forbereder sig til at skulle leve af sin forretning. Hvordan man kan sætte noget i gang, uden at sætte alt over styr. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:20

Michael,

Det er også et af de emner jeg synes er spændende, men jeg synes ikke der er så meget deltagelse i de tråde. Hjemmesider og SEO synes jeg er et relevant del-emne af første. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JonasJ:

Eller måske nærmere en lille anbefaling til de mange herinde, der vil skabe deres egen fremtid og være selvstændige.

Rigtig mange debatterne herinde handler om SEO og affiliate. Eller med andre ord: hvordan kan jeg hurtigt blive rig uden rigtigt at producere noget?

Det er for mig enormt kortsigtet. Jeg mangler simpelthen lidt vision herinde. Jeg mangler at se dem, som vil gøre en forskel. Som vil revulutionere en branche, gøre tingene lidt smartere eller sælge noget nyt eller gøre det på en ny måde.

Er internettet virkeligt blevet sådan, så det kun er den bedste SEO'er der vinder markedet? At det ikke handler om substans men kun af manipulation af søgeresultater og fake venner på facebook?

Jeg synes det er lidt deprimerende, når man læser herinde. SEO og affiliate fylder 98% og produktet fylder 2%. Det burde være omvendt.

Er det en joke?

Før dette indlæg har du selv skrevet 2: Det ene om at din side loader langsomt, og det andet om en god linkbuilding strategi hvor du vil "snylte" på PR 4 sider, hvilket nok er en af de væsentligste dele i SEO.

Og nu et 3. indlæg hvor du brokker dig over, at SEO fylder alt for meget herinde... Det er da lidt paradoksalt, når halvdelen af dine egne indlæg er i denne kategori :o)

Men jeg kan ikke se hvad problemet er. Der er mange der vil lave hurtige penge, og rigtigt mange der ikke kommer til det. Og jeg tror hverken affiliate eller SEO er i kategorien "hurtige penge".

Jeg tvivler på at dem der sidder og revolutionerer forskellige brancher, har tænkt sig at sidde og kæfte op med det herinde. Det ville i hvert fald være ulogisk, og dumt.

Og at kombinationen SEO og affiliate skulle fylde 98% herinde, er vist en overdrivelse der er til at tage at føle på. Selv 30% ville nok være at skyde meget langt forbi.

Men heldigvis er et forum som Amino så smart indrettet, at man kan lade være med at klikke på indlæg man ikke har lyst til at læse om. Og endnu smartere bliver det, når man bruger kategorierne. Så kan du helt undgå det du synes fylder for meget.

Og så er jeg generelt ikke enig i, at der ikke er noget substans. Men det kommer i perioder. I andre perioder kommer der en hel masse nye brugere og stiller de samme spørgsmål som er besvaret mange gange tidligere. Skulle jeg brokke mig over noget, er det at man ikke bruger den udmærkede søgefunktion, inden man poster et indlæg. Det er lidt som om v starter forfra, hver gang der kommer en ny bølge nye brugere med en masse spørgsmål, som der let ville kunne findes svar på, med søgefunktionen.

Du har selvfølgelig din ret til at komme med dette opstød, men jeg synes at du i den grad skyder forbi.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 6 (51 indlæg)