Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udfordringer - ser I som de sværeste i små virksomheder?

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tålmodighed og fokus!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Ringsted
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er håndværker, og har efterhånden fået et
Netværk af folk jeg stoler på.
Hvis man som jeg er alene om forretningen,
Så betyder det utroligt meget at underentrepernører
Folk du kan stole på, da de jo er hos en af mine kunder
På mine vegne.!,,,,

Det er kedeligt, men nogle af mine håndværkerkolleger
Er gået konkurs, uden de var klar over det !

regnskab er kedeligt, men det er dæleme
Mucho importante !
Hold de faste udgifter nede.
Og nogle siger at de 3 første år er de sværeste.

Vh
Jan

Mvh. Jan Christiansen

Jeg leverer effektiv og billig hulmursisolering på Sjælland.

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CharlotteR

Det du skriver om, hvis du har en klage til en af dine medarbejder - at du først starter med noget positivt, og derefter det negative - ser jeg som en god måde, at få medarbejderen til at forstå dit budskab.

Jeg kunne godt tænke mig at vide følgende:-)

Hvilke kompetencer har du indenfor det ledelsesmæssige område? Her tænker jeg på en eventuelt ledelsesuddannelse/ledelses kurser mm?

Hvilke ledelsesmæssige kompetencer ser du som et must, for at kunne administrere din virksomhed?

På forhånd tak

mvh Mickey

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen ledelseskurser eller noget i den stil. Det burde jeg måske, men indtil videre har jeg ikke følt det nødvendigt. Jeg synes jeg selv har fundet en god facon. Tror ikke der er nogen opskrift - for mig er det vigtigt at mit lederskab går hånd i hånd med min person. Jeg vil ikke spille en rolle, jeg vil være præcis som jeg er også som leder. Skulle der ske et kæmpe opsving og jeg pludselig havde 300 ansatte, kunne jeg måske overveje et kursus. Jeg ville jo nok få svært ved at køre ud med sodavand til allesammen Wink

Jeg har selv været ansat forskellige steder fx i et køkken. Der kom jeg ofte op at toppes med kokkene. Jeg vil ikke finde mig i at blive talt ned til og tonen i et køkken kan være lidt hård, så det gav nogle konflikter. Jeg prøver at huske på hvor svært jeg selv har det med at blive talt ned til, så det gør jeg ALDRIG til mine medarbejdere. De er ligeså vigtige i mit firma som jeg selv er! Mine ansatte skal ikke tænke "dumme gås" når jeg vender ryggen til.

Men igen for mig er nr 1 at de kan lide mig. Det giver mig kæmpe energi når en kunde viser sin begejstring, så selvfølgelig giver det de ansatte kæmpe energi når jeg viser min begejstring for noget de har lavet.

Noget andet der er rigtig vigtigt er at finde medarbejdere som passer til dig. Nogle mennesker kan ikke tåle at man er sød og hjælpsom, men skal hele tiden have besked på hvad de skal hvornår og hvorfor. De kan ikke tåle at få en lillefinger, så spiser de dig råt. Dem vil jeg ikke have inden for mine døre og får jeg det ryger de altså ud igen.

Gå aldrig med en ting der irritere dig uden at melde ud. En lille ting kan vokse sig større og det er heller ikke fair overfor medarbejderen, at du ikke melder klart ud hver evig eneste gang du mærker at noget irritere dig eller bare ikke er ligesom du vil have det.

Lad dem se hvor meget du brænder for det du gør. Hver positiv og frisk - det smitter!

Håber det gav lidt svar, ellers må du spørge igen.

Charlotte

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey CharlotteR

Tak for din tilbagemelding.

Jeg kunne godt tænke mig, at hører for og imod en ledelsesuddannelse.

Der sidder nok nogle som har en ledelsesuddannelse, og så sidder der dem som ingen har.

Burde de kommende iværksættere tænker på, om de måske skulle tage en uddannelse først eller kan man klare sig uden en ledelsesuddannelse??

 

Mvh Mickey

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

- Absolut INGEN incitamenter til iværksættere fra statens side!

Jeg har boet i Spanien, og der har de en genial tilgang til nye virksomheder. Der er lavere beskatning af virksomhedsejerens løn! Dvs at der skal trækkes mindre ud af firmaet, og dermed burde der være større overlevelsesmuligheder i de første svære år, hvor mange iværksættere knækker nakken.

Derudover har jeg flere gange hørt fra revisorerne dernede, at såfremt du ikke bliver en belastning for dem (fx høj tilbagebetaling fra moms), så lader de dig mere eller mindre være i fred, og evt fejl bliver der fundet en fin løsning på.

At man i Danmark opretholder høj beskatning af små iværksætterindkomster er simpelthen uforståelig, og må skyldes en gennemsyrende jantelovstilgang til alle skattespørgsmål i dette land.

På Skats hjemmeside har de fremhævet "Se hvad det koster hvis du snyder i skat" på erhvervssektionen. Og det er egentlig meget kendetegnende, at de nærmest gør en dyd ud af at skræmme iværksættere fra starten af.

Derudover finder jeg det grotesk at inddragelsen af skattepenge fra borgerne og virksomhederne er forbundet med voldsomme repressalier (inkl frihedsberøvelse) i tilfælde af fejl eller misbrug, alt imens at misbrug eller inkompetent overforbrug af selvsamme skattekroner slet ikke har samme konsekvenser ELLER overvågning.

En fyreseddel lader til at være toppen af skalaen for misbrug i det offentlige system. Og overforbrug eller inkompetence straffes overhovedet ikke. Alle bestyrelsesmedlemmer i diverse groft fejlslagne offentlige projekter (broer, softwaresystemer, IC4...) bør være diskvalificeret i at besidde andre offentlige bestyrelsesposter. Som minimum!

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlotteR:
"Det er rigtig dejligt at du altid husker at flytte blomster osv. på trappeopgangene, men jeg vil gerne have at du ryster måtterne lidt bedre".

 

Det gør jeg ALDRIG. Jeg hadede som medarbejder at få ros, fordi det ALTID blev efterfulgt af en eller anden form for kritik. Jeg roser og lader dem nyde rosen i fred. Når der er noget, der skal snakkes om, så prøver jeg at finde en indgangsvinkel, så det bliver en konstruktiv kritik, som de kan bruge og lære af, og aldrig kombineret med noget andet.

Mvh Maria

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

CharlotteR:
Men igen for mig er nr 1 at de kan lide mig.

Det kommer klart an på hvad man er leder for. I min branche er det vigtigt at vi kan samarbejde, men dybest set er jeg ligeglad med om de kan lide mig, bare de respekterer mig, mit lederskab og mine kompetencer.

Man skal have hård hud på brystet for at være virksomhedsleder, og enten lærer man det på den langsomme, hårde måde i egen virksomhed, eller også får man lidt hjælp via noget uddannelse. Ingen forventer jo at en tømrer kan lave tag uden uddannelse, og det gælder også virksomhedsledere. Uddannelsen kan så godt være mesterlærer Big Smile men det kan koste dyrt, hvsi man ikkehar fået erfaring som ansat.

Mvh Maria

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F:

CharlotteR:
"Det er rigtig dejligt at du altid husker at flytte blomster osv. på trappeopgangene, men jeg vil gerne have at du ryster måtterne lidt bedre".

Det gør jeg ALDRIG. Jeg hadede som medarbejder at få ros, fordi det ALTID blev efterfulgt af en eller anden form for kritik. Jeg roser og lader dem nyde rosen i fred. Når der er noget, der skal snakkes om, så prøver jeg at finde en indgangsvinkel, så det bliver en konstruktiv kritik, som de kan bruge og lære af, og aldrig kombineret med noget andet.

Mvh Maria

Det var lige nøjagtig, hvad jeg også først tænkte. Man kan sige noget positivt den ene dag og noget negativt, men de 2 skal være uafhængige af hinanden. Jeg er enig i, at det ikke skal blive sådan, at de ansatte tænker: "Nå, nu kommer der noget positivt, så hvad kommer der så af negativt bagefter?".

Men når jeg sammenholder Charlottes eksempel med hvad hun ellers har skrevet, så er jeg ikke så hurtig med at tolke eksemplet. Det handler også om at skelne mellem forskellige situationer samt indføling med den enkelte ansatte, og det har jeg indtryk af, Charlotte har meget godt styr på. Eksemplet med blomsterne og måtten er bare hurtigt opfundet.

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

mprof:

Jeg kunne godt tænke mig, at hører for og imod en ledelsesuddannelse.

Der sidder nok nogle som har en ledelsesuddannelse, og så sidder der dem som ingen har.

Burde de kommende iværksættere tænker på, om de måske skulle tage en uddannelse først eller kan man klare sig uden en ledelsesuddannelse??

Mvh Mickey

Nu kender jeg en hel del ledere og det er de færreste som har haft en ledelsesuddannelse bag sig. Nej jeg mener ikke man bør have en ledelsesuddannelse bag sig, så hellere en "allround" uddannelse at falde tilbage på.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)