Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke udfordringer - ser I som de sværeste i små virksomheder?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du hvad, Mejner? Jeg synes, du skal følge dit hjerte! Prøv at ignorere, hvad andre mener om, hvad du vil!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Bo Overgaard:
Det sværeste er nok at bruge albuerne - for at råbe folk op og stille sig op på skamlen og råde !

Ja, ded kænder I'rn da fra I'rn sæl'!

Jeg er helt enig! Udmærket indlæg! UG+

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Risgaard:
tænk på at du står og skriver det feks på en tavle - og så skal der altid stå DK :0)

Tak for rådet!

Jeg er altid panisk angst for at kludre i det og komme til at kreditere kreditorer OG debitorer og kun debitere kreditorer...

 

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul,

Tusind tak for dit svar. Ja det er rigtigt det er det man skal, jeg gør også alt hvad jeg kan, desværre er det meget ''isolerende'' da ingen i min omgangskreds har nogen som helst interesse i det udover mig selv.

Men jeg pudser på med alt hvad jeg har, jeg er faktisk ved at en kontakt til et internationalt firma(de er både i usa, afrika, england og andre lande i europa), og fordi jeg lagde alle kortene på bordet om hvem jeg var og min alder osv. Så har de gerne ville lade mig få distributionsrettighederne på deres produkt i danmark i et år og så se hvordan det går. Så det glæder jeg mig virkelig til at se hvordan det går (: Fik endda lov til at købe et mindre parti selvom der var et minimumskøb for distributører/grossister pga. han mente jeg ikke skulle satse for meget i starten pga. min alder.

Jeg er også i gang med iværksætterkurset, samt jeg har haft en snak med en fra erhverskontoret. Han var faktisk så begejstret for mit produkt, at jeg måtte komme og vise det frem for 6 af hans medarbejdere(som kan bruge produktet).

Føler mig rigtigt godt behandlet af folk inde i iværksætteri, og syntes der bliver taget kæmpe hensyn til mig mht. både virksomheder og erhverscentret. mens det er meget svært at få forståelse udefra og endda derhjemme(forældre).

 

Mvh Mejner

Mejner Therkildsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mejner:
Føler mig rigtigt godt behandlet af folk inde i iværksætteri, og syntes der bliver taget kæmpe hensyn til mig mht. både virksomheder og erhverscentret. mens det er meget svært at få forståelse udefra og endda derhjemme(forældre).

Ja, okay, jeg kan godt se, at det er svære odds. Hvis dine forældre har nogle forestillinger og forventninger til, hvad du skal vælge, så har de nok svært ved at forlige sig med en søn, der aldersmæssigt vælger noget ukonventionelt.

"Du sku' hellere passe dine lektier!"

"Du sku' hellere finde dig en kone og passe dit arbejde"

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 

En af de vigtigste faktorer ved at være iværksætter er evnen til at kunne fokuser. Det er det mange iværksættere høre om på diverse kurser m.m. Det paradokssalige ved det udsagn er, at det både er rigtig og forkert. Mange iværksættere fokuser klart på deres ide og udvikling og deres begejstring for samme, men med denne fokus overser de 100 andre væsentlig forhold i deres søgen efter succes som iværksætter.

Når jeg læser de udsagn denne tråd efterlader, skinner det klart igennem at pengestrømsforhold,  finansforhold, debitor/kreditorer, markedssegmentering m.m. er forhold der ikke nødvendigvis vægtes nok.

Begrebet ”rettidig omhu” er nok det begreb der tydeligst indrammer problemet fokus.
Iværksætteren skal sørge for at indramme sin tid så begrebet fokus deles ud på alle områder,
således at når tiden er afsat til et område, kan dette ikke forstyrres af andre områder.
Dette er meget lettere sagt end gjort, og for mange iværksættere er det her at samarbejdet, med ”en ond ånd”, mentor rådgiver eller hvad en nu gerne vil kalde dem, kan være særdeles givtigt.

Rådgivers rolle er på den ene side at løse problemstillinger, som umiddelbart vil være tidskrævende for en ny iværksætter og dermed flytte fokus fra det væsentlige "produktudvikling,  salgsarbejde m.m., men på den anden side skal rådgiver samtidig sikre, at iværksætteren afsætter tid til at forstå de overordnede forhold og herigennem lære at fokusere i tidsintervaller.

Den iværksætter, der ikke søger for at få ryddet skrivebordet med rette tidsintervaller og med den rettidige omhu enten selv eller via hjælp udefra, vil uvægerlig løbe en høj risiko for skibrud.
Nogen vil her sige, at det er for dyrt at hente hjælp ude fra, men her mener jeg er det koncept
SAG-partners tilbyder i form af en partnerskabsaftale løser en stor del at dette.

 

Med god vind til alle nye iværksættere

Bertil Vrou Thomsen

 

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Marketing er et jungle, og jeg har ikke tal på de gange, hvor vi er blevet snydt eller kun med nød og næppe har undgået det. Masser af hjemmegjorte programmører, der godt kan lave en hjemmeside, men som ikke kan lave den færdig. SEO mig her og der selv om man ikke er en internetvirksomhed. Telefonbøger, markedsbureauer og alt muligt andet, der nærmest er serbokroatisk, og man kan aldrig få oplyst hvad man får for sine penge. Uvildig rådgivning er ikke-eksisterende på dette område eller er sindsygt dyrt. Igen er det svært at finde ud af hvad man får i bytte for sine penge.

Finansiering er en anden stor udfordring. Banken vil ikke, og lukker i øvrigt også for privatøkonomien, når man starter virksomhed. Set udefra er det klogt set af bankerne med alle de iværksættere, der ikke aner hvad de foretager sig, men det ødelægger det for os andre.

Og så kan jeg ikke lide ordet iværksætter. En iværksætter er for mig en, der starter noget op i et år eller to, smider det ud/sælger og starter igen.

Den nemmeste del er regnskabet. Et godt program, viden om bogføring og så er man kørende. Frem for alt, så er det både nemt og billigt at købe ude, hvis man ikke selv kan. Rådgivning fra en revisor er kompetent og relativ uvildig, og det er også muligt at få rådgivning og viden andre steder fra (SKAT, Kommunen, diverse kurser).

Mvh Maria

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Aminoer.

Jeg startede tråden op - her sidste dag, og er virkelig glad for alt den feedback. Som kommende iværksættere kan benytte sig af.

Nogle af jer, har allerede været inde på området.

Når ens virksomhed vokser, og man begynder at få nogle medarbejder - så kommer der nogle ledelsesmæssige problemstillinger:

Eksempelvis:

  • Uddelering af opgaver - troen på at medarbejderen kan udfører opgaven lige så godt som en selv.
  • Ledelse af de forskellige medarbejder - mange iværksættere har ingen ledelsesuddannelse, og derfor bliver deres ledelse lidt tilfældigt - de har ikke øje på, at ingen medarbejder er ens, og bør ledes forskelligt
  • Det at kunne motivere sine medarbejder, kan nogle gange også være et problem
  • Manglende struktur, hvem laver hvad, og lave alle lige meget

Det vil være dejligt, hvis I vil komme jeres erfaringer på dette område.

Mvh Mickey

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt flere tanker:

Udfordringen med at tænke på strategiske udfordringer, så man også sikre sig at sin virksomhed eksistere om 5 år

Bare lidt ekstra tanker.

 

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mickey

Jeg tror de fleste kan skrive under på at det med ansatte ikke altid er helt nemt. Det første jeg måtte indse var at de (naturligvis og måske især i mit fag) ikke brænder lige så meget for det som jeg gør. Mit firma er mit hjertebarn, for de ansatte er det et arbejde.

Jeg havde rigtig svært ved at overlade noget til andre.

Det er vigtigt for mig at de gør det så tæt på min måde som muligt. Selvfølgelig må de selv byde ind, men jeg går meget op i de små detaljer og det skal de også gøre. Jeg er med tiden blevet meget bedre til at tale med dem om de bittesmå ting jeg vil have anderledes. Jeg har endnu ikke oplevet at få klager over deres opgaver og jeg taler tit med kunderne for lige at høre om de synes det går som det skal.

Det er vigtigt at medarbejderne føler sig værdsat, så jeg prøver altid at huske at rose dem. Når noget ikke er godt nok siger jeg fx "Det er rigtig dejligt at du altid husker at flytte blomster osv. på trappeopgangene, men jeg vil gerne have at du ryster måtterne lidt bedre".

Er en medarbejder blevet rigtig god til at komme for sent, så taler jeg dog i en lidt anden tone og IKKE noget med "det er dejligt du kom idag, men vil du prøve at komme til tiden" Stick out tongue

Jeg kan også finde på at kigge forbi med en sodavand, eller hvis jeg ved at der er en der måske har det lidt hårdt på hjemmefronten, så kører jeg lige ud og giver hende en hånd.

Mine medarbejder kan lide mig og derfor yder de en ekstra indsats.

Selvom jeg har et rigtig godt forhold til de ansatte passer jeg på det ikke bliver for tæt. Det kan være svært at rette på et menneske hvis det bliver din bedste ven. De ansatte ved heller ikke hvad jeg får for de forskellige opgaver osv.

Charlotte

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)