Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til opstart af tøjbutik

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Christensen Linde:

Jeg er ikke enig med dig I at det ikke kan betale sig at lave dokumenterne til banken, du får simpelthen ikke et lån uden. De ting som du nævner der, er du sikker på det ikke er følgende dokumenter:

Har jeg aldrig skrevet.

Køb ren argan olie her

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:08

Hej Emil.

Det er ikke bare en drøm..det er også fordi jeg ved at der er stor efterspørgsel på ungt og super smart tøj i min by og nærområderne. Jeg har lavet en forretningsplan og kontaktet væksthus Nordjylland, som jeg skal mødes med. Dette er for at finde ud af, om min drøm og gode ide' holder vand eller om jeg skal droppe det og slå det ud af hovedet ??!!

Det med de tre budgetter ved jeg godt. Jeg har læst på samtlige sider om at blive selvstændig. mangler bare at få af vide om min drøm er realistisk ?? Tænker også at Væksthuset kan vejlede mig i, hvad der er bedst mht. finiansering.

Derudover har jeg også tænkt p, om det er en bedre ide' at blive franchisetager ??? Det er ikke så mange penge det handler om. Ved du noget om fordele/ulemper indenfor det ???

Tusinde tak, fordi I gider komme med så mange svar og kommentarer. Både positive og negativ er velkommenSmile

Mvh. Helle

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:31

Et af dine problemer med at starte op som selvstændig er at du mangler startkapital. En af måderne du kan klare den på er også at tænke mere i tidlig indtjening og lave startomkostninger. 

Det, koblet sammen med din kreativitiet, netværk og gåpåmod, kan du rent faktisk gøre til en styrke, der gør dig konkurrencedygtig. 

I den anden tråd skrev du om at samarbejde med en frisør/stylist og lave et arrangement sammen.  Der tror jeg du har fat i den lange ende. Hvis I kan starte noget der, der virkeligt hjælper kvinder på den måde - så har du en styrke de andre ikke har. 

Kunne det evt tænkes at du kan tjene penge på at lave sådanne arrangementer først?! Så slipper du i første omgang for at købe interiør etc - og får prøvet af hvilke varer der sælger bedst. På den måde, kunne det måske blive overflødigt at låne penge - eller nemmere at låne. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:38

Om det er en god idé at blive franchise tager er et svært spørgsmål - der er virkelig stor forskel på hvor god et produkt / koncept du bliver franchisetager for og hvor gode betingelserne er. Jeg kender folk der er blevet hjulpet rigtig godt igang som franchisetagere og har tjent godt på det.. omvendt kender jeg også til nogle der arbejder en vis del ud af bukserne og gør alt det rigtige, men ikke får noget ud af det personligt.

Jeg ville helt sikkert IKKE ligge alt min selvtillid i hvad væksthuset siger omkring din idé. Dem der rådgiver dig er højest sandsynlig ikke særlig stærke indenfor salg af fashion dametøj ;-). Men dermed ikke sagt, at man ikke skal lytte til de input man får. Hvis jeg var i din situation ville jeg sætte mig ned og se på hvad det er som gør en vinder indenfor din industri. Hvad gør de som sætter dem foran flokken? - Er de bedre til at holde omkostningerne nede, forhandle med leverandører? Har de bedre lokaliteter, bedre udvalg - hvad er det?

Og så må du jo vurdere om du kan bruge nogle af det der virker for deres forretning med dit eget koncept..

Generelt angående fanchisetagning, så er det jo en blød start på det at blive selvstændig og det kan måske være rart...

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 17. Jan 11
Skrevet kl. 10:39

Så misforstod jeg din tråd - beklager

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:11

Helle Juul:
Det er ikke bare en drøm..det er også fordi jeg ved at der er stor efterspørgsel på ungt og super smart tøj i min by og nærområderne. Jeg har lavet en forretningsplan og kontaktet væksthus Nordjylland, som jeg skal mødes med. Dette er for at finde ud af, om min drøm og gode ide' holder vand eller om jeg skal droppe det og slå det ud af hovedet ??!!

Nu går jeg ikke ud fra at de unge mennesker i din by render rundt i gammelkone-tøj, så prøv at overveje hvor de får tøjet fra nu. Selvom du ikke har nogen lokale konkurrenter, kan du godt risikere at opleve stor konkurrence fra f.eks. Ålborg.

Hvor stor er den by du bor i? For selvom en lille by godt kan bære en tøjforretning til det modne publikum, er det ikke sikkert at det samme er tilfældet med en ung modebutik, da det unge publikum ofte er mere mobilt - hvis du f.eks. bor i en lille provinsby tæt på Ålborg, er der vel mange af de unge der er i Ålborg hver eneste dag.

Jeg ønsker dig held og lykke med projektet, men husk at være ærlig over for dig selv når det kommer til at analysere potentialet! :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:20

TheisM:
For selvom en lille by godt kan bære en tøjforretning til det modne publikum, er det ikke sikkert at det samme er tilfældet med en ung modebutik, da det unge publikum ofte er mere mobilt - hvis du f.eks. bor i en lille provinsby tæt på Ålborg, er der vel mange af de unge der er i Ålborg hver eneste dag.

Godt set. "De gamle" vælger måske nærheden og den personlige betjening - mens de unge måske stryger til Aalborg og/eller køber deres tøj på nettet.

Netop derfor en særligt god idé at skabe et koncept giver mere værdi for kunden, end butikkerne i Aalborg og netbutikkerne kan. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 12:44

Hej igen.

Jo..de unge tager til Aalborg, men det er vel også fordi der ikke er de samme tilbud her i byen og nærområder ??!! Tro mig..jeg HAR skam tænkt på, om de unge også tager til Aalborg !! Og derfor undersøger jeg jo også en masse ting og ikke bare springer ud i drømmenSmile. Men omvendt tror jeg også på, at hvis du har en super fed butik og laver en masse arrangementer for og med de unge, så kan man godt "holde på dem" ;0). Derudover ved jeg at mange af de yngre mødre (som er flyttet til Hjallerup fra Aalborg) savner en butik, hvor de kan trille hen med barnevognen og købe tøj, fremfor at skulle tage til Aalborg.

For at tiltrække kunderne vil jeg :

-have et fedt skilt til butikken

-Et fedt navn

-sende nyhedsbreve ud

- Opdatere på Facebook

-lave en kundeklub

-blive sponsor for Zumba og -håndboldholdet

Promovere min butik ved omtale i de lokale aviser

-give gaver til velgørende formål

-Lave modeshows i samarbejde med min veninde, som er frisør

-lave udsalgs-mandage (da det er en død dag!)

Være interesseret i de unge og deres hverdag, så jeg får gode dialoger igang.

Dette er bare nogle af de ide'er jeg har.

Meningen er at de unge vælger mig, fordi jeg har det samme , som de kan få i Aalborg, men bare har en mere personlig og hyggelig service..og oprigtig interesse i dem !!

Mvh. Helle

Tilmeldt 17. Jan 11
Skrevet kl. 12:52

Det lyder jo rimelig velovervejet! Der er dog nogle typiske ting som de fleste ikke får gjort optimalt: den aftalte husleje skal være fornuftig, sammenlign evt. på husleje pr. kvdr. meter. i området (for erhverv). Derudover er der aftaler med leverandørerne, her er der mange knapper at skrue på alt efter hvem din leverandører er. Nogle tøjmærker tilbyder, såvidt jeg er orienteret, at tilbagetage lager som ikke er solgt. Derudover kommer selve avancen på tøjet og eventuelle rabatter.

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 13:30

Tusinde tak for de tips. Huslejen er 6000kr for 100 m2. Lyder det helt urealistisk ?? Tror godt jeg kan presse ham ned i pris !? Lokalet ligger i et indkøbscenter.

Jeg har kontaktet Bestseller, men hende jeg skal snakke med har ferie i denne uge, men sekretæren gav mig hendes mailadr. så jeg kunne sende hende en mail.

Mvh. Helle

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)