Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til opstart af tøjbutik

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Juul:

-have et fedt skilt til butikken

-Et fedt navn

-sende nyhedsbreve ud

- Opdatere på Facebook

-lave en kundeklub

-blive sponsor for Zumba og -håndboldholdet

Promovere min butik ved omtale i de lokale aviser

-give gaver til velgørende formål

-Lave modeshows i samarbejde med min veninde, som er frisør

-lave udsalgs-mandage (da det er en død dag!)

Være interesseret i de unge og deres hverdag, så jeg får gode dialoger igang.

Det er allesammen fine ideér, der tilsammen er en del af at få en succesfuld tøjbutik op at stå, men det er ikke dem der vælter eller redder økonomien. Kan du trække nok kunder til i en by med under 4000 mennesker? Kan du konkurrere med de større tøjbutikkers (og webshops) priser, når du på ingen måde kan købe lige så stort hjem som dem? Har du råd til at have et udvalg på højde med større butikker? Det er spørgsmål som disse som du skal arbejde med, og så må Zumba-holdet, fede skilte og nyhedsbreve komme i anden omgang, for de skal ikke være afgørende faktorer for din butik.

Jeg synes virkelig du skal blive med at researche og finde ud af om det er realistisk at starte en ung tøjbutik i så lille en by, og hvis det efter grundig research viser sig at kunne lade sig gøre, så go for it! Men du bliver også nødt til at indstille dig på at det kan vise sig at være en uprofitabel idé - det er bedre at finde ud af nu, end når der er gået et års tid og du sidder i gæld til over halsen.

Hvor gammel er du forresten selv, og hvad er din baggrund? :-)

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 14:15

Det svarer til 720. kr per kvadratmeter. Umiddelbart lyder det lidt højt for en mindre by i jylland. Men jeg kender ikke området så jeg er ikke den perfekte til at svare... iflg. Sadolin og Albæk ligger prisen på omkring 1.100, men det er i københavn! Og hellere være lidt under markedsgennemsnittet end over. Der er så mange faktorer i det, at det er umuligt at svare, men prøv at undersøg hvad de andre butikker betaler, sammenlign og prøv så at forhandle så godt som kan.

Held og lykke med det Helle!

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:43

Hej igen.

Jeg vedat Bestsellers mærker har priser, som passer perfekt til vores by..og deres stil er lige nøjagtigt det de unge går i !!! Hende jeg skal snakke medfra Bestseller er der ikke i denne uge, men sekretæren gav mig hendes mailadr. og jeg har sendt en mail til hende. Jeg ved ikke om man kan lave specielle aftaler med dem ang. hvor meget man SKAL købe hjem ad gangen ? Og om de evt. tager tøj retur, som ikke sælges ? Men det er sådanne ting jeg skal snakke med dem om i næste uge. Jeg ved at Bestseller (Only, Vila, Vero Moda, Pieces o.a) sætter vejledende priser på tøjet.

Jeg researcher ud af det hårde liv, da det ogs er i min interesse at lave en super god og givtig butik. Det er jo ogs derfor jeg synes denne side er super. Her får man både positive og negativ svar. Og fif m.m. Og nu skal I jo tænke på at jeg er jyde..de springer ikke bare ud i tingene..he-he Wink

Jeg er 36 år og udlært salgsassistent.Selvom jeg er en moden pige, så går jeg selv i det tøj de unge piger går i..uden det ser helt forkert ud !!!! Øh..forresten..er det ikke noget med at man ikke må spørge om en kvindes alderWink

Mvh. Helle

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:54

Helle Juul:
Øh..forresten..er det ikke noget med at man ikke må spørge om en kvindes alderWink

Jeg undskylder mine dårlige manerer ;-) Men det er meget godt at vide iforhold til emnet :-)

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 18:29

Det er helt okay..jeg driller bare Big Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:07

Helle Juul:
Huslejen er 6000kr for 100 m2. Lyder det helt urealistisk ??

6000 + udgifterne + afdraglån til opstart + forsikring + det du skal leve for etc. Det er mange penge hele tiden at være pisket til at tjene ind i en branche hvor der pærelet kan opstå stærk konkurrence.

Jeg ville satse på lavere startomkostninger og vente med den store forchromede butik med det flotte dyre skilt. 

Du må have regnet ud at det kræver en temmeligt pæn omsætning allerede fra starten og hver eneste måned fremover. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre. Jeg ville ikke starte så hårdt opad bakke selv - men det er jo også et personligt valg Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 19:29

Hej Gita.

Det er også en af grundene til at jeg ikke bare springer ud i det. Og derfor også har overvejet om jeg skulle blive franchicetager istedetfor ??? Hvis...altså Bestseller tror på min ide' ???? Indenfor det koncept er der også noget sparring og det er nok en god ide', når jeg nu er helt grøn i at være selvstændig Smile

Tusinde tak fordi du også kommer med et realistisk synspunkt.

Det kan jo også være at Bestseller slet ikke mener at deres tøj har en chance i Hjallerup ?? Men så har jeg forsøgt. Jeg elsker bare mode og ved jeg er super god til det. Og så synes jeg det må være fedt at være den, som har fortjenesten for at være en supersælger.

Mvh. Helle

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 00:01

Franchise ændrer jo desværre ikke på de nævnte høje faste omkostninger. Tværtimod er det ikke utænkeligt at du tjener mindre per 100,- du sælger for. Det ved jeg intet om. Til gengæld får du så et mere velafprøvet forretningskoncept og muligvis en del materiale du slipper for at skulle investere i. 

Du har gå-på-modet der skal til og det at du går ud og undersøger tingene er et smart træk. Jeg tror du er en superdygtig sælger. 

Jeg tror bare det kan hjælpe at tænke på hvordan man kan tjene penge uden at anskaffe sig alt for mange månedlige regninger. Selvom du er supersælger er markedet for en lille niche i et afgrænset geografisk område jo begrænset.

Jeg kender en dygtig sælger, der startede fra næsten ingenting. Han brugte sine sidste sparepenge på at investere i nogle produkter han troede han måske kunne sælge. Han tog bussen ud til nogen kunder med de produkter han havde købt for sine sidste penge. Heldigvis for ham, er han ikke den mest uskarpe kniv i skuffen og tog intelligente valg mht produkter - udover at han jo så bare smelter folks hjerter i hans nærvær. Han fik solgt sin lille investering, så han kunne købe endnu flere. Han fik en flot biks - og lidt mere end det, men det var ikke sådan det startede Smile

Fra Hjallerup
Tilmeldt 15. Jul 09
Skrevet kl. 20:06

Hej Gita.

Pu-ha..det er ikke nemt. Men ja..jeg har gå-på-mod og er en supersælger. Jeg skal til møde i Væksthuset i næste uge og gennemgå min forretningsplan. Efter det møde kan det jo være at det giver sig selv og drøm må forblive drømCrying. Men så ved jeg at jeg gjorde forsøgetSmile

Jeg havde tænkt mig at spørge udlejer efter om vi kunne lave en speciel aftale mht. husleje og indskud?! Og ligeledes høre leverandør efter om der kan laves særskilte aftaler..de kan vel ogs mærke finanskrisen og er måske interesseret i at sælge lidt frem for ingenting ??

Jeg har en ven, som er meget handy og som hellere end gerne vil hjælpe mig med at fremstille inventar m.m. Og så ved jeg at Ikea har så mange fine ting man kan starte med.

Min veninde, som er frisør, ved hvor jeg kan få et billigt kassesystem og dankortterminal.

Men igen..det er ikke sikkert at det alene kan gøre det.

Mvh. Helle

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:29

Det bliver spændende med samtalen. Uanset hvad de siger, så synes jeg nu slet ikke du skal give op nogensinde. Du er igang med at afsøge mulighederne. På et tidspunkt finder du da bare en ny mulighed, hvis første forsøg ikke lige lykkedes Yes

"I am not discouraged, because every wrong attempt discarded is another step forward."

- Thomas Edison

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)