Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg overhovedet god nok til at være selvstændig?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen med at smide en side op er skidegod. Det er især sådan nogle metoder jeg efterlyser, så jeg kan få en eller anden form for vished og så jeg kan komme videre. Det er næsten melodien i mit liv. Jeg er bange for at handle og jeg ved heller ikke hvordan, hvilket er de to faktorer der dræber mig allermest selvtillidsmæssigt.

Jeg tilmeldte mig dit webinar for en uges tid siden og jeg glæder mig til at være med Yes

Jeg har ikke så mange yderligere kommentarer. Du har fat i det helt rigtigt, men jeg savner måske bare noget bekræftelse af en art. Men sådan hænger verden selvfølgelig ikke sammen.

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:19

^Hov, jeg glemte at citere. Overstående var selvfølgelig henvendt til Rasmus Lindgren.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:21
Det der er pointen er netop hvor meget man skal investere i ideen. Et forum eks. Koster ikke meget mere end de arbejdstimer der skal smides i det
(hvilket selvfølgelig også kan være dyrt nok hvis man har travlt, og prioriterer det frem for noget andet), hvorimod et varelager koster noget mere i opstartskapital.
Men som jeg skriver, er jeg enig i at man da bare skal prøve, hvis man har tid, råd til det - ellers er der jo en risiko for at det ender i ingenting. Der kan samtidig
også være en risiko for at en ide ikke ser ud til at kunne lade sig gøre på papiret, men når man prøver sig frem og finjusterer, så er virkeligheden en anden.

Men det var nu ikke ment som en kritik af dit indlæg - bare en nuancering. Og så tror jeg ikke jeg vil lede den her tråd længere ud på et sidespor..

Held og lykke med projektet!
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:25

Jeg er virkelig interesseret hvis du har nogle bud på hvordan jeg kan undersøge markedet. Jeg har læst og undersøgt meget i forbindelse med at være selvstændigt erhvervsdrivende, men lige på det punkt er jeg ret lost.

Mit udgangspunkt i at forme forretning, er hvordan den kan adskille sig. Men jeg er bare ret simpelt anlagt og selvom jeg synes at jeg har fat i nogle ting, så kan jeg ikke sige om jeg virkelig er i stand til at differentiere mig. Det er ret frustrerende.

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:26

^Overstående var til Jesper Ekmann Big Smile

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:33

Jesper Ekmann:
Det der er pointen er netop hvor meget man skal investere i ideen. Et forum eks. Koster ikke meget mere end de arbejdstimer der skal smides i det
(hvilket selvfølgelig også kan være dyrt nok hvis man har travlt, og prioriterer det frem for noget andet), hvorimod et varelager koster noget mere i opstartskapital.
Men som jeg skriver, er jeg enig i at man da bare skal prøve, hvis man har tid, råd til det - ellers er der jo en risiko for at det ender i ingenting. Der kan samtidig
også være en risiko for at en ide ikke ser ud til at kunne lade sig gøre på papiret, men når man prøver sig frem og finjusterer, så er virkeligheden en anden.

Men det var nu ikke ment som en kritik af dit indlæg - bare en nuancering. Og så tror jeg ikke jeg vil lede den her tråd længere ud på et sidespor..

Held og lykke med projektet!

Du er overhovedet ikke ude på et sidespor, det er præcis det her emne jeg virkelig har brug for at vende mange, mange gange. Yes

Jeg synes bare det er virkelig svært at lave en plan for opstart, idet jeg ikke engang kan få adgang til indkøbspriser før jeg har åbnet virksomheden. Så jeg synes bare at jeg går i stå hver gang jeg ønsker at være lidt organiseret og lave en plan. Jeg kan ikke få tal og statistikker på noget som helst. Eller jeg ved ikke hvordan.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:35

Jeg bed mærke i at du rent faktisk tog initiativer (vareprøver m.m.) men at du nu ikke vidste hvilken vej du skulle. Måske var det pengene til en butik, du ikke havde.

Når man er på så konkurrencepræget et marked er det altså ikke nok bare at lave en hjemmeside, -der skal en masse markedsføring til. Det vil derfor koste lige så meget at lave en webshop som at have en butik.

Jeg er bestemt ikke lige så optimistisk som de andre, men jeg kan også forstå på dine svar at du egentligt bare ville bekræftes i at du skulle gå videre, mere end du vil have råd.  

Så er det bare at gå i gang!

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 16:48

232011:

Jeg bed mærke i at du rent faktisk tog initiativer (vareprøver m.m.) men at du nu ikke vidste hvilken vej du skulle. Måske var det pengene til en butik, du ikke havde.

Når man er på så konkurrencepræget et marked er det altså ikke nok bare at lave en hjemmeside, -der skal en masse markedsføring til. Det vil derfor koste lige så meget at lave en webshop som at have en butik.

Jeg er bestemt ikke lige så optimistisk som de andre, men jeg kan også forstå på dine svar at du egentligt bare ville bekræftes i at du skulle gå videre, mere end du vil have råd.  

Så er det bare at gå i gang!

Ok? Nej, jeg har råd.. hvis jeg vil. Men det er jo langt fra sikkert at jeg har kundskaberne til det og jeg har bestemt ikke råd til at kaste mig ud i det, uden at have et lidt større fornuftgrundlag end jeg har nu.

Jeg ved ikke lige om jeg kan genkende det med den fysiske butik. Medmindre du mente at jeg overhovedet ingen webshop skulle have, men kun en fysisk butik? Jeg tænkte mere på hvordan indtjening normalt var fordelt mellem butik og webshop. Jeg kunne jo blive overrasket og finde ud af, at jeg måske kun kunne forvente at tjene 1/10 af hvad en fysisk butik kan indbringe. Det ville være ret ækelt, for jeg er slet ikke interesseret i en fysisk butik.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:25
Det er selvfølgelig ikke let at lave en markedsundersøgelse, med mindre man vil uddelegere, og give en formue for at få andre til at lave den. Et simpelt redskab som Google keyword tool kan dog hjælpe dig med at få et overblik over hvilke ord brugerne af Google søger på - og det gratis ( bare søg efter det på Google).

Mht. at få prislister, så er det nu ikke noget jeg har haft problemer med tidligere. Hvordan har du kontaktet leverandørerne?
Tilmeldt 6. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:54

Hejsa,

Det lyder som om du er kommet ret langt i processen. Men du hænger dig meget i den hjemmeside/webshop... Hvorfor...?

Hvorfor ikke kontakte et par butikker der sælger det dit produkt er i familie med og lave en aftale om at de sælger dine produkter for dig.

Det vil give dig tid til at koncentrere dig om andre ting og samtidig give dig penge til evt. at starte en webshop med tiden - Hvis det stadig er det du ønsker på det tidspunkt..

En webshop i sig selv giver dig ikke meget andet end en masse udgifter & admin arbejde og det virker ikke som om, at det er det der lige interessere dig...?

Mvh Nic. 

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)