Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg overhovedet god nok til at være selvstændig?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der jo ingen der ved før det er prøvet:-)

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 01:17

Jesper Ekmann:
Det er selvfølgelig ikke let at lave en markedsundersøgelse, med mindre man vil uddelegere, og give en formue for at få andre til at lave den. Et simpelt redskab som Google keyword tool kan dog hjælpe dig med at få et overblik over hvilke ord brugerne af Google søger på - og det gratis ( bare søg efter det på Google).

Mht. at få prislister, så er det nu ikke noget jeg har haft problemer med tidligere. Hvordan har du kontaktet leverandørerne?

Det er faktisk begrænset hvor meget jeg har hat kontakt til de danske leverandører jeg har udset mig og jeg har slet ikke bedt om prislister, da jeg havde en forestilling om at det var lidt dårlig skik? Men det lyder selvfølgelig lidt fjollet, nu når jeg sidder og skriver det ned Big Smile Jaja, nogle gange er problemerne også lidt simple.

Det med Google keyword tool er en god idé. Det vil jeg lige lure nærmere på Smile Tak!

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 01:21

Jojo, det interesserer mig i høj grad Smile Udgifter synes jeg nu ikke der er voldsomt mange af, udover at markedsføring kan være vældig dyrt, selvfølgelig.

Der er intet problem med webshoppen, men jeg er bare i tvivl om hvorvidt det er naivt at tro at det på et tidspunkt kunne skabe et fuldtidsjob, som jo egentlig er det jeg gerne vil have.

Jeg er ikke interesseret i at andre sælger for mig, jeg vil hellere bare kickstarte mit helt eget Smile

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 08
Skrevet kl. 01:23

^Ej, jeg er elendig til at få trykket på den citérknap.

Overstående var til Aceshigh Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:36

Nå men, jeg har jo så en idé om at jeg må gøre det bedre end de andre. Jeg har bl.a. fået varerprøver hjem fra udlandet og lavet aftaler med nogle fabrikker, omkring nogle varer som ikke findes i de andres vareudvalg (de eksisterende webshops er meget ens og har nogenlunde samme udvalg af de populære mærker) og nogle varer som jeg kan sælge langt billigere end de andre.

"Bedre" er nok en af de ting du har brug for at tænke over hvad er. Jeg aner ikke om du har ret i at de andre er ens, men hvis virkeligt er, så er der sandsynligvis god plads til en der er anderledes.  At prøve det af er foreslået og det er også der sandhedens time er.

Jeg tror det kan hjælpe dig at tænke i hvad det er kunden får ud af at vælge din biks fremfor det hav af ens butikker. Sæt dig i kunden sted og prøv at tegne et eller flere billeder af en "typisk" kunde. De "billeder" kan du bruge til at være lidt mere målrettet med hjemmesiden/siderne. Derefter finder du ud af om du fik ret i dine "billeder" og kan dernæst justere på hvordan du mener en typisk kunde ser ud og hvad det er der gør de vælger dig.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:47

Jeg vil hellere bruge min tid og mine penge på at pleje kunderne på anden vis.

Ja, det der så er interessant for dig at være bevidst om hvad det er og formidle det som noget kunden kunne opfatte som værdi de vil betale for. Det kan du teste af ved at lave en undersøgelse selv eller gøre lave det rigtigt som en anden tidligere foreslog. Det første vil altid være hele sandheden, da det er let at sige "ja" til at man vil købe noget. Det er først når der er betalt og ikke returneret efter 14 dage at du har fået endeligt tilsagn om køb.

Jeg ved i øvrigt at der er iværksætterarrangementer her i byen og man kan få en times gratis rådgiving hos forskellige. Jeg ved ikke hvordan tingene ser ud i KBH.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 13:07

"Så. Få en dum side op på nettet og test om du kan sælge varen. Lav en simpel produkt side (få evt. hjælp hvis du ikke kan dette). Når de besøgende så trykker "Køb Nu" så fang deres kontakt informationer og vis dem efterfølgende en side hvor du skriver at produktet desværre er i rest ordre, men de vil blive kontaktet når du igen får dem på lager. "

Det lyder som en rigtig dum ide.

1) lav din egen niche, hvor du har noget som de andre ikke har, og som folk vil have

2) sørg for at sælge ting du rent faktisk har

3) simple sider der skriger amatør, skræmmer folk væk, for altid. De kommer IKKE igen.

Hvis jeg kommer ind på en side og ser lækre varer jeg vil have, og de ikke har den, så er jeg da lynhurtigt feset videre til et andet sted der har og kan hvad de lover.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:20

sidwave,

Ja, det kan sandsynligvis blive et spring ud i afgrunden. Kunden er virkeligt konge nu og hvis kunderne lægger ud med at få en dårlig oplevelse går den lige direkte ind på Trustpilot, Facebook og andre steder. Ikke den bedste start hvis man ellers havde håb om at skaffe kunder igennem internettet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:51

Hej SBP,

det at du har fundet dette forum og har lavet et indlæg viser med al tydelighed at du er klar til at tage springet som iværksætter. Research kan få dig rigtig langt, ligesom en håndværker hvor halvdelen er veludført arbejde og planlægning samt forberdelse og de rigtige værktøjer.

Der er utrolig meget viden tilgængelig her på Amino, søg og du skal finde :-)

vh T

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:26

sidwave:

"Så. Få en dum side op på nettet og test om du kan sælge varen. Lav en simpel produkt side (få evt. hjælp hvis du ikke kan dette). Når de besøgende så trykker "Køb Nu" så fang deres kontakt informationer og vis dem efterfølgende en side hvor du skriver at produktet desværre er i rest ordre, men de vil blive kontaktet når du igen får dem på lager. "

Det lyder som en rigtig dum ide.

1) lav din egen niche, hvor du har noget som de andre ikke har, og som folk vil have

2) sørg for at sælge ting du rent faktisk har

3) simple sider der skriger amatør, skræmmer folk væk, for altid. De kommer IKKE igen.

Hvis jeg kommer ind på en side og ser lækre varer jeg vil have, og de ikke har den, så er jeg da lynhurtigt feset videre til et andet sted der har og kan hvad de lover.

Tror ikke helt du har fattet pointen... Det gælder om at teste de antagelser man har om markedet hurtigt og uden at skulle investere alt for meget.

Sitet til min nyeste forretning tog mig kun en aften at sætte op. Fordi det er hurtigt behøver det ikke være grimt.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)