Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amagerbanken er krakket

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??

Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen. 

Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill. 

Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Daniel K:

Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??

Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen. 

Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill. 

Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..

Og var denne transaktion lykkes, så havde Ree tjent sine penge hjem flere gange...

Han spillede blot på den forkerte hest, og det er hans skyld. Jeg synes ik, at man kan fornægte ham i, at bruge hans surt optjente penge, på det han gerne vil, men jeg undre mig stadigvæk over dette "hasard spil", som Amagerbanken har været lige fra dag 1!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Thomas Frost:

En ting er om kasserne er tomme, man kan faktisk printe flere penge, flere penge gør os dog ikke rigere kun mere forgældede (penge=gæld til centralbankerne) og udskyder krisen lidt endnu. Hvilken løsning der vælges er i høj grad politisk og bestemt af centralbankerne (som politikerne ingen indflydelse har på).

En anden ting er at vi SKAL realisere tab. Lige gyldigt hvordan vi vender og drejer det ligger der tab og venter og dem der har råd til at betale kommer til at betale. Her taler jeg naturligvis om pensionskasserne som kommer til at miste store summer.

Efter enhver boble kommer en nedtur, vi har set det flere gange før, vi har haft en af de største bobler i historien, denne boble er dog bare krydret med et deriviatmarked der truer hele verdensøkonomien. 

Jeg håber ikke jeg får, men jeg ser et krak mere indenfor de næste måske 2 år. Jeg kan ikke se hvordan man kan udskyde pinen meget længere.

Enig!

Der kommer i hvertfald et knæk indenfor 1-5 år. Og det bliver et knæk af de store!

PS det er kun et spørgsmål om tid, før Alm. Brand Bank er fortid. Tvivler på at Alm. Brand vil blive ved med at pumpe penge i det hul... Det ender med at tage livet af dem!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:12

Daniel K:

Jeg er enig i dit udgangspunkt hvis det var en normal økonomi. I nuværende tilfælde hælder jeg dog mest til råstoffer og kontanter. Hvis ikke der kommer en nedtur mere kommer råstoffer til at gå imod skyerne pga al den quantitative easing, hvis vi får en nedtur mere bliver kontanter tilsvarende mere værd. 

Det med at kontanter bliver mere værd lyder måske mærkeligt, men overvej en situation som den lige efter sidste krak. Lige pludselig kunne man købe aktier, råstoffer, huse for under 1/2 af prisen. "Cash is king" under et krak. Når likviditeten tørrer ud bliver den meget værd for dem som stadig har den. 

Hvis jeg var Karsten Ree havde jeg sat 1/2 i en kurv af valutaer, NOK, CHF, JPY, DK, lidt euro og dollars mf. (man kan aldrig vide hvem der overlever) og 1/2 i råstoffer (Guld, Sølv, kobber, fosfor mf.). Under den næste nedtur er det ikke kun et spørgsmål om at tjene penge, men som minimum bevare værdien af pengene. 

Jeg hælder mest til kurven af valutaer da jeg tror på et krak mere. Råstofferne er mere en hedge imod quantitative easing og hyper inflation. Men jeg er også en sikkerspiller, derfor 1/2 af hver. Hellere miste lidt/vinde lidt, end miste meget/vinde meget.

De næste par år viser om jeg får ret i mine bange anelser. Jeg håber bankeksperterne får ret, de har dog ikke den bedste trackrecord.

Tilmeldt 24. Sep 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
I glemmer at med tiden vil inflationen gøre gælden mindre og derfor trykker usa penge for at få gang i økonomien for det vil skabe arbejde og inflation.
Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:35

kkinvest:
I glemmer at med tiden vil inflationen gøre gælden mindre og derfor trykker usa penge for at få gang i økonomien for det vil skabe arbejde og inflation.

Inflation gør jo ik gælden mindre... Jo på papiret ser det sådan ud, men det øger sådan set gælden og tabene rundt omkring. Desuden betyder stigende inflation jo, at pengene bliver mindre værd, hvilket ingen har interesse i ud over centralbankerne!

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:14

Ja hold jer til Nordea eller Dansk bank Geeked

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 11:27

Vildt nok alligevel!

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:30

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:14

Moon:
Det er altid nemt at være bagklog, og spekulere i hvorfor folk inkl.jeg selv ikke fik flyttet penge.
Når man har lidt et stort tab i forbindelse med Amagerbankens krak, er det sq endnu mere trist at skulle "høre" på folks bagklogskab om hvorfor man ikke bare gjorde dit og dat, og om hvordan mange har kunnet forudse det hele. Det er tragisk for mange mennesker at banken nu er krakket, og havde det nu været så lige til og så skide tydeligt som nogle siger, så var der jo nok flyttet mange millioner inden i søndags. Både banken og kunderne mf., bære en del af skylden, men jeg tror næppe der var noget der ville satse deres surtoptjente penge hvis ikke der var en grund. Nu skal de bare til bunds i hvorfor det gik så grueligt galt på så kort tid, og så kan "taberne" kun håbe på at se lidt af deres penge igen.

Jeg mener ik, at flere af os er bagkloge, når vi åbenlyst har påpeget problemerne for over et ½ år siden...
Men det er en trist situation, som mere mindre om bondefangeri og spin, end en reel bankvirksomhed, som skal tjene penge til aktionærene...

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)