|
Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill?? Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen. Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill. Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv.. |
Daniel K:Med alle æg i samme kurv, mente jeg hvorfor støtte 1 projekt med 800 mill, fremfor 800 projekter med 1 mill??
Tror der går meget prestige i at "eje" sin egen bank, hvilket har overskygget risikoen for investeringen.
Som jeg skrev i sidste indlæg, kan man komme rigtig langt med at støtte 800 projekter med 1 mill hver, hvor sandsynligheden for succes er større end ved ét enkelt projekt til 800 mill.
Carsten Ree kunne sagtens have oprette en investerings font, med det ene formål at støtte iværksættere. Dermed kunne han sprede investeringerne frem for at lægge alle æg i samme kurv..
Og var denne transaktion lykkes, så havde Ree tjent sine penge hjem flere gange...
Han spillede blot på den forkerte hest, og det er hans skyld. Jeg synes ik, at man kan fornægte ham i, at bruge hans surt optjente penge, på det han gerne vil, men jeg undre mig stadigvæk over dette "hasard spil", som Amagerbanken har været lige fra dag 1!
Bliv gratis medlem