Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amagerbanken er krakket

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gået helt som forventet. Man kan eventuelt læse med i denne tråd (og på sitet generelt):

http://www.boligdebatten.dk/generelt/3081-kernesunde-danske-banker-131.html

Listen med banker der forventes konkurs bliver mere og mere rigtig fra måned til måned. Amagerbanken har i lang tid været anset som 100% sikker på konkurs derinde, det var kun et spørgsmål om hvor lang tid det gik før det blev en realitet. 

I 2007 begyndte de første store røster om et kommende alvorligt krak at blive beskrevet derinde. En person (Jenks) skrev endda universitetsopgave om det kommende krak før det skete.

Jeg mener ligesom flere andre derinde at første krak kun er en forløber for det næste store der kommer. Jeg håber ikke jeg får ret, men jeg kan ikke se anden udvej med den gæld vi har akkumuleret og det design der ligger i hele måden central reserve banking er bygget op omkring. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:10
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den nye bestyrelse har gjort det eneste rigtige: Afdække de reelle aktiver og passiver.

En stor hånd til dem for at have gjort det eneste rigtige, så ikke flere indskydere skulle føres bag lyset.

For ca. 2 år siden så jeg på deres hjemmeside, at de betalte 5% i rente for indestående.

Da jeg så dette røg det ud af mig: "De er på vej mod en konkurs".

Og det havde de også været for lang tid siden, hvis det ikke havde været for Karsten Ree.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:38

Christian iMARKETING:

Den nye bestyrelse har gjort det eneste rigtige: Afdække de reelle aktiver og passiver.

En stor hånd til dem for at have gjort det eneste rigtige, så ikke flere indskydere skulle føres bag lyset.

For ca. 2 år siden så jeg på deres hjemmeside, at de betalte 5% i rente for indestående.

Da jeg så dette røg det ud af mig: "De er på vej mod en konkurs".

Og det havde de også været for lang tid siden, hvis det ikke havde været for Karsten Ree.

Venlig hilsen,

Christian

Meget enig. Spørgsmålet er om den forrige bestyrelse kan drages til ansvar. Hver gang jeg har set deres regnskaber og deres udtalelser har jeg seriøst ment det var løgn for åben skærm. De har da udmærket vist hvad der skete. Vi andre kunne se det udefra. 

Det er sgu synd for Ree at bruge 800 mill. på det konkursprojekt. Jeg har sagt mange grimme ting om ham undervejs for han hovedløse "investeringer" i amager banken, men her hvor konkursen bliver en realitet har jeg sgu egentlig lidt ondt af ham. 

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:48

En meget trist nyhed.

1. Nu ryger meget af troværdigheden til de små banker

2. Vi ved alle at aktiemarkedet er ved at korrigere sig, og et sådan krak skaber dårlig stemning.

3. Karsten Ree vinder nok ikke prisen for bedste investor. Indtil videre snakker vi Amagerbanken, Cimber, Zepto, BearLeague og Fjordfresh i Estland..

Men hva fan'n  han har jo penge nok:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:51
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:57

Manageren:

En meget trist nyhed.

1. Nu ryger meget af troværdigheden til de små banker

2. Vi ved alle at aktiemarkedet er ved at korrigere sig, og et sådan krak skaber dårlig stemning.

3. Karsten Ree vinder nok ikke prisen for bedste investor. Indtil videre snakker vi Amagerbanken, Cimber, Zepto, BearLeague og Fjordfresh i Estland..

Men hva fan'n  han har jo penge nok:)

Hvad mener du med at aktierne er ved at korrigere sig? Jeg forventer da klart de kommer længere ned end nu når vi rammer næste nedtur. Det er ikke for at være pesmist, men vi har jo ikke løst nogen problemer i den finansielle verden. Vi har en deriviatboble der ligger og venter på detonering og vi har opbygget endnu mere gæld en før gældskrisen trådte ind. 

Vi har udskudt problemerne politisk men har lande og stater på randen af bankerot, men jeg kan ikke se de store forkromede løsninger. 

Jeg håber bestemt ikke jeg får ret, men jeg ser ikke nogen vej fremadrettet uden endnu en gevaldig nedtur der truer med at skyde hul på deriviatboblen. Når der går hul på den ser det rigtig slemt ud. 

Vi så en lille forsmag på det da AIG gik konkurs. De havde solgt en masse forsikringer de dybest set ikke havde dækning for. Sådan er meget af deriviatmarkedet bygget op og det truer med at skabe en kædereaktion. 

Man har ladet investorer løbe større risici hvis de sørgede for at afdække risici med diverse finansielle instrumenter. Problemer er at mange af disse forsikringer ikke kan komme til udbetaling hvis der kommer endnu et krak. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 22:14

Ja det er godt set, det er mærkeligt at der er ca. 700 kunder der ikke har reduceret der indskud til 750.000 eller der under, de har mistet penge nu. Og hvad med Karsten Ree hvis han mister sine penge bliver det ca. 5 mio. om dagen han har skyllet ud i toiletet istedet for at sidde under en palme på en trope ø. 

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, forstår jeg ikke hvorfor Carsten Ree har lagt alle æg i samme kurv?

Prøv at forestil jer hvor mange investeringer han kunne lave for 800 mill på eksemelvis amino.

Det er 800 projekter med hver 1 mill, og hvis bare 1% bliver til gode forretninger, er sandsynligheden for at gøre en rigtig god forretning til stede.

Håber at der er andre kapital stærke forretningsfolk, der overvejer amino, næste gang de har lyst til et økonomisk eventyr..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:40

Thomas Frost:

Hvad mener du med at aktierne er ved at korrigere sig? Jeg forventer da klart de kommer længere ned end nu når vi rammer næste nedtur. Det er ikke for at være pesmist, men vi har jo ikke løst nogen problemer i den finansielle verden. Vi har en deriviatboble der ligger og venter på detonering og vi har opbygget endnu mere gæld en før gældskrisen trådte ind. 

Det der gør næste nedtur slem, er at man ik bare kan printe penge, og redde gud og hver mand...

Næste gang går tingene sin gang, fordi alle kasserne er tomme... Det ser sku slemt ud, og det er vist med positive øjne!

Side 2 ud af 6 (55 indlæg)