Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MaxiWeb - hvad ønsker du dig af et webhotel?

Side 8 ud af 10 (98 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer,

Dette er sagt personligt og med de bedste hensigter. En knivspids sarkasme kan dog ikke udelukkes:

Hvis det der "cloud computing" giver så meget fritid i en succesful virksomhed, at man har tid til at bruge så meget tid og energi på at lave noget i den grad uproduktivt, så kan jeg kun sige:

So ein ding muss ich auch haben! Skype-CoolSmile

Når det er sagt, ville jeg personligt nok bruge den overskydende tid, fænomenet skaffer mig, på noget andet. Men det er jo min personlige holdning.

Dbh. John

På med moderator-kasketten..  Som Anders sagde, så er tråden anmeldt. Er I ikke rare at tage jeres meningsudvekslinger om hinandens personer i PB (Personlig Besked). Det vil både I og øvrige Amino debatører nok have størst gavn af.

På forhånd tusind tak for jeres forståelse. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

Henrik Nielsen:

70-80 arbejdsuge:
Tro mig... ikke engang iværksætteri er en 80 timers arbejdsuge værd! husk at holde fri, husk at nyde livet.... ( jeg er selv slem til at glemme det... hermed en reminder til at holde mere fri )

Henrik, når man indimellem skal nå sine mål - så må man knokle og søge sin kone og barn om tilgivelse senere :-)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

@Anders: Jeg forstår godt at budskabet om cloud computing, er rigtigt skidt i dine øre. Men tro mig hvis der en dag, er nogen der gider at komme med kritik af din virksomhed, specielt i relation til cloud computing, så tag det som en gave og en mulighed, for at vise hvor fantatisk din virksomhed er!

Når jeg en dag mener at have behov for andre end mine kollegaer og virksomhedens bestyrelse til at fortælle mig hvordan min virksomhed skal drives, så skal jeg nok lade dig vide det... Du skal dog ikke holde vejret i spænding.

Jeg har ikke behov for dine bedrevidende råd om hvordan min virksomhed går til grunde hvis ikke jeg indser at Cloud computing er guds gave til alle... Det kan godt ske at verden er så simpel i din verden, men sådan er det desværre ikke ude i den virkelighed jeg og mange andre færdes i.

Blandt andet vil nogle af vores kunder indenfor staten ikke have deres data ud og ligge i skyen da de vil have deres data i Danmark. Men det har du vel også en cloud-løsning på?

Jeg mindes forøvrigt ikke at have sagt noget om at cloud computing er skidt for min virksomhed og har da de seneste år selv brugt Amazon EC2 til flere projekter, men ser det på ingen måde som en konkurrent på de produkter og ydelser vi leverer vores kunder. Men nærmere som en ekstra mulighed for at sælge endnu mere fleksible hostingløsninger til vore kunder når vi også kan tage skyen i brug til nogle af løsningerne. Desværre er Amazons EC2 m. S3 for dyrt i forhold til at hoste visse af vores ting selv på samme performance.

Jeg ved godt at der er visse mere eller mindre snævertsynede typer her på Amino der mener at cloudløsninger er den absolut eneste måde at drive hosting på nu og fremover.

Det er bare ikke det signal vi ser fra vores kunder der netop vælger Clouden fra for at have mere styr på hvor deres data opbevares.

Men det er naturligvis altid nemmere at fremhæve hvad man mener er andres fejl, end at kigge indad og acceptere at folk har forskellige indgangsvinkler til tingene..

Og for at undgå misforståelser blandt folk her på Amino, så er ovenstående indlæg skrevet i min egenskab af ganske almindelig bruger her på Amino og intet har med min frivillige og ulønnede tjans som moderator at gøre!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:45

For os er det vigtigt det er meget stabilt :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:50

Jeg er så enig med dig!

Henrik Nielsen:

Lille virksomhed:

Hvad pokker er der nu galt i at have en lille virksomhed? Come on guys, alle der skriver herinde er små fisk, hvis vi sammenligner med dem vi er oppe imod... det kan godt være nogle oplever stor fremgang, men der er fortsat langt op til de største!

Hej Henrik

Præcist, der er absolut intet galt i at være en lille virksomhed, medmindre man selvfølgeligt prøver at bilde folk ind at man er stor!

Jeg så deMib tale på Aminotastic engang, og noget af de klogest han sagde var efter min mening, at man skulle udnytte svagheden i konkurrentens styrke. Genialt!

En af de bedste eksempler på det synes jeg er Heroku, da indså at de ikke direkte kunne konkurrerer med Amazon på markedsføring, priser etc. så de lavede et relativt lille tyndt lag ovenpå Amazon, der gjorde det til en Ruby udviklers drøm! Og ja nu er de lige blevet solgt for over 1 millard.

Henrik Nielsen:

Kritik:

Når man får kritik, kan man gøre to ting 1. Blive sur eller 2. tage den til efterretning... jeg undrer mig altid så meget, når jeg får kritik, så jeg vælger altid nummer 2... Kritik er guds gave til menneskeheden, her får man virkelig muligheden for at høre andres mening, hvis man ikke kan tåle det, så skal man sgu holde sin kæft og finde en jordhule :-) selvom man modtager kritik har man ikke pligt til at være enig, men tænke over den.. det bør man

Jeg kunne ikke havde sagt det bedre selv!

Og resten du skriver er jeg sådan set også enig i!

Fra odense sv
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 09:58

Jeg synes det kunne være lettere som forbruger at se pakkerne stillet op mod hinanden, så der står det grundlæggende i pakkerne der hvor man krydser af hvad man vil have. Det sparer arbejde, og det vil man jo helst når man skal den slags ting.

Webdesignet er fint, dog en smule noob, og for mange menu-punkter, kombakthed er en god ting når man tilbyder ydelser.

Hvad jeg ville forvente af en webhotel udbyder (Som jo egentlig var spørgsmåler) ville det være en god service, fungerende ydelser, et professionelt mail program til website mails (Har prøvet flere hvor man ikke engang kan oprette mapper og dele ting op i tilbud, regninger osv), og pris er også en rimelig vigtig faktor, men nok mest fordi jeg ikke er etableret endnu :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:38

Henrik Nielsen:

Cloud:

Cloud er fremtiden, det er ikke nogen tvivl om det... men der er forsat mange varmtluftsballoner oppe, der er en del hype i det fortsat

Ja, Cloud Computing er sikkert "fremtiden". Uden tvivl. Skype-Smile

Men det bør måske nok høre med til potentielle Cloud-kunders vurdering af fænomenets "modenhed" eller "parathed", at eksempelvis Cloud Computing v. Google Apps ifølge Datatilsynet endnu ikke er vurderet sikkert nok til at håndtere personfølsomme oplysninger.

http://www.datatilsynet.dk/afgoerelser/seneste-afgoerelser/artikel/behandling-af-foelsomme-personoplysninger-i-online-kontorpakke/?no_cache=1&cHash=e32d15f66f

Og så må hver kunde jo gøre op med sig selv, om egne og vedkommendes kunders data er personfølsomme.

Inden tilhængerne af Cloud Computing ryger helt op i det røde felt, må jeg hellere erkende, at selv jeg godt kan se formålet og det hensigtsmæssige med Cloud Computing til visse hostingopgaver - når det bliver modent nok.
Nogle af de helt store kunder, jeg gerne ser på Cloud Computing i nær fremtid, er Billetnet.dk og Billetlugen.dk .
Så vil vi - måske - bedre kunne sikres imod de forudsigelige nedbrud, hver gang billetsalget til et af de store musiknavnes koncerter i Danmark starter.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:50

Hej John

Som jeg ser det er det spændende ved Cloud Computing i høj grad kombinationen af den manglende modenhed og det åbenlyse i at det på sigt vil flytte en meget stor del af markedet.

Vi står i en brydningstid, hvor der kan skabes en masse spændende virksomheder.

For vores eget vedkomne, konkurrerer vi jo med DanDomain og Scannet, på levering af webshops. De vil med rette kunne hævde at de kan løbe cirkler om os på driftsiden, men når vi flytter på Azure så er det Microsoft de skal løbe cirkler om, og det er lidt svære.

Der er så mange spændende spørgsmål, som man kunne stille der potentialt ville kunne lave spændende virksomheder:

- F.eks. er det muligt at løse omstående problem, ved udvikling af en krypteringsløsning ?

- Nu hvor One's stordrifts fordele bliver gjort til skamme af Amazons, er det så muligt at konkurrerer med dem på pris ?

- Er det muligt at lave et Freemium hosting firma, hvor brugerne kun betaler for domænenavne etc.

etc. etc.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:25

forsiden ville jeg inddele i kasser med dine pris tilbud

første linje kort h1 overskrift om din siden

kort intro læs mere ved hvert produkt tilbud

undersider lav oversigt kort meget lav til anden siden der forklare det mere det formidler dit budskab bedre mange går døde ved lange sider og jeg fatter ikke jeres FAQ siden er ekstrem kort fatte ved ikke rigtigt hvad i tilbyder.

Godt i har været kortfattet men synes denne side FAQ er for kortfattet http://maxiweb.dk/index.php?inc=FAQ

God vind med projektet, håber på en masse feedback til din side

Vedr. støjende i tråden ja regler burde være hårdere med tone for der er kommet meget forvirre støj i tråden huske tillægs ord i ikke behøves bare et godt råd , det forvirre mere end det formidler viden videre og er spild ord

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:35

Lundsby:

- F.eks. er det muligt at løse omstående problem, ved udvikling af en krypteringsløsning ?

Nej, problemet er europæisk og dansk lovgivning, nogle typer af følsomme data må godt ligge i EU, mens andre kun må ligge i Danmark, og langt de fleste må slet ikke forlade EU. Så er det i princippet fuldstændig ligegyldig om dataerne er krypteret eller ej, hvis de ikke ligger fysisk der hvor lovgivningen tillader det.

Derfor er Amazon, Azure mm. ikke attraktivt for mange danske, ja selv europæiske virksomheder, da lovgivningen sætter en kæp i hjulet, simpelthen fordi det er umuligt at finde ud af hvor dataerne reelt befinder sig.

Dermed ikke sagt at Amazon, Azure mm. ikke kan bruges til at lave round-robin backend servers, men til opbevaring af følsomme data, så kommer man ikke uden om en eller flere server(e) i Danmark eller inden for EU.

Nu snakker Du om at I vil flytte jeres Shop system ud i skyen, så er jeg nød til at spørge, har i undersøgt om i reelt må opbevare jeres kunders regnskabsmaterialer (Order, fakturaer mm.) i skyen? :-)

Mads Madsen

Side 8 ud af 10 (98 indlæg)