Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømme er en del af Network Marketing. Punktum.

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Jeg er enig i det meste.

Men når man ved at drømme, og nok også oftest de urealistiske drømme, er en utroligt stror motivationsfaktor for at prøve hvad som helst i en håbløs situation, ved man også hvor let man kan manipulere folk, ved at trykke på de rette knapper. Og det er MLM selskaberne fantastisk gode til.

Og det er næsten altid drømmen om et bedre liv, der slås på. Det kan man jo se i stort set alle de "info" videoer jeg har set. Der informeres aldrig om jobbet, sjældent om produktet, men altid om de dyre huse, fester, rejser og det ubekymrede liv som alle selvfølgelig gerne vil have.

Og jo sværere en situation du stå i, desto større er drømmen.

I de situationer er det jo dejligt når der kommer nogen og fortæller dig, at det slet ikke er svært. Du skal bare lige bruge nogle penge (som især arbejdsløse nok ikke har for mange af) på at købe denne startpakke, og så er du godt på vej mod det liv du drømmer om.

Væk er arbejdsløsheden, de ubetalte regninger og bekymringerne. Jovist skal der arbejdes lidt for det, men hør nu her: Du behøver slet ikke at sælge noget selv, for dit job er at få andre til at sælge det. Og så kommer de store komplicerede regnestykker, som man udmærket ved at de næppe forstår.

Men de forstår at der står at man på den måde nemt kan tjene 100.000$ om måneden, som der sikkert står nederst på den udregning.

Jeg synes det er ulækkert, når man bevidst går efter de mest sårbare mennesker, og bruger deres urealistiske drømme til at signe en ny op. Og det er der desværre talrige eksempler på.

Langt de fleste har urealistiske drømme, det er også derfor at lotte er så populært. Men når man bevidst går efter at udnyttet dette, synes jeg også man er forpligtet til at sikre sig at de forstår hvad det går ud på. Man ved jo udmærket om folk har forstået hele budskabet, eller om de bare har stirret sig blinde på den toeretiske bundlinje, som man kan se at de har fordrejet til en garanteret indtægt.

Der er sandsynligvis mange der er meget "etiske" i den sammenhæng, men det er desværre ikke dem man lægger mest mærke til når man ser "hvervekampagner" :o)

Jeg har ikke det store problem i at man manipulerer med folks drømme, selvom det måske kan virke sådan. Jeg har et problem, når man udnytter dem groft.

EDIT: Og så glemyte jeg at argumentere for, at jeg ikke er enig i at der ikke findes urealistiske drømme. Men det må blive en anden gang :o)

Meget enig det er ærligt det tit rammer de sårbar som martin slot mener det ikke rammer for de bliver ramt af de urealisk drømme , denne historie har vi hørt for tit af MLM er noget lort hovedgruden er folk vælger efter disse rejser der er vilde eller biler mv.

Hvorfor står der ikke som en normalt iværksættere liv hvad sælger vi , løn nævnes på nederste linje der står alt muligt om jobet hvad jeg skal kunne ikke noget masser af drømme

Hvad er en iværksættere det en får sin drøm opfyldt og hiver efter den bliver opfyldt dag nat det er kun en bonus der tjenes penge dette er ikke motivation faktor alt det penge det er kun en gode , man laver det man laver fordi man elsker sit produkt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:54

igang:

Væk er arbejdsløsheden, de ubetalte regninger og bekymringerne. Jovist skal der arbejdes lidt for det, men hør nu her: Du behøver slet ikke at sælge noget selv, for dit job er at få andre til at sælge det. Og så kommer de store komplicerede regnestykker, som man udmærket ved at de næppe forstår.

Men de forstår at der står at man på den måde nemt kan tjene 100.000$ om måneden, som der sikkert står nederst på den udregning.

Jeg synes det er ulækkert, når man bevidst går efter de mest sårbare mennesker, og bruger deres urealistiske drømme til at signe en ny op. Og det er der desværre talrige eksempler på.

igang -> nu kan jeg ikke huske, om du er en af dem, der godt kender til MLM - men jeg tror, at hvis du skal udtale dig om MLM - så har du brug en ny præsentation. Jeg kan tegne 1.000 forhandlere op - men hvis ikke de bruger produkterne selv, eller afsætter produkter, så tjener jeg kr. 0,- og de tjener kr. 0,-

Så din forklaring er helt ude i skoven.

Derudover tror jeg, at de fleste mennesker synes, det er ulækkert at udnytte sårbare mennesker.

Men det er jo ikke et decideret MLM-fænomen. Der findes mennesker med dårlig moral og lave etiske standarder i alle brancher.

Jeg synes det er ligeså forkasteligt at skære alle over en kam.

Ud fra din måde at generalisere på, så er alle præster pædofile, og alle fotografer tænker kun på at udnytte teenage-piger, som drømmer om at blive modeller.

Stop generaliseringerne - og tjek fakta. Please. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:19

Mikael christiansen:

Meget enig det er ærligt det tit rammer de sårbar som martin slot mener det ikke rammer for de bliver ramt af de urealisk drømme , denne historie har vi hørt for tit af MLM er noget lort hovedgruden er folk vælger efter disse rejser der er vilde eller biler mv.

Mikael stop nu med at udtale dig om andres meninger hvad enten du har den opfattelse af mit indlæg eller ej!

Dette er ikke for at være negativ, men det virker af og til som om du bare læser det du vil læse, sløjfer resten og danner en helt ny mening.

Hvem er de sårbare??? Arbejdsløse, de er ikke målgruppen for de folk jeg snakker med hverken i min forretning eller de øvrige firmaer.

Mikael christiansen:

Hvorfor står der ikke som en normalt iværksættere liv hvad sælger vi , løn nævnes på nederste linje der står alt muligt om jobet hvad jeg skal kunne ikke noget masser af drømme

Hvad er en iværksættere det en får sin drøm opfyldt og hiver efter den bliver opfyldt dag nat det er kun en bonus der tjenes penge dette er ikke motivation faktor alt det penge det er kun en gode , man laver det man laver fordi man elsker sit produkt

Jeg har i mange år talt med iværksættere og selvstændige som ikke har samme tankegang som dig - FØR min Network Marketing tid. Så jeg syntes da det er lidt mærkeligt at du siger "sådan er iværksættere". Der er rigtig mange der siger "hvad er der i det for mig".

Forstår ikke hvorfor du ikke bare tager dig en times snak med Keld, og lader ham præsentere det for dig. Det kan være du ville kunne forstå hvorfor det er vigtigt at forstå selve konceptet.

For mig handler det (bortset fra på Amino) om at præsentere en forretningsmulighed, så er det op til folk selv at vurdere om det er en mulighed der kan bruges til at føre dem imod nogle mål. Urealistiske drømme, jeg smider ikke urealistiske drømme på bordet når jeg snakker med folk der gerne vil høre nærmere. Amino er lidt anderledes...Her minder det mere om at ringe til en potentiel kunde som sælger (uden at vide hvad denne kunde søger), hvor chefen siger "send mig noget materiale så kigger jeg på det". Og hvor tit gør de så reelt det...

Der er ingen der får gavn af folk der lokkes ind, der er ingen der har gavn af folk der føler sig "solgt" på urealistiske drømme. Hvis Allan f.eks. var sat igang af mig, så vil opgaven for altid være at coache, træne, guide, hjælpe ham indtil han tjener penge og ikke har brug for hjælpen mere. Altså simpelthen hjælpe med at oparbejde en omsætning i Allan's forretning. Det er et teamwork hvor det handler om at hjælpe og skabe noget for hinanden.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:32

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Mikael stop nu med at udtale dig om andres meninger hvad enten du har den opfattelse af mit indlæg eller ej!

Dette er ikke for at være negativ, men det virker af og til som om du bare læser det du vil læse, sløjfer resten og danner en helt ny mening.

Hvem er de sårbare??? Arbejdsløse, de er ikke målgruppen for de folk jeg snakker med hverken i min forretning eller de øvrige firmaer.

Mikael christiansen:

Jeg har i mange år talt med iværksættere og selvstændige som ikke har samme tankegang som dig - FØR min Network Marketing tid. Så jeg syntes da det er lidt mærkeligt at du siger "sådan er iværksættere". Der er rigtig mange der siger "hvad er der i det for mig".

Forstår ikke hvorfor du ikke bare tager dig en times snak med Keld, og lader ham præsentere det for dig. Det kan være du ville kunne forstå hvorfor det er vigtigt at forstå selve konceptet.

For mig handler det (bortset fra på Amino) om at præsentere en forretningsmulighed, så er det op til folk selv at vurdere om det er en mulighed der kan bruges til at føre dem imod nogle mål. Urealistiske drømme, jeg smider ikke urealistiske drømme på bordet når jeg snakker med folk der gerne vil høre nærmere. Amino er lidt anderledes...Her minder det mere om at ringe til en potentiel kunde som sælger (uden at vide hvad denne kunde søger), hvor chefen siger "send mig noget materiale så kigger jeg på det". Og hvor tit gør de så reelt det...

Der er ingen der får gavn af folk der lokkes ind, der er ingen der har gavn af folk der føler sig "solgt" på urealistiske drømme. Hvis Allan f.eks. var sat igang af mig, så vil opgaven for altid være at coache, træne, guide, hjælpe ham indtil han tjener penge og ikke har brug for hjælpen mere. Altså simpelthen hjælpe med at oparbejde en omsætning i Allan's forretning. Det er et teamwork hvor det handler om at hjælpe og skabe noget for hinanden.

Må jeg nu ikke være uenig med dig Martin Slot og mere enig med igang , jeg ved udmærket han ikke er MLM

Jo korrekt ikke alle har samme iværksættere vilje som mig og bruger hele sit liv kun få sin op at køre , der er nogle der køre efter drømme biler luksus , huse og have fri ,hurtigt og er total lige glad om det er sjovt arbejde dog brænder mange af dem ud , ved så meget da køre et stort fokus på drømme i jeres overskrifter og tekster at der selvfølgelige kommer en stor % del af dem der drømme dem taber i selvfølgelige

korrekt du snakker konstant om coache alt muligt sikkerhed penge uden forklare første produktet

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:00

Mikael christiansen:

Jo korrekt ikke alle har samme iværksættere vilje som mig og bruger hele sit liv kun få sin op at køre , der er nogle der køre efter drømme biler luksus , huse og have fri ,hurtigt og er total lige glad om det er sjovt arbejde dog brænder mange af dem ud , ved så meget da køre et stort fokus på drømme i jeres overskrifter og tekster at der selvfølgelige kommer en stor % del af dem der drømme dem taber i selvfølgelige

korrekt du snakker konstant om coache alt muligt sikkerhed penge uden forklare første produktet

Jeg stopper hermed med at diskutere MLM med dig Mikael.

Jeg har slet ikke styr på, hvor mange gange du nu har konkluderet det stik modsatte af, hvad vi fortæller dig - og nu kaster du pludselig også ind i puljen at folk brænder sammen.

Og nu taber "vi" pludselig en stor %-del af vores forhandlere fordi vi har solgt dem falske drømme.

Som jeg sagde til "igang" tidligere:

Stop generaliseringerne og tjek fakta.

Det andet er simpelthen ikke til at arbejde med.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 23:03

Mikael christiansen:

Må jeg nu ikke være uenig med dig Martin Slot og mere enig med igang , jeg ved udmærket han ikke er MLM

Jo du må meget gerne være uenig...Bare DU ikke skriver at jeg har en anden mening end den jeg siger!!!! Hvor siger jeg du ikke må være uenig?????

igang er jo netop startet op i et "mlm" lignende koncept...skrev han tidligere i januar. HVOR siger jeg du ikke må være enig med ham?

Jeg forklare ikke produktet FORDI jeg ikke er interesseret i at alle mine indlæg skal handle om egne produkter.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:14

Martin Slot:

Mikael christiansen:

Jo du må meget gerne være uenig...Bare DU ikke skriver at jeg har en anden mening end den jeg siger!!!! Hvor siger jeg du ikke må være uenig?????

igang er jo netop startet op i et "mlm" lignende koncept...skrev han tidligere i januar. HVOR siger jeg du ikke må være enig med ham?

Jeg forklare ikke produktet FORDI jeg ikke er interesseret i at alle mine indlæg skal handle om egne produkter.

Nå med så ved at forstå dig , hvorfor det virker som om det er lidt som drømme tit læser dine indlæg

Har aldrig fundet ud ad hvad du sælger udover drømme og møder mv. man kan komme til , det har jeg simpelthen ikke råd til , bedste for mig også høre andres mening før jeg poster penge ud og der er amino.dk super , et møde man kommer ud til er jeg for let at manipuleres med , når deres snakke tøj begynder

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:40

Allan I:

gang -> nu kan jeg ikke huske, om du er en af dem, der godt kender til MLM - men jeg tror, at hvis du skal udtale dig om MLM - så har du brug en ny præsentation. Jeg kan tegne 1.000 forhandlere op - men hvis ikke de bruger produkterne selv, eller afsætter produkter, så tjener jeg kr. 0,- og de tjener kr. 0,-

Så din forklaring er helt ude i skoven.

Ja, jeg indrømmer gerne at jeg har tendens til at genealisere når det gælder MLM.

Det skyldes at de fleste jeg er stødt på undervejs, er nogen plattenslagere der tegner et meget rosenrødt billede af de penge man tjener i MLM.

Det gælder naturligvis både her på Amino, hvor der har været en del, rundt omkring på internettet og selvfølgelig ude i den virkelige verden.

Hvis denne jobvejleder ikke går efter lige den type jeg omtaler, og som i alle siger man ikke går efter, hvad gør hun så? Er dette et enestående tilfælde? Jeg tvivler, for jeg ser jo også hvordan folk der er dumme nok til at skilte med deres nye status som arbejdsøse på offentlige debatfora, hurtigt får "en fantastisk mulighed".

Så nogen går efter dem, og de er synlige. Så jeg tror ikke min forklaring er helt ude i skoven.

Men jeg kommer gerne med et postulat, som jeg ikke kan dokumentere på nogen måde, det er kun baseret på de MLM folk jeg er stødt på: Der findes langt flere fantaster, end rigtigt dygtige folk, i MLM.

Du kan starte med at kigge diverse tråde i denne kategori igennem, og hvis du efter at have læst dem ikke vil give mig ret i at det er det indtryk man får, så bliver vi bare ikke enige :o)

Allan I:

Jeg synes det er ligeså forkasteligt at skære alle over en kam.

Ud fra din måde at generalisere på, så er alle præster pædofile, og alle fotografer tænker kun på at udnytte teenage-piger, som drømmer om at blive modeller.

Jeg mener ikke at jeg skærer alle over én kam i mit indlæg, men skriver at der er lidt langt mellem "snapsene".

Jeg er sikker på at både Lasse Burholt om Martin Slot driver en god og sober forretning. Det kan også være at både du og Keld gør, det har jeg ikke lagt nok mærke til jer, til at kunne sige. I virker i hvert fald ikke så useriøse, hvis vi ser bort fra Kelds første indlæg i denne tråd, som hovedparten af dem jeg ellers har set (igen kan du kigge på tidligere tråde i denne kategori, for at finde en masse eksempler), men i fremstår ikke negativt. Og det er jo en start :o)

Din pædofiliteori gider jeg ikke at svare på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:27

igang:

Hvis denne jobvejleder ikke går efter lige den type jeg omtaler, og som i alle siger man ikke går efter, hvad gør hun så? Er dette et enestående tilfælde? Jeg tvivler, for jeg ser jo også hvordan folk der er dumme nok til at skilte med deres nye status som arbejdsøse på offentlige debatfora, hurtigt får "en fantastisk mulighed".

Nu skal man ikke tro på alt hvad medierne siger, de 3 journalister har i hvert fald ikke gjort deres arbejde godt nok og en negativ historie sælger altid.

Jeg har ikke været med på møderne og kan derfor ikke udtale mig, men jeg kender til gengæld alt til det materiale som TV2 har manipuleret med.

Nej det er nok ikke et enestående tilfælde, men det er ikke dem som er "hovedgruppen". Og fordi man er arbejdsløs "diskvalificerer" man sig ikke. Alle der er positive og åbne overfor muligheden skal da være velkomne.

I bund og grund er alle jo velkomne, vi kan ikke vide hvem der har lyst til at arbejde med det på forhånd, og kan kun invitere folk til at lytte på muligheden. Der var mange der var sure da de så TV2 indslaget, både på jobkonsulenten og på tv2. Dels fordi negativ omtale er skidt, dels fordi jobkonsulentens fremvisning ser meget vild ud og selvfølgelig fordi TV2's Ekstra Bladet niveau.

Jeg kender ikke forløbet andet end at jeg ved de havde snakket sammen i rigtig lang tid, udenfor jobcentret. Jeg har da også snakket med arbejdsløse som jeg havde en god kemi med, og det handler jo om at finde nogle hvor kemien er god, fordi det er et samarbejde. Som det siges andetsteds så handler det ikke om at signe folk op, handler heller ikke om at oversælge drømme - som vi godt kan være enige om at TV2 indslaget virker som om.

“If you want to be successful, find someone who has achieved the results you want and copy what they do and you'll achieve the same results.”

Dette er ikke en MLM kommentar, men fra Anthony Robbins.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:40

Martin Slot:
Dette er ikke en MLM kommentar, men fra Anthony Robbins.

Og det siger alt om mig, at jeg ændrede fuldstændig holdning til citatet, da det ikke var en MLM kliché :o)

Jeg forholder mig udelukkende til hvad jeg ser i klippet. Men jeg kender til mange sjove vinkler på historier, og ved at de kan vinkles fuldstændig så de passer ind i det budskab man vil have frem. Og dette var det eneste jeg lige havde ved hånden.

"Det behøver ikke være løgn, bare fordi det står i BT og Ekstra Bladet"

- Citat af undertegnede :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)